ارز دیجیتال

مهمترین نکات خرید ارز دیجیتال

محتوای این مطلب توسط تیم تحریریه آی‌تی‌ایران تهیه نشده است و مسئولیت بررسی صحت و سقم گفته ها با مخاطب است.

با وجود تحریم‌های مختلفی که در سال‌های اخیر علیه ایران و بازار ارزهای دیجیتال اعمال شده، امکان خرید مستقیم از این بازار برای کاربران ایرانی از بین رفته است. در نتیجه یکی از مشکلات رایج بین افراد علاقه‌مند به کار در این بازار به خصوص تازه‌واردان این عرصه، همین موضوع می‌باشد. به طور کلی خرید ارز دیجیتال به دو روش امکان پذیر است؛ روش اول خرید از طریق صرافی‌هایی است که در آن سرمایه‌گذار یک صرافی معتبر را انتخاب کرده و ثبت‌نام می‌کند تا بتواند از حساب خود در این کارگزاری تراکنش انجام دهد. در روش دوم، سرمایه‌گذار با مراجعه به بازار فارکس و ایجاد حساب در آن، جفت ارز را در این بازار مبادله می‌کند که در ادامه به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت.

چه ارز دیجیتالی بخریم؟

انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما باید بسته به حجم معامله و سرمایه‌گذاری خود و یا برنامه ریزی و اهدافی که برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب نموده‌اید، ارزهای مختلفی خریداری کنید.

قبل از انتخاب و خرید ارز دیجیتال به چند سوال کلیدی پاسخ دهید:

  • سرمایه شما چقدر است؟
  • آیا صبور هستید یا به دنبال رشد انفجاری و البته خطرناک یک شبه هستید؟
  • آیا هدف شما سرمایه‌گذاری و نگهداری طولانی مدت است یا یک معامله کوتاه مدت؟

سرمایه‌گذاران بلندمدت که سرمایه زیادی دارند معمولاً به دنبال ارزهای دارای پشتوانه و پیشرو در بازار هستند، در حالی که معامله گران کوتاه مدت یا افرادی که به دنبال سودهای سریع هستند معمولاً توکن‌های نوظهور یا شت کوین‌ها را خریداری می‌کنند. همیشه با توجه به سرمایه خود یک سبد خرید متنوع انتخاب نمایید. برای سرمایه گذاری‌های بزرگ روی ارزهای با پشتوانه سرمایه‌گذاری کنید. بخشی از سرمایه خود را صرف پروژه‌های جدید بالقوه‌ای کنید که توکن‌های آنها در میان مدت در حال رشد هستند و در نهایت درصد کمی از کل سرمایه خود را شت کوین خریداری کنید.

چه شت کوینی بخریم؟

اگر قصد ریسک با مبالغ پایین و پیشرفت‌های انفجاری دارید،  شت کوین‌ها گزینه‌های مناسب و خوبی می‌باشند. نکته‌ای که در مورد این دارایی‌ها باید در نظر داشت، این است که امکان دارد کل مبلغی را که سرمایه‌گذاری کرده‌اید از دست بدهید؛ بنابراین مدیریت سرمایه در سرمایه‌گذاری شت کوین‌ها ضروری می‌باشد.

شت کوین‌های آینده‌دار قادرند سرمایه‌ی سرمایه گذاران را در مدت زمان کوتاهی چند برابر کنند. اگر قصد خرید ارز دیجیتال شت کوین را دارید، باید بدانید که حرکت قیمت شت کوین ناگهانی و با نرخ‌های بالا می‌باشد. به عنوان مثال، قیمت یک شت کوین می‌تواند یک شبه چندین هزار برابر افزایش یابد.

دقت داشته باشید که داشتن کنترل روی سرمایه بسیار مهم است و باید بتوانید درصد اندکی از سرمایه خود را برای خرید ارزهای شیبا اینو، دوج ایلان مارس، فلوکی اینو، دوج دش، سیف مون و شیبا فلوکی کنار بگذارید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هرروز ده‌ها شت کوین جدید معرفی می‌شود که ممکن است پتانسیل بالایی برای رشد آنی داشته باشند.

اقداماتی که برای خرید ارز دیجیتال باید انجام دهید!

برای خرید ارز دیجیتال باید مراحل زیر را طی کنید:

  • انتخاب صرافی معتبر برای خریداری ارز دیجیتال
  • ثبت‌نام در صرافی موردنظر
  • انجام مراحل احراز هویت
  • ساخت کیف پول ارز دیجیتال
  • تحلیل و بررسی قیمت ارز دیجیتال موردنظر قبل از خریداری
  • خرید ارز دیجیتال موردنظر

با انجام این مراحل آسان، می‌توانید توکن‌ها و ارزهای رمزنگاری شده موردنظر خود را خریداری کرده و معاملات سودآوری انجام دهید. در ادامه دو مرحله سخت از اقدامات پیش از خرید را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

انتخاب صرافی معتبر برای خرید ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال خود، باید به محلی که در آن عرضه می‌شود مراجعه کنید. محل خرید رمز ارز مانند محصول آن غیر فیزیکی و مجازی است. یعنی باید وارد یک وب سایت معاملاتی (صرافی ارز دیجیتال) شوید و به راحتی از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. قابل ذکر است که استفاده از صرافی‌ها مانند بایننس، کوینکس، هوبی و… به دلیل تحریم‌ها برای ایرانیان بسیار خطرناک و ریسکی است. زیرا امکان بلوکه شدن دارایی‌های شما در این صرافی‌ها بسیار زیاد می‌باشد. از ویژگی‌های یک صرافی معتبر، به این موارد می‌توانیم اشاره نماییم:

  • تضمین امنیت بالا
  • داشتن بیش از ۴۰۰رمز ارز و توکن مختلف
  • داشتن نرم‌افزار معاملات ارز دیجیتال
  • عرضه یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن و امن
  • نمایش نمودار قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

انتخاب کیف پول مناسب

تمامی کسانی که می‌خواهند در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند و قصد خرید ارز دیجیتال دارند، باید قبل از انجام هر کاری یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب برای محافظت و نگهداری از رمز ارز خود ایجاد کنند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال به صورت فیزیکی وجود ندارند و تنها به صورت کدهای دیجیتالی پیچیده در دسترس مردم هستند، تنها راه نگهداری از آنها استفاده از کیف پول دیجیتال است. به طور کلی کیف پول‌های دیجیتال بسته به نوع سرمایه‌گذاری و ارز به دو دسته کیف پول گرم (کیف پول موبایلی، کیف پول دسکتاپی و تحت وب) و کیف پول سرد (کیف پول سخت افزاری و کاغذی) تقسیم می‌شوند. معامله گران دیجیتال می‌توانند هر یک از آنها را با توجه به نوع ارز دیجیتال و نوع سرمایه گذاری مدنظر خود انتخاب کنند.

خرید ارز دیجیتال از بازار فارکس

فارکس مخفف Foreign Exchange Market به معنای بازار تبادل ارزهای خارجی می‌باشد که برای اتصال تمام بازارهای ارز جهان ایجاد شده است. فعالان بازار می‌توانند انواع ارزها یا سایر دارایی‌های مالی مانند طلا، ارزهای دیجیتال (مانند بیت کوین، اتریوم، شیبا اینو)، بورس، نفت و… را مبادله کنند. لازم به ذکر است که معامله در این بازار به صورت جفت ارز انجام می‌شود. سرمایه گذاران برای خرید ارز دیجیتال در این بازار تنها باید با انتخاب یک کارگزار یا بروکر مناسب به عنوان واسطه بین خود و بازار فارکس، حساب داشته باشند و سپس با معامله یک جفت ارز به فعالیت در این بازار بپردازند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که فارکس در ایران غیرقانونی می‌باشد و یک بازار بین المللی است، معامله در آن بسیار پر ریسک می‌باشد؛ بنابراین به سرمایه گذاران توصیه می‌شود قبل از ورود به این بازار تحقیق و مطالعه کاملی انجام دهند و با آگاهی کامل فعالیت خود را شروع کنند.

افزایش سرمایه با خرید آگاهانه ارز دیجیتال

به طور کلی، بهترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری متنوع می‌باشد که شامل سبدی از ارزهای مختلف از دسته‌های اصلی و آتی زیر باشد:

  • بخشی از سرمایه را برای خرید ارزهای دیجیتال اصلی و با پشتوانه بازار کنار بگذارید.
  • بخشی از سرمایه را برای خرید ارزهای حوزه متاورس و گیمینگ کنار بگذارید.
  • بخشی از سرمایه خود را برای خرید شت کوین و میم کوین کنار بگذارید.

در نهایت توجه داشته باشید که رمز موفقیت در سرمایه‌گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال مدیریت سرمایه، پذیرش ریسک و کنترل احساسات می‌باشد. اگر می‌خواهید در این بازار پایدار بمانید، از یادگیری و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه خرید ارز دیجیتال غافل نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا