گوناگون

به روز‌ترین روش‌ها و ابزارها برای یادگیری زبان در کوتاه‌ترین زمان کدامند؟

وقتی هدفی را مشخص می‌کنیم، یکی از بهترین کارها شکستن آن هدف به اهداف کوچک‌تر و منظم‌تر است. به‌گونه‌ای که اهداف کوچک قابل ترتیب‌بندی، طبقه‌بندی، قابل دستیابی و محاسبه باشند.

یکی از اهدافی که برای ادامه تحصیل و مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است، یادگیری و تقویت زبان برای دریافت نمره موردنیاز در آزمون آن زبان است. آموزشگاه آنلاین زبان تیکا با بیش از ۴۰۰ استاد متخصص در ۱۴ زبان در مسیر یادگیری و تقویت زبان مورد نظر شما در کنارتان خواهد بود.

هدف گذاری برای یادگیری زبان

اگر یادگیری یا تقویت زبان را یک هدف در نظر بگیریم؛ شکستن این هدف به اهداف کوچک‌تر به معنی تقسیم آن به اهدافی مانند یادگیری و تقویت تک‌تک مهارت‌های ۴ گانه یک زبان که شامل، شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب هستند.

حال این مسئله مطرح می‌شود که معمولاً در هرکدام از مهارت‌های ۴ گانه زبان، می‌توان بهترین اساتید را یافت. این اساتید را معمولاً در آموزشگاه‌های معتبری مانند سفیر، کیش و… می‌توان یافت.

بهترین اساتید زبان به صورت یکجا

یکی از بهترین تصمیم‌ها در آموزش و یادگیری زبان تعیین هدف است. به‌ویژه یادگیری زبان با هدف به‌دست‌آوردن نمره خاص در آزمون زبان یا مهاجرت، مستلزم این است که بهترین اساتید در مهارت‌های مختلف زبان موردنظرتان را بیابید.

اساتید متخصص در مهارت دلخواه شما نقش ویژه‌ای در دستیابی شما به هدفتان ایفا می‌کنند؛ بنابراین در این شرایط هر کدام از ما، به دنبال یادگیری از بهترین اساتید خواهیم بود.

حال، شرایطی را در نظر بگیرید که بهترین استاد رایتینگ در زبان موردنظر شما، در آموزشگاه برای مثال کیش، استاد دلخواه شما در مهارت مکالمه در آموزشگاه سفیر و… باشد. در این شرایط و در ساده‌ترین حالت شما باید در آموزشگاه‌های مختلفی ثبت‌نام کنید. درست است؟

تیکا با فراهم‌آوردن این امکان که بهترین اساتید مجرب در مهارت‌های مختلف در ۱۴ زبان، یکجا و در یک سایت فعالیت کنند، این مشکل را حل کرده است. اساتید تیکا در زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، فرانسه، ژاپنی، کره‌ای، چینی و… متخصص هستند و تجربه تدریس در مراکز معتبر مختلف و حتی دانشگاه‌های مطرح کشور را دارند.

شما در سایت تیکا، می‌توانید با بررسی پروفایل اساتید، بهترین اساتید در مهارت‌های هدف خود را بیابید و در زمان دلخواه خود در شبانه‌روز با استادتان کلاس رزرو کنید.

به روز‌ترین و جدیدترین روش‌ها در یادگیری زبان

با حضور کرونا و پررنگ‌تر شدن کلاس‌های آنلاین، متوجه شدیم که دیگر شرکت در کلاس‌های حضوری از جهات مختلفی مناسب نیست. ریسک بیماری، ترافیک، هدررفتن زمان، انرژی و سوخت و چندین دلایل دیگر وجود دارند که انگیزه افراد را برای شرکت در کلاس‌های آنلاین افزایش می‌دهند.

بسیاری از افراد در این روزها، بسیاری از نیازهای خود، از جمله کلاس زبان را به‌صورت اینترنتی و آنلاین برگزار می‌کنند؛ اما چرا بسیاری به هدف خود دست نمی‌یابند؟

موضوع این است که برگزاری کلاس آنلاین پایان راه نیست. استفاده از بسترهای مناسب، متدهای تدریس به‌روز، نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مناسب برای یادگیری و… نیز در موفقیت شما به‌عنوان یک زبان‌آموز یا مدرس آنلاین مؤثر است.

تیکا، علاوه بر فراهم‌کردن بسترهای متنوع آنلاین برای برگزاری کلاس‌ها، کادر مجرب پشتیبانی زبان‌آموز و پشتیبانی اساتید، در وبلاگ و صفحات خود در شبکه‌های مجازی مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و… بهترین و به‌روزترین ابزارها و روش‌ها را به زبان‌آموزان و اساتید معرفی کرده و در استفاده از این روش‌ها و ابزار راهنمایی می‌کند تا فرآیند آموزش و یادگیری زبان به بهترین شکل و آسان انجام گیرد.

هر چیزی که یک زبان‌آموز یا استاد زبان، برای آسان طی‌کردن مسیر خود نیاز دارد را می‌توانید در سایت تیکا بیابید. از مقالات شامل نکات مهم و روش‌های روز دنیا تا فایل‌های قابل دانلود موردنیاز تا امکان رزرو کلاس در ساعت دلخواه در شبانه‌روز، برگزاری کلاس خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی، بهترین تخفیف‌ها در رزرو کلاس به‌صورت تک جلسه‌ای، ۵ جلسه‌ای و ترمیک، پرداخت اعتباری، پرداخت قسطی و تضمین بازگشت وجه و… تنها بخشی از امکاناتی است که حاصل زحمات کادر متخصص و مجرب تیکا است.

بهترین ابزار برای یادگیری در منزل

بهترین ابزار برای یادگیری در منزل
بهترین ابزار برای یادگیری در منزل

سیستم‌های مدیریت کلاس (LMS)

Learning management systemها وب‌سایت‌های مدیریت کلاس هستند. تیکا، سامانه آنلاین آموزش زبان در ۱۴ زبان، تمامی امکانات موردنیاز یک استاد و زبان‌آموز برای یادگیری و تدریس آنلاین را فراهم کرده است.

از جمله این امکانات، رابط کاربری ساده، امکان مشاهده ویدئو و بررسی نظرات و امتیازات ثبت شده برای مدرس، پشتیبانی قوی و کامل و… هستند.

ابزارها و بسترهای متنوع و مناسب برای ارتباط آنلاین

بهترین ابزار در منزل، تنها داشتن یک سیستم مناسب و اینترنت با سرعت مناسب نیست. بهترین بسترها از لحاظ کیفیت در تصویر و صدا، تنوع بسترهای برگزاری کلاس آنلاین، پشتیبانی مناسب و عوامل دیگری نیز ابزارهای برگزاری یک کلاس آنلاین مناسب هستند. در تیکا اساتید و زبان‌آموزان امکان استفاده از ۴ بستر متنوع اسکایپ، بیگ بلو باتن، زوم و اسکای‌روم را دارند.

نرم افزارها و ابزارهای یادگیری روز دنیا

یکی از ویژگی‌های وبلاگ سایت آموزش خصوصی زبان تیکا، معرفی، توضیح و مقایسه نرم افزارها و ابزارهای مورد نیاز برای یادگیری و تدریس آنلاین به اساتید و زبان آموزان است. در وبلاگ تیکا، شما می‌توانید درباره بازی‌های آموزشی، آزمون‌سازهای آنلاین و روش‌های تدریس روز دنیا مطالعه کنید. همچنین می‌توانید این نرم افزارها را دانلود کنید.

منابع مناسب

تیکا همچنین با معرفی، توضیح، مقایسه و ایجاد امکان دانلود بهترین و معتبرترین منابع آموزشی روز دنیا، این امکان منحصربه‌فرد را برای افراد ایجاد کرده که در یک سایت بتوانند علاوه بر رزرو و برگزاری کلاس، منابع مورد نیاز خود را دانلود کنند. همچنین می‌توانید درباره منابع مختلف و مقایسه آن‌ها با هم نیز مطالعه کنید.

چطور در کوتاه‌ترین زمان به هدف خاص در یادگیری زبان برسیم؟

راهکارهای مختلف و متنوعی برای یادگیری در مدت‌زمان کوتاه وجود دارد. به طور خلاصه می‌توان به چند مورد زیر اشاره کنیم:

هدف گذاری، پیش از هر کاری!

در هر کاری ابتدا باید هدف از کار را مشخص کنیم. حضور هدف فواید زیادی دارد که از جمله به انگیزه‌بخشی برای ادامه راه و مشخص و واضح بودن مسیر می‌توان اشاره کرد.

آنچه یاد می‌گیرید تدریس کنید!

تدریس آنچه یاد گرفته‌اید به شخص دیگر، باعث مرور مطالب می‌شود. همچنین وقتی می‌خواهید چیزی را به کسی یاد بدهید تمام تلاش خود را می‌کنید تا فرایند کاملاً بدون عیب و مشکلی را انجام دهید. بنابراین به مطالعه بیشتر درباره مطالب می‌پردازید. اولین اتفاق در پی این فرآیند این است که مطلب مورد تدریس برای شما به طور کامل جاافتاده و یاد می‌گیرید.

شما زمان را کنترل کنید!

یکی از راه‌هایی که طبق تحقیقات جهانی باعث می‌شود تا در مدت‌زمان کوتاه‌تری به هدف خود دست یابید، این است که برای رسیدن به هدف خود زمان مشخص کنید و تمام تلاش خود را صرف رسیدن به هدف در مدت‌زمان تعیین شده کنید.

نکته مهم در این مرحله، واقع‌بین بودن در تعیین زمان رسیدن به هدف است. برای مثال اگر شما واقع‌بین باشید، می‌دانید که اگر هیچ چیزی از زبان چینی نمی‌دانید، در مدت‌زمان ۶ ماه صحبت‌کردن مثل یک چینی کار تقریباً غیرممکنی است. پس واقع‌بین باشید تا کامروا شوید!

دفترچه یادداشت را دست کم نگیرید!

آیا می‌دانستید که وقتی به طور دستی، نکاتی را که برایتان مهم است در دفترچه یادداشتتان می‌نویسید مطالب را بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرید؟ پس حتماً یک دفترچه یادداشت مناسب برای یادگیری سریع‌تر و بهتر داشته باشید.

استراحت، استراحت و استراحت!

بیش از اندازه زمان و انرژی صرف کردن هرگز تضمین موفقیت نخواهد بود. همچنینی همیشه استراحت کردن نشانه تنبلی نیست. سعی کنید در زمان‌های مطالعه هر ۳۰ دقیقه مطالعه با یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای همراه باشد. این استراحت به دسته‌بندی مطالب در ذهن شما و بازگشت انرژی شما برای ادامه مطالعه کمک بزرگی می‌کند.

حواس پرت کن‌ها را کنترل کنید!

این روزها گشت‌وگذار در شبکه‌های مجازی باعث می‌شوند تا گذر زمان را احساس نکنیم. این مسئله از جهاتی بسیار خوب است اما در زمان مطالعه می‌تواند بلایی خانمان‌سوز باشد. سعی کنید در زمان مطالعه هر اعلان و پیامی از شبکه‌های مجازی را برای مدت زمانی متوقف کنید. تا حد ممکن به حفظ تمرکز خودتان در زمان مطالعه کمک کنید.

هدف‌ها را بشکنید!

هدف‌های بزرگ خود را به هدف‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بهتر بتوانید به آن‌ها دست یابید و میزان پیشرفت خود را نیز بسنجید. برای مثال دستیابی به نمره ۹ در آزمون آیلتس می‌تواند به هدف دریافت نمره ۸ در رایتینگ، دریافت نمره ۸ در لیسنینگ، دریافت نمره ۹ در اسپیکینگ و… تقسیم شود.

هم هدف بیابید!

سعی کنید تا در شبکه‌های مجازی و کلاس‌های آنلاین گروهی با افرادی که با شما هدف مشترکی دارند، ارتباط برقرار کنید. افراد به هم در دستیابی به هدف مشترک می‌توانند کمک کنند.

برای پیداکردن هم هدف‌های خود می‌توانید از کلاس‌های گروهی تیکا نیز کمک بگیرید. در این کلاس‌ها علاوه بر همراه بودن با افراد هم هدف، هزینه کلاس شما نیز اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

فیدبک!

بازخورد و فیدبک در یادگیری از جمله عوامل حذف نشدنی در دستیابی به موفقیت است. حتماً در طول مدت‌زمان یادگیری، از یک استاد مناسب در کلاس‌های آنلاین خصوصی، نیمه‌خصوصی یا گروهی کمک بگیرید. چراکه شما نیاز دارید تا ایرادات خود را اصلاح و فرایند یادگیری خود را بی‌نقص ادامه دهید.

اگر قصد دارید تا به‌جای کلاس‌های ترمیک، چند جلسه‌ای، نیمه‌خصوصی و… خودتان مطالعه کنید؛ می‌توانید در کلاس‌های تک جلسه‌ای برای رفع ایرادات خود با استاد دلخواهتان اقدام کنید.

پرسیدن عیب نیست

سعی کنید تا آنچه در ذهن شماست از استاد خود بپرسید. در مسیر یادگیری آنچه نباید هرگز از آن خجالت زده باشید پرسیدن است. حتی ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین مسائل را نیز بپرسید.

از اشتباه کردن نترسید

اشتباه کردن باعث پیشرفت و رشد شما در یادگیری می‌شود. خود را به چالش بکشید و از شکست‌ها و اشتباهات خود یاد بگیرید و در خواهید دید که در نهایت پیروزی از شکست‌های پی‌درپی ساخته می‌شود.

تیکا، بهترین و کامل‌ترین پلتفرم آموزش زبان

تیکا، بهترین و کامل ترین پلتفرم آموزش زبان
تیکا، بهترین و کامل ترین پلتفرم آموزش زبان

تیکا بهترین امکانات را برای افراد با هدف یادگیری زبان و یا تدریس زبان فراهم کرده است. پس از ورود به سایت تیکا با کلیک بر دکمه‌های موجود در بالای صفحه به بخش موردنظر خود منتقل می‌شوید.

اگر به مطالعه نکات روز و تکنیک‌های یادگیری زبان‌های مختلف و همچنین آشنایی با ابزارهای روز یادگیری علاقه‌مندید، باید به وبلاگ tikkaa. ir مراجعه کنید که آدرس آن را در انتهای صفحه سایت می‌توانید ببینید.

با ورود به لیست دوره‌ها، می‌توانید دوره‌های ویژه تیکا برای آموزش زبان‌های مختلف را مشاهده کنید.

با ورود به لیست اساتید، با استفاده از فیلترهایی که در سمت راست صفحه مشاهده می‌کنید، می‌توانید زبان، تخصص و مهارت دلخواه خود، مبلغ موردنظر و حتی جنسیت استاد خود را انتخاب کنید. با اعمال فیلتر از لیست نهایی اساتید را با مشاهده پروفایل، ویدئو و نظرات دیگر زبان‌آموزان انتخاب کنید. پس از این، تنها رزرو کلاس باقی می‌ماند که با عضویت در سایت می‌توانید درخواست جلسه اول خود را در پروفایل استاد دلخواه ثبت کنید.

اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره رایگان دارید، با پشتیبانی تیکا ۹۱۰۱۶۶۲۰-۰۲۱ در تماس باشید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا