تاکسی هواییصنعت هوایی

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری بوئینگ در استارتاپ تاکسی‌های پرنده

بلندپروازی‌های بوئینگ در حوزه حمل‌ونقل هوایی تمامی‌ندارد و این شرکت اخیرا ۴۵۰ میلیون دلار دیگر را برای طراحی و توسعه هواپیماهای الکتریکی بدون خلبان در استارتاپ Wisk Aero سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، بوئینگ با این میزان سرمایه‌گذاری، قصد دارد تا در آینده نزدیک نقش قابل‌توجهی را در زمینه جابه‌جایی‌های هوایی مسافران با هواپیماهای الکتریکی پیشرفته و یا همان تاکسی‌های پرنده ایفا کند.

استارتاپ ویسک در سال ۲۰۱۹ و در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک میان شرکت‌های بوئینگ و Kitty Hawk تشکیل شد و در حال حاضر، به عنوان یکی از معدود شرکت‌هایی که توانسته حجم بالایی از سرمایه را برای توسعه برنامه‌های خود در این حوزه دریافت کند، به شمار می‌رود.

شرکت Kitty Hawl نیز که در زمینه طراحی هواپیماهای الکتریکی فعالیت دارد، توسط سباستین ترون و لری پیج، بنیانگذار گوگل تاسیس شد. این روزها، اشتیاق زیادی در میان شرکت‌های مختلف برای تولید تاکسی‌های پرنده و خودپرواز وجود دارد و بوئینگ نیز برای جا نماندن از رقبای خود که میلیاردها دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، قدم‌های جدی را برداشته است.

گری گیسین، مدیرعامل Wisk طی بیانیه‌ای در این خصوص عنوان کرد: در حالی که وارد فاز جدیدی از رشد خود می‌شویم، این بودجه اضافی به ما کمک می‌کند تا تمرکز خود را روی کسب‌وکار اصلی خود و اولویت شماره یک خود یعنی ایمنی سرنشنیان معطوف کنیم.

اگرچه پیشتر اعلام شد که با شروع فعالیت این کسب‌وکار، ۱۴ میلیون پرواز در سال صورت خواهد گرفت اما هنوز زمان دقیقی برای شروع آن اعلام نشده است. طبق آنچه در این بیانیه آمده، هواپیماهای عمودپرواز نسل ششم شرکت Wisk، اولین نامزد دریافت مجوز پرواز هواپیمای خودران تمام الکتریکی باری حمل مسافر در ایالات متحده خواهد بود.

رقبایی همانند ایرباس و Embraer نیز اخیرا توسعه تاکسی‌های هوایی الکتریکی خود را آ‎غاز کرده‌اند اما یکی از چالش‌های پیش روی این شرکت‌ها، دستیابی به مجوز و گواهینامه تولید است. اخیرا بویینگ و آلاسکا ایرلاینز برای تست و توسعه فناوری‌های جدید هواپیماهای الکتریکی وارد همکاری شده‌اند تا گام‌هایی را در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی‌بردارند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا