علمیویروس کرونا

مدرنا آزمایش واکسن اختصاصی سویه امیکرون را آغاز کرد

شرکت داروسازی مدرنا از آغاز آزمایشات بالینی واکسن اختصاصی سویه امیکرون کرونا و تزریق آن به اولین داوطلب خبر داد.

مدرنا در حالی، آزمایش واکسن اختصاصی سویه امیکرون روی اولین داوطلب را آغاز کرد که چند روز قبل نیز شرکت فایزر آزمایش واکسن تولیدی خود برای مقابله با رشد سریع سویه جدید این ویروس را آغاز کرد.

طبق بررسی‌های محققان، تزریق دو دوز واکسن کرونا نمی‌تواند اثربخشی مطلوبی را در مقابل سویه امیکرون داشته باشد و جهش‌هایی که این ویروس به خود دیده، باعث شده تا آنتی بادی‌ها نتوانند آنچنان که انتظار می‌رود، عمل کنند.

بنابراین، تزریق دوز سوم یا همان تقویتی می‌تواند تا حدی توانایی آنتی بادی‌ها را احیا کند. اگرچه پس از گذشت شش ماه، این عملکرد در خنثی‌سازی ویروس افت می‌یابد اما همچنان در بدن فرد باقی می‌مانند.

استفان باسل، مدیرعامل مدرنا طی بیانیه‌ای در این خصوص عنوان کرد که سویه امیکرون تهدید جدی به شمار می‌رود و این شرکت قصد دارد تا با ساخت و تزریق دوز اختصاصی این سویه، گامی در جهت مقابله گسترش بیشتر آن بردارد.

در حال حاضر، مدرنا در حال آزمایش دوز تقویتی روی دو گروه از افراد است؛ گروه نخست که دو سری از واکسن اصلی را دریافت کرده‌اند و گروه دوم که دو دوز به همراه دوز سوم تقویتی واکسن اصلی را دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود که در هر گروه، ۳۰۰ داوطلب حضور دارند.

مدیرعامل مدرنا در اوایل ماه ژانویه اعلام کرده بود که اطلاعات مربوط به سویه امیکرون کرونا، تا ماه مارس گردآوری و عرضه واکسن ویژه آن نیز آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. Механизированная штукатурка стен от mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru – это оптимальное сочетание цены, качества и скорости.

  2. Ищете надежного подрядчика для устройства стяжки пола в Москве? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا