ایران

بررسی‌ طرح صیانت در مرکز پژوهش‌ها به پایان رسید

نائب‌رئیس کمیسیون‌مشترک طرح صیانت: امیدوارم از این هفته بتوانیم تصویب کلیات طرح را آغاز کنیم

نائب‌رئیس کمیسیون مشترک پیگیری طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از نهایی شدن گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص این طرح خبر داد و گفت: هفته جاری جلسه کمیسیون مشترک برگزار می‌شود. علی یزدی خواه در گفتگو با مهر، اظهار داشت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه فضای مجازی تقریباً نهایی شده است و ما امیدواریم که در هفته جاری بتوانیم جلسات کمیسیون مشترک را برای تصویب کلیات طرح برگزار کنیم. نایب رئیس اول کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ادامه داد: مطابق با پیش‌بینی‌ها مراحل بعدی بررسی و تصویب طرح در ماه جاری طی خواهد شد و ما امیدواریم که بتوانیم در عرض یک ماه، نسخه نهایی طرح را به شورای نگهبان تقدیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جریان رسیدگی این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس برخی اختلاف‌نظرها وجود داشت که هم اکنون حل و فصل شده و تنها در موارد اندکی، اختلاف نظراتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم، افزود: در نسخه نهایی که مرکز پژوهش‌های مجلس آماده کرده است، اصلاحات مدنظر این مرکز و نظرات مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات نیز اعمال شده و به نوعی این نسخه، مورد وثوق و وفاق همه قرار دارد. یزدی خواه با تاکید بر اینکه این طرح از حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان صدا و سیما (ساترا)، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برخوردار است، گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد، هم اکنون وفاق حداکثری در این نسخه دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جریان بررسی این طرح (نسخه ۶ دی ماه ۱۴۰۰) در مرکز پژوهش‌های مجلس در برخی نکات جزئی، مغایرت‌هایی وجود داشت که هم اکنون رفع شده است، تصریح کرد: هم اکنون کلیات این طرح از ۳۷ ماده به ۲۲ ماده تنزل یافته و نکات و نقطه نظرات مدنظر وزارت ارتباطات نیز در آن لحاظ شده است و ما شاهد حداکثر همپوشانی در نسخه نهایی هستیم. نایب رئیس اول کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی با بیان اینکه اختلاف نظرها بیشتر مربوط به مفاد اختیارات وزارت ارتباطات، کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی و مباحث مرتبط با تنظیم‌گری می‌شود، اظهار داشت: طی یک ماه سعی‌مان بر این خواهد بود که تصویب کلیات و رسیدگی به بندهای طرح را به اتمام برسانیم. به گزارش مهر، هفتم دی ماه ۱۴۰۰ و در آخرین جلسه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی این طرح بار دیگر با درخواست ارجاع طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی کارشناسی بیشتر موافقت کردند و به این مرکز ۲۰ روز کاری فرصت دادند تا گزارش کارشناسی خود را درباره این طرح اعلام کند.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

‫1,868 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا