اپل

امکان آنلاک آیفون با ماسک در آی او اس ۱۵.۴

شواهد نشان می‌دهد که اپل این روزها در حال تست قابلیتی جدید است که امکان انلاک کردن آیفون از طریق فیس آیدی را در حین استفاده از ماسک برای کاربران فراهم می‌کند.

تصویری که از نسخه بتای توسعه‌دهنده‌ آی او اس ۱۵.۴ منتشر شده، نشان می‌دهد که اپل در این به‌روزرسانی از کاربر می‌پرسد که آیا می‌خواهد از فیس آیدی در حین استفاده از ماسک استفاده کند؟ این تصویر توسط یکی از کاربران به نام Brandon Butch در توییتر منتشر شده است.

طبق اطلاعات موجود، این قابلیت موجود تنها در گوشی‌های جدید آیفون قابل استفاده خواهد بود. اپل در تصویر منتشرشده می‌گوید که آیفون می‌تواند به صورت منحصر به‌فرد، ناحیه اطراف چشم را برای احراز هویت شناسایی و تشخیص دهد.

با این حال، این شرکت هشدار می‌دهد که اگر فیس آیدی را طوری تنظیم کنید که با ماسک کار نکند، عملکرد این قابلیت دقیق‌تر و با امنیت بیشتری خواهد بود.

همانطور که اشاره شد، احتمالا تمامی ‌کاربران آیفون نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند. گفته می‌شود که این ویژگی روی مدل‌های آیفون ۱۲ به بعد کار می‌کند که البته کاربران آیپد پرو سال ۲۰۱۸ نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

با توجه به خیز دوباره ویروس کرونا و طولانی شدن همه‌گیری و در پی آن، لزوم استفاده بیشتر از ماسک، اپل قصد دارد تا راهی را برای استفاده راحت‌تر از قابلیت فیس آیدی حین استفاده از ماسک پیش روی کاربران خود بگذارد.

اگر خاطرتان باشد این شرکت به نسخه آی او اس ۱۳.۵ قابلیت جدیدی را اضافه کرد که دستگاه به محض شناسایی ماسک، فورا محل وارد کردن رمز عبور را به نمایش درمی‌آورد. در آی او اس ۱۴.۵ نیز دارندگان اپل واچ می‌توانستند با کمک این ساعت، قفل آیفون خود را باز کنند.

حال باید دید که اپل برای آن دسته از کاربرانی که اپل واچ ندارند، چه تدبیری اندیشیده است. البته این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک، قابلیت مذکور برای کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز عرضه شود. البته به این شرط که امنیت آن تضمین شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا