اپل

آیفون به قابلیت پرداخت‌ بدون تماس مجهز می‌شود

اپل این روزها در حال راه‌اندازی قابلیتی جدید در گوشی‌های آیفون خود است که بر اساس آن، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند بدون نیاز به نصب و یا استفاده از سخت‌افزاری جانبی، پرداخت‌های کاربران را دریافت و قبول کنند.

بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد که اپل احتمال عرضه این ویژگی را در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری و ظرف چند ماه آینده آغاز خواهد شد. گفته می‌شود که نسخه نهایی این قابلیت، همراه با آپدیت آی اواس ۱۵.۴ به دست کاربران خواهد رسید.

اپل از سال ۲۰۲۰ و پس از خرید استارتاپ کانادایی Mobeewave کار روی این قابلیت آغاز کرده است. این استارتاپ، توسعه فناوری‌هایی را در دستور کار دارد که می‌تواند گوشی‌های هوشمند را به یک پرتال پرداخت تبدیل کند.

استفاده از فناوری Mobeewave به یک اپلیکیشن و قابلیت NFC نیازمند است در حالی که برای بهره‌مندی از فناوری مشابه شرکت‌های رقیب همانند Square، می‌بایست سخت‌‎افزاری جانبی را نصب کرد.

برای استفاده از قابلیت، کاربر می‌بایست مبلغی را که می‌خواهند شارژ کنند، تایپ کرده و کارت اعتباری خود را به قسمت پشتی گوشی خود نزدیک کند. با این حال، اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال انتشار این گزارش از سوی بلومبرگ نشان نداده است.

همچنین منابع بلومبرگ هیچ توضیحی در خصوص این موضوع که آیا قابلیت مذکور به عنوان بخشی از اپل‌پی خواهد بود یا خیر، ارائه نکرده‌اند. اما گفته می‌شود که تیم طراحی و توسعه این قابلیت، از همان روزهای نخست پیوستن استارتاپ Mobeewave به اپل، با تیم اپل‌پی وارد همکاری شدند.

گفتنی است این استارتاپ قبل از آنکه به زیرمجموعه اپل اضافه شود، با سامسونگ وارد همکاری شد تا بتوانند گوشی‌های این شرکت را به پایانه‌های پرداخت بدون تماس تبدیل کنند. این امکان نیز در فاز نخست در کشور کانادا و تحت عنوان Samsung Pose عرضه شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا