اسپیس ایکسفضا

خلبانی که به دلیل اضافه وزن، سفر فضایی اسپیس ایکس را از دست داد

کایلی هیپچن، خلبان ۴۳ ساله اهل فلوریدای آمریکا به دلیل داشتن ۳۶ کیلوگرم اضافه وزن، سفر فضایی Inspirations ۴ شرکت اسپیس ایکس در سپتامبر گذشته را از دست داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، کایلی هیپچن جزو افراد خوش‌شانس برنده بلیط سفر فضایی اسپیس ایکس بود اما وزن زیاد ۱۴۳ کیلوگرمی‌ وی، مانع از آن شد تا در این ماموریت، دیگر سرنشینان را همراهی کند و به ناچار، بلیط خود را به کریس سمبروسکی از دوستان قدی‌می‌خود در دانشگاه واگذار کرد.

سمبروسکی برای شرکت در این قرعه‌کشی تنها ۵۰ دلار هزینه کرده بود، در حالی که هیپچن ۶۰۰ دلار را برای این امر اختصاص داد که در نهایت، بخت با سمبروسکی یار بود و او توانست این بلیط خاص را از هم‌دانشگاه سابق خود دریافت و این سفر شاید تکرارنشدنی را تجربه کند.

هیپچن در ماه مارس ۲۰۲۱ مطلع شد که جزو برندگان بلیط این سفر فضایی است. سفری که حدود ۷۲ هزار داوطلب برای تجربه آن، ثبت‌نام کرده بودند. وی در این باره گفت: من سعی کردم تا به نحوی بتوانم وزنم را تا ۸۰ پوند (۳۶ کیلوگرم) کم کنم. اگرچه این کار، شدنی بود اما دیدم که این کار می‌تواند سلامتی‌ام را به خطر بیندازد.

وی که یکی از خلبانان شرکت هواپیمایی Endeavor Air است، عنوان کرد که از دست دادن این میزان وزن تا قبل از زمان اعزام، برایش سخت و غیرقابل تحمل است.

با این حال، جیکوب ایزاکسون که حمایت مالی این سفر فضایی را برعهده داشت، اقدام این خلبان برای اعطای صندلی خود تحسین‌برانگیز توصیف و عنوان کرد که این تصمیم، اقدامی‌سخاوتمندانه و باورنکردنی بود.

طبق گزارش آسوشیتد پرس، هیپچن در جریان پرتاب موشک اسپیس ایکس در ماه سپتامبر، از جایگاه ویژه نظاره‌گر این رویداد تاریخی بود. او گفت که افراد ک‌می‌از اینکه من برنده بلیط این سفر فضایی بودم، باخبر بودند.

در ماموریت Inspiration4، فضاپیمای اسپیس ایکس تا ارتفاع ۳۶۳ مایلی (۵۸۵کیلومتری) بالا رفت و کپسول حاوی فضانوردان پس از سه روز گردش در مدار زمین، در اقیانوس اطلس فرود آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا