مایکروسافت

درآمد ۵۱.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت در سه ماه اخیر

مایکروسافت ساعاتی پیش، گزارش عملکرد خود در سه ماه اخیرا را منتشر و اعلام کرد که میزان درآمدهای این شرکت با رشدی ۲۰ درصدی به ۵۱.۷ میلیارد دلار رسید.

طبق این گزارش، اهالی ردموند در این بازه زمانی، درآمد خالصی معادل ۱۸.۸ میلیارد دلار را به دست آوردند که افزایشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. در میان محصولات وسرویس‌های این شرکت‌‎، بخش‌های آفیس، فضای ابری و ویندوزی رشد داشتند و سهم قابل‌توجهی را در ثبت این میزان درآمد برای مایکروسافت ایفا کردند.

این عملکرد موفق برای ساتیا نادلا و شرکت تحت هدایت وی در سه ماهه اخیر در حالی به دست آمد که مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ میلادی و به لطف همه‌گیری ویروس کرونا، توانست حدود ۳۴۰ میلیون دستگاه پی‌سی را در بازار عرصه کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که درآمدهای حاصل از کسب‌وکار ویندوز این شرکت در سه ماهه اخیر‎ با رشدی ۲۵ درصدی همراه بوده است. محصولات مرتبط با بخش Windows Commecial و فضای ابری نیز رشدی ۱۳ درصدی را تجربه کرد.

ساتیا نادلا خطاب به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که شاهد تغییراتی ساختاری در میزان تقاضا برای پی‌سی‌ها هستیم و با افزاش مدت زمان صرف‌شده برای رایانه‌های شخصی در میان افراد، خون تازه‌ای به رگ‌های این کسب‌وکار تزریق شده است.

به گفته مایکروسافت، در حال حاضر بیش از ۱.۴ میلیارد دستگاه در جهان به طور ماهانه از سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند. در این بین، محصولات سری سرفیس مایکروسافت نیز با افزایش فروش مواجه شدند.

گزارش مایکروسافت نشان می‌دهد که میزان درآمدهای حاصل از فروش مدل‌های سرفیس در سه ماهه اخیر، با رشدی ۸ درصدی همراه بود. سال ۲۰۲۲ مصادف است با دهمین سال ورود محصولات سرفیس به بازار و گفته می‌شود که این شرکت قصد دارد تا اعضای جدیدی را طی ماه‌های آتی به این خانواده اضافه کند.

همچنین بیش از یک سال از عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس می‌گذرد و بخش سخت‌افزار این شرکت، رشد درآمد ۴ درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این‎‌‏، میزان درآمدهای حاصل از بخش بازی مایکروسافت نیز رشدی ۸ درصدی را ثبت کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که به لطف بازی‌هایی همچون Hallo Infinitte و Forza Horizon ۵ تعداد مشترکان سرویس Xbox Game Pass این شرکت از مرز ۲۵ میلیون نفر عبور کرده است. ساتیا نادلا نیز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر، بازی Halo Infinite را تجربه کرده‌اند.

مایکروسافت اخیرا نسبت به خرید استودیو بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد با قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار اقدام کرده و گفته می‌شود که این قرارداد در سال مالی ۲۰۲۳ نهایی خواهد شد.

در خصوص کسب‌وکار آ‎فیس نیز باید گفت که طبق گفته مایکروسافت، میزان درآمد این بخش به همراه سرویس‌های فضای ابری، ۱۴ درصد رشد داشته و تعداد کاربران آفیس نیز ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین مشترکان سرویس ۳۶۵ Consumers نیز به ۵۶.۴ میلیون نفر رسیده که نشان از افزایشی ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته دارد.

در خصوص شبکه اجتماعی لینکدین نیز باید گفت که میزان درآمد این بخش، رشد سالانه ۳۷ درصدی را تجربه کرد. به گفته مایکروسافت، جلسات لینکدین در این باز زمانی تا ۲۲ درصد رشد داشته و بیش از ۲۰ هزار رویداد برگزار شده است. همچنین آمارهای منتشرشده از درآمد حاصل از موتور سرچ و بخش تبلیغات نیز رشد سالانه ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا