اینترنتگوگل

تبلیغات گوگل چیست و چه هزینه ای دارد؟

وقتی در گوگل عبارتی را جستجو می‌کنید با انبوهی از سایت‌ها مواجه خواهید شد که در واقع پیشنهادی‌های گوگل هستند. این در حالی است که گوگل بر اساس هوش مصنوعی که دارد، سعی خواهد کرد تا بهترین موارد را به شما کاربران پیشنهاد دهد. اما احتمالاً بعضی از نتایج ارائه شده که در قالب تبلیغات گوگل هستند شما را به تعجب وا داشته‌اند، چرا که در اکثر موارد بالاتر از نتایج معمولی گوگل نشان داده می‌شوند. اینها همان نتایج مربوط به گوگل ادز هستند که از جمله بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات در گوگل محسوب می‌شوند و مزایای بسیاری برای رشد یک کسب و کار خواهند داشت. حال ما در این مقاله قصد داریم در خصوص مهم‌ترین موارد مربوط به تبلیغات گوگل صحبت کنیم تا اگر صاحب یک سایت هستید و نیاز به بیشتر دیده شدن دارید، بتوانید قدرتمند و سریع‌تر مخاطب را جذب کنید و از آن استفاده کنید.

تعریف گوگل ادز

تبلیغات آنلاین از جمله نیازهای سایت‌های اینترنتی است که این موضوع توسط شرکت گوگل در قالب خدمات و پلتفرم گوگل ادز ارائه می‌شود. پر واضح است بسیاری از کسب و کارها در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند و طبیعتاً استفاده از روش‌های جذاب تبلیغاتی مانند تبلیغ در گوگل می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برایشان رقم بزند. در واقع به طور کلی خدمات گوگل ادز این امکان را به افراد می‌دهد تا محصولات و خدمات‌شان را به افراد بیشتری نمایش دهند.

روش‌های تبلیغات در گوگل

برای اینکه بتوانید برای کسب و کارتان از تبلیغات گوگل استفاده کنید، دو روش پیش روی شماست که تبلیغ در شبکه جست‌وجوی گوگل و تبلیغ نمایشی نام دارند. هر کدام از این موارد تعریف خاص خودشان را دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • تبلیغ در شبکه جست‌وجوی کلیکی:  این روش تبلیغ، همان تبلیغات کلیکی است که حتماً با آن آشنا هستید. برای این منظور پس از در نظر گرفتن بودجه‌ی مدنظرتان به ازای هر کلیک، تبلیغ کننده (گوگل) کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان را مشخص کرده و به کاربران نمایش می‌دهد و برای هر کلیک که کاربران به سایت‌تان ارجاع داده می‌شوند، مبلغ سفارش کسر می‌شود.
  • تبلیغات نمایشی:  بیش از ۲ میلیون سایت به عنوان همکار تبلیغاتی گوگل فعالیت می‌کنند که عموما از مجله‌های اینترنتی و سایت‌هایی تشکیل شده‌اند که خدمات خاصی ارائه نمی‌کنند. این وب سایت‌ها عموما از تبلیغات درآمد زایی می‌کنند و در صورت انتخاب این گزینه وب سایت شما در قالب بنر تبلیغاتی، در بین محتوای این وب سایت‌ها نمایش داده می‌شود.

مزایای تبلیغ در گوگل

دست‌یابی به سود بیشتر برای کسب و کار از مهم‌ترین دلایل تبلیغات است. این موضوع اهمیت استفاده از قابلیت تبلیغ گوگل را افزایش می‌دهد. به طور کلی تبلیغات در جستجوگر گوگل دارای مزیت‌های زیر است:

  •  جذب مخاطب بیشتر:  مطمئناً همه‌ی مدیران کسب و کارها نیاز به مخاطب هدف دارند که برای این منظور استفاده از خدمات تبلیغات گوگل افراد را به بهترین نحو ممکن می‌تواند به خواسته‌هایشان برساند.
  •  کاهش هزینه‌ها:  به طور حتم اگر قصد داشته باشید در سایت‌های مختلف به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید، باید هزینه‌های هنگفتی را در نظر بگیرید. اما بکارگیری از گوگل ادز شرایط بسیار ویژه‌تری را برایتان مهیا خواهد کرد.
  •   رشد سریع کسب و کار:  تجربه و البته آمارها نشان می‌دهد که استفاده از تبلیغ گوگل رشد سریع‌تر کسب و کارها را در بر داشته است. در واقع بازدهی سریع‌تر از جمله مزیت‌های استفاده از تبلیغات گوگل است که حتماً توصیه می‌کنیم از آن بهره ببرید.
  •  برندسازی فوق العاده:  اگر نیاز به برندسازی و شناخته شده سریع در بین مردم دارید، چه روشی بهتر از گوگل ادز که می‌تواند در مدت کوتاهی کسب و کارتان را به افراد بیشتری معرفی کند.

هزینه تبلیغات در گوگل

در ابتدا عنوان کنیم که برای ایجاد یک اکانت گوگل ادز نیازی به پرداخت هزینه ندارید و همه‌ی مدیران کسب و کارها به راحتی می‌توانند صاحب یک اکانت تبلیغ گوگل باشند. اما اینکه هزینه تبلیغات گوگل به چه نحو محاسبه می‌شود بستگی به کلمه یا کلمات کلیدی دارد که برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود. البته ناگفته نماند که موضوع کسب و کار و شدت رقابت در کلمات کلیدی نیز می‌تواند بر افزایش قیمت هزینه‌ها موثر باشد.

هزینه تبلیغات در گوگل
هزینه تبلیغات در گوگل

در کنار این موارد نوع کلمه کلیدی انتخابی و امتیاز کیفیت یا QUALITY SCORE نیز دارای اهمیت خواهد بود. فاکتورهایی که برای امتیاز کیفیت توسط گوگل ادز در نظر گرفته می‌شود شامل موارد زیر است:

  • نرخ کلیک (CTR).
  • ارتباط کلمات انتخابی به گروه‌های تبلیغاتی.
  • کیفیت صفحه فرود.
  • کیفیت و ارتباط متن تبلیغات.
  • سابقه عملکرد اکانات تبلیغات گوگل.

به طور کلی برای برخورداری از یک هزینه‌ی مناسب برای تبلیغات صفحه اول گوگل توصیه می‌کنیم که حتماً از سایت‌ها و شرکت‌های معتبر استفاده کنید تا هزینه‌ها را تا جایی که امکان دارد، کاهش داده باشید.

پروموشن گوگل چیست؟

پروموشن گوگل نوع خاصی از کد تخفیف است که به سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که برای اولین بار به کمپین‌های تبلیغاتی گوگل وارد شده‌اند. البته ممکن است برخی از گروه‌های رسمی گوگل نیز دارای پیشنهادهای ویژه‌ای برای خرید بسته‌های تبلیغ گوگل باشند که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند و هزینه‌هایشان را کاهش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پروموشن گوگل و نحوه استفاده از آن توصیه می‌کنیم که حتماً از شرکت‌های معتبر بهره ببرید که ما در ادامه به یکی از معتبرترین‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

پروموشن گوگل چیست؟
پروموشن گوگل چیست؟

شرکت جی ادز؛ بهترین نمایندگی ارائه خدمات تبلیغات گوگل

همانطور که عرض شد تبلیغات کسب و کارها در فضای گوگل دارای اهمیت خاصی است و اگر شما هم صاحب یک سایت هستید، می‌توانید با استفاده از چنین قابلیتی به مزایای مختلفی دست یابید. حال برای اینکه بتوانید از این گونه امکانات بهره ببرید، کافی است که به شرکت جی ادز مراجعه کنید چرا که این شرکت خدمات ارزنده‌ای را در این خصوص ارائه می‌دهد. گفتنی است دلیل اینکه شرکت جی ادز را برای استفاده از خدمات تبلیغات گوگل پیشنهاد می‌کنیم، این است که بعنوان یک پارتنر گوگل محسوب می‌شود و هزینه‌های جذاب و معقولی را برای این منظور در نظر گرفته است. ضمناً طبق تجربه سایت‌هایی که با این مجموعه معتبر همکاری داشته‌اند رضایت اکثریت افراد جلب شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم چنانچه نیاز به تبلیغات در صفحه اول گوگل دارید، کافی است که از راه‌های ارتباطی در نظر گرفته شده با مشاوران تخصصی شرکت جی ادز در تماس باشید و کسب و کار خود را در این راستا متحول کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا