شبکه‌های اجتماعیگوناگون

آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از آن(مبتدی تا پیشرفته)

برای آگاهی از اینستاگرام مارکتینگ ابتدا لازم است تا با خود اینستاگرام آشنا شوید. پس از این مرحله، با این پرسش روبرو خواهید شد که نقطه شروع بازاریابی در اینستاگرام کجاست؟ چه اصول و قوانینی را باید در استفاده از اینستاگرام رعایت کرد؟ و چندین و چند پرسش دیگر.

در ابتدا باید این را گفت که راه کسب درآمد از اینستاگرام مارکتینگ بسیار ساده با اصول مشخص است. قواعد و قوانینی در اینستاگرام مارکتینگ وجود دارد که بسیاری از افراد به سادگی از کنار آن عبور می کنند.

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، یکی از روش‌های جذاب کسب درآمد از اینترنت است. اینستاگرام با بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران شناخه شده‌است. ابتدا به این برنامه به عنوان راهی برای کسب درآمد توجهی نشده بود و کاربران آن این برنامه را تنها به عنوان سرگرمی و برقراری ارتباط‌های دوستانه می‌شناختند؛ تا اینکه این برنامه بیشتر شناخته شد و کاربران با آپلود عکس از کسب و کار خود راه تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام را پیدا کردند.

راه پیش روی شما برای ورود به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام ساده است اما اگر به دنبال درآمدی قابل قبول هستید، باید قواعد بازی را بدانید و با اجرای مو به موی آن به یک اینستاگرام مارکتر حرفهای تبدیل شوید. اگر این آمادگی را در خود دارید پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

بازاریابی اینستاگرام به مجموعه فعالیت هایی گفته میشود که یک کسب و کار اینستاگرامی از ابتدای شروع به کار، به کمک آن می تواند علاوه بر رسیدن به درآمد، باعث رشد و گسترش روزافزون خود شود.

این سلسله اقدامات چندین مرحله دارد که توجه به هرکدام و پیاده سازی درست آن بسیار مهم و ضروری است. در ادامه به توضیح مهم ترین مراحل و نکات مربوط به آن می پردازیم. اینستاگرام مارکتینگ و دانستن استراتژی بازاریابی اینستاگرام که از جمله رایج ترین اصطلاحات اینستاگرام است، مفهوم پیچیده و جذابی است که به دلیل پتانسیل بالای اینستاگرام و تعامل خوب مردم با این فضا به وجود آمده است.این پلتفرم با بیش از ۸ میلیون پروفایل، فرصتی عالی برای بازاریابی است! اما در این همه شلوغی و میان این همه برند دیگر، آیا برند شما از طریق تبلیغات و بازاریابی در اینستاگرام (Instagram marketing) دیده خواهد شد

دایان افیلیت

تعیین ارزش پیشنهادی، اولین گام در استراتژِی اینستاگرام مارکتینگ

«ارزش پیشنهادی» یعنی اینکه چه محصول و یا خدماتی می خواهید ارائه دهید؟ اگر محصولات یا خدمات ارزشمندی ارائه می دهید دسته بندی های مربوط به آن کدام است؟ آیا تولیدکننده و یا تأمین کننده کالایی هستید و یا می خواهید محتوایی ارزشمند به مخاطبین خود در اینستاگرام ارائه دهید؟

این محتوا جنبه آموزشی دارد و یا جنبه سرگرمی؟ بررسی تمامی این نکات به شما کمک می کند تا به بهترین شکل مسیر دستیابی به اهدافتان را مشخص کنید.

شناخت مشتری و مخاطب هدف

دومین مرحله از تعیین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ، مشخص شدن مخاطبین و مشتریان است. برای شناخت بهتر مخاطبین باید پرسونای آن را مشخص کنید.

به بیان ساده پرسونا به معنی مخاطب ایده آل شما است. اگر پرسونای مخاطب خود را دقیقاً بشناسید می توانید بر اساس سلایق و علاقه آن بهترین استراتژی را برای رسیدن به اهداف مشخص کنید.

آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از آن(مبتدی تا پیشرفته)

یکی از کاربرد های اصلی شناخت مخاطب وقتی است که شما قصد تبلیغ در پیج اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام را داشته باشید. با توجه به هزینه ای که انجام میدهید باید مخاطبین خود و پیج مقصد را بشناسید تا بهترین نتیجه را بیرید  برای درک بیشتر اهمیت تبلیغات ادامه مطلب را مطالعه کنید:

علت این که برندها تمایل شدید به همکاری با اینفلوئنسرها دارند هم روشن است. تعداد زیادی از افراد محتوای تبلیغاتی تولید شده در صفحات اینفلوئنسرها (مخصوصاً اینفلوئنسر های ایرانی اینستاگرام) را می‌بینند. البته قضیه به همین‌جا ختم نمی‌شود و پست‌های محبوب اینفلوئنسرها معمولاً به دفعات زیاد توسط سایرین به اشتراک گذاشته می‌شوند و بارهاوبارها دیده می‌شوند. به‌عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر، پست‌های اینفلوئنسرها معمولاً در فید کاربران به‌صورت طبیعی دیده می‌شوند. همه این موارد به برندها کمک می‌کند تا بدون زحمت زیاد نسبت به سایر انواع روش های بازاریابی، به مشتریان خود برسند.

شناخت و تجزیه و تحلیل رقبا

شناخت دقیق رقبا این فرصت را به شما می دهد تا علاوه بر ایده برداری، مقیاسی برای ارزیابی عملکرد خود داشته باشید. بینید چه کسانی خدمات و یا محصولات مشابه ارائه می دهند و از آن مهم تر چه محصولات و خدماتی می تواند به عنوان جایگزین محصولات و خدمات شما ارائه شود.

به کمک این موضوع می توانید مزیت های اصلی خدمات و محصولات خود را نیز مشخص کنید. تمامی این موارد کمک می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرید و درآمد خود را از اینستاگرام مارکتینگ به بالاترین حد برسانید.

برندسازی و آگاهی از برند

بزرگ ترین کمکی که یک برند واحد به یک کسب وکار می کند یکپارچه سازی آن است. یک برند موفق در اینستاگرام که خدمات خود را به نحو احسن در اختیار مشتریان قرار می دهد، همان چیزی است که تمامی مخاطبین به دنبال آن هستند.

برای ساخت یک برند ابتدا نیاز به یک لوگو خوب، بیوگرافی مناسب و درنظرگرفتن یک قالب واحد برای محتوای تولید شده دارید. در گام بعدی باید به نحوه آگاهی از برند خود در اینستاگرام فک کنید و ببینید به چه روش های می توانید برند خود را به دیگران عرضه کنید.

تولید محتوای زیبا و منظم، استوری های گوناگون و در زمان های تعیین شده، تبلیغات در سایر پیج ها، رفتن به اکسپلور و … همه می تواند ابزاری برای آگاهی از برند شما توسط دیگران باشد.

اقدامات عملی در اینستاگرام مارکتینگ

مراحل بالا جنبه های نظری و اقدامات اولیه برای ایجاد یک کسب وکار را بیان می‌کند. پس از طی کردن مراحل بالا باید کار خود را آغاز کنید و یک برند واحد با محصولات و خدمات مشخص ایجاد کنید. پیج اینستاگرامی خود را ایجاد کنید و آن را به پیج بیزینسی تبدیل کنید.

لوگو و بیوی پیج خود را تنظیم و اقدام به ایجاد پست و استوری کنید. به صورت کلی اقدامات عملی در اینستاگرام مارکتینگ حول محور برندینگ و آگاهی از برند می چرخد و باید تمامی همت خود را برای اجرای هر چه بهتر برندینگ و عرضه محصولات و خدمات به مشتریان هدف بکار بگیرید.

روش های بازاریابی اینستاگرامی

 تولید محتوای جذاب:

پایه و اساس همه چیز در اینستاگرام محتوا است پس سعی کنید برای خدمات و محصولات خود اصل جذاب بودن را همیشه رعایت کنید.

آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ و کسب درآمد از آن(مبتدی تا پیشرفته)

تقویم محتوایی:

همان طور که گفته شد، برای تولید محتوای عالی باید استراتژی داشت که این استراتژی در تقویم محتوایی خود را نشان می دهد. یکی از مهمترین اصول اینستاگرام مارکتینگ، ایجاد تقویم محتوایی دقیق و کارآمد است.

توجه ویژه به استوری:

امکانات استوری اینستاگرام روزبه روز در حال گسترش است و طبق آمار 30 درصد افرادی که یک برند یا محصول را در استوری مشاهده کرده اند به آن علاقه مند شده اند. در استوری می توانید با مخاطبین خود تعامل داشته باشید.

استفاده از کپشن های جذاب و هشتگ های مناسب:

کپشن یک پست امکان توضیح بیشتر در مورد محتوا را می دهد. یک محتوای متنی جذاب و دعوت بازدیدکنندگان به انجام کار موردنظر شما، دقیقاً همان گام آخر در روند اینستاگرام مارکتینگ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا