بازیمایکروسافت

مدیر مایکروسافت: «کال او دیوتی» برای پلی استیشن نیز عرضه می‌شود

مایکروسافت تنها چند قدم تا نهایی کردن خریدی بزرگ و تصاحب استودیو بازی‌سازی «اکتیویژن بلیزارد» فاصله دارد. اقدامی‌ که پس لرزه‌های آن، دامن صنعت بازی را خواهد گرفت و سوالاتی را در مورد آینده برخی بازی‌ها از جمله فرنچایز «کال آو دیوتی» در ذهن علاقه‌مندان شکل داده است.

این بازی نزد کاربران ایکس باکس و پلی استیشن از جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و انتشار اخبار پیرامون توافق میان مایکروسافت و اکتویویژن بلیزارد خالق کال آو دیوتی، نگرانی‌هایی را برای کاربران پلی استیشن در خصوص آینده این فرنچایز پرطرفدار به وجود آورده است.

اما فیل اسپنسر مدیر بخش بازی مایکروسافت در واکنش به این نگران‌ها اعلام کرد که سری کال آو دیوتی در آینده نیز در پلتفرم سونی حضور خواهد داشت. وی در این خصوص عنوان کرد: این هفته، تماس‌های خوبی با مدیران سونی داشتم و تایید کردم که تمامی‌قراردادهای موجود پس از خرید اکتیویژن بلیزارد برای استمرار حضور کال او دیوتی در پلی استیشن به قوت خود باقی خواهند ماند. سونی بخش مه‌می‌از صنعت ماست و روابط ما با این شرکت ارزشمند است.

آنچه از گفته‌های فیل اسپنسر برمی‌آید این است که این بازی حداقل تا زمان پایان قرارداد میان این دو شرکت برای پلتفرم پلی استیشن عرضه خواهد شد. اما حرفی در خصوص این شرایط بعد از اتمام قرارداد زده نشده است.

بنابراین، می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت بخواهد بازی کال آو دیوتی را به طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس خود حفظ کند. این شرکت پیشتر تمایل خود را به انحصاری کردن برخی بازی‌ها نشان داده است.

اهالی ردموند پیشتر اعلام کردند که بازی جدید «استارفیلد» متعلق به شرکت بتسدا سافت‌ورکس، به طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس  و پی‌سی منتشر خواهد شد. فیل اسپنسر اخیرا نیز عنوان کرد که این رویه درباره بازی The Elder Scrolls VI نیز در پیش گرفته خواهد شد.

البته این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد چرا که مایکروسافت از این طریق می‌تواند تا حد زیادی سرویس اشتراکی Game Pass خود را تقویت کند. با این حال، برخی معتقدند که نظر فیل اسپنسر درباره بازی کال او دیوتی این چنین نیست.

اکتیویژن بلیزارد، خرید جدید ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت

با نگاهی به سابقه این شرکت، می‌توان پی برد که مایکروسافت پیشتر نیز سعی کرده تا برخی بازی‌ها را چندپلتفرمی‌نگه دارد که از جمله آنها می‌توان به ماین‌کرفت اشاره کرد که این شرکت پس از خرید Mojang خالق این بازی، آن را در اختیار کاربران سایر پتلفرم‌ها نیز قرار دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا