ارز دیجیتالتکنولوژی

روسیه به دنبال ممنوع کردن تجارت و استخراج رمرارز

به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد تا در حوزه رمزارز و مواجهه با این پدیده نوظهور، قدم جای پای چینی‌ها بگذارد. بانک مرکزی روسیه اخیرا طرح ممنوعیت استفاده و استخراج رمزارز در این کشور را پیشنهاد داده است.

پیشنهادی که در پی نگرانی‌ها در خصوص تاثیرات سوء رمزارزها بر سیستم مالی روسیه و همچنین تبعاتی که می‌تواند برای محیط‌زیست به دنبال داشته باشد، ارائه شده است. الیزاوتا دانیلوا، مدیر اداره ثبات مالی بانک مرکزی روسیه، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین، گزارشی را تحت عنوان «رمزارزها؛ رویه‌ها، خطرات، اقدامات» پیرامون این پدیده ارائه کرد و به نگرانی‌های در این خصوص پرداخت.

در این گزارش آمده که رمزارز شباهت‌های زیادی به یک طرح هرمی‌دارد و اغلب در فعالیت‌های مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به این موضوع اشاره شده که رمزارزها از طریق ارائه راهکارهایی به شهروندان برای خارج کردن پول‌هایشان از اقتصاد ملی، به استقلال سیاست پولی ضربه می‌زنند.

در ادامه این گزارش آمده که استخراج رمزارز، به برنامه سبز روسیه آسیب می‌زند و تهدیدی برای آینده انرژی روسیه محسوب می‌شود. بانک مرکزی روسیه در این خصوص می‌گوید: خطرات بالقوه ثبات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال برای بازارهای نوظهور از جمله روسیه بسیار بیشتر است.

در حال حاضر پرداخت خریدها از طریق رمزارز در روسیه ممنوع است و سرمایه‌گذاران نیز از سرمایه‌گذاری در این حوزه منع می‌شوند. با این حال، روسیه سومین کشور بزرگ استخراج رمزارز پس از ایالات متحده و قزاقستان است.

اگرچه فعلا پیشنهادی از سوی بانک مرکزی مبنی غیرقانونی اعلام کردن مالکیت رمزارزها ارائه نداده، اما به دنبال اعمال مجازات‌های سخت‌تر برای افرادی است که قوانین فعلی را زیر پا می‌گذارند، است. همچنین این بانک از قانونگذاران خواسته تا قوانین جدید را برای ممنوعیت استفاده از رمزارز در این کشور تصویب کنند. به نظر می‌رسد که این کشور به سمت ممنوع اعلام کردن استخراج رمزارز حرکت می‌کند. گفتنی است قیمت بیت‌کوین در ساعات اخیرا از ۴۳ هزار دلار به کمتر از ۳۷هزار دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا