موبایل

۵ روش برای تست باتری آیفون

طول عمر باتری همه گوشی‌های موبایل با گذشت زمان کاهش می‌یابد و این یک واقعیت است. آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیست و قابلیت شمارش چرخه یا Cycle باتری را دارد. بنا به تفاسیر فوق، هر چند وقت یکبار باید تست باتری آیفون را انجام دهید؛  برای بررسی سلامت باتری آیفون لازم است این تست را انجام دهید. شما با اطلاع زودتر از وضعیت باتری آیفون می‌توانید از آسیب‌های احتمالی که به دلیل ضعیف یا خراب شدن باتری به گوشی وارد می‌شود، پیشگیری کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا راه‌های تست باتری آیفون و اطلاع از سلامت باتری آیفون را بررسی کنیم.

مشاهده سلامت باتری در قسمت Battery Health

کمپانی اپل قابلیتی به نام Battery Health در دستگاه‌های آیفون خود قرار داده است. اگر نسخه iOS ۱۱.۳ یا بالاتر روی گوشی شما نصب است، می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و به سادگی میزان سلامت باتری خود را مشاهده کنید. اگر نسخه iOS آیفون شما پایین‌تر است، لازم است آنرا ارتقاء دهید. برای مشاهده سلامت باتری:

  • وارد بخش Settings شوید.
  • روی گزینه Battery کلیک کنید.
  • روی گزینه Battery Health کلیک کنید.
تست باتری آیفون
تست باتری آیفون

در این صفحه یک عدد همراه با ٪ به شما نمایش داده می‌شود که درصد سلامت باتری نسبت به موقعی است که باتری نو و استفاده نشده روی گوشی شما قرار گرفته شده بود. هرچه میزان ٪ کمتر باشد به این معنی است که باتری توانایی کمتری در حفظ چرخه شارژ را دارد؛ به بیان دیگر، طول عمر باتری با ٪ سلامت باتری ارتباط مستقیم دارد و کمتر می‌شود. بنابراین هرچه به ۱۰۰٪ نزدیک‌تر باشد، بهتر است و باتری از سلامت بیشتری برخوردار است.

به گفته کمپانی اپل، باتری‌های آیفون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از ۵۰۰ بار شارژ و دی‌شارژ شدن (Battery Cycle) حدود ۸۰٪ از ظرفیت باتری باقی می‌ماند. اکثر مردم این ۵۰۰ بار را طی دو سال استفاده از دستگاه‌های آیفون تکمیل می‌کنند و پس از آن، روند افول باتری رخ می‌دهد. البته این موضوع به نحوه شارژ و استفاده از تلفن همراه نیز مرتبط است و هرچه اصولی‌تر انجام شود، سلامت باتری گوشی شما دیرتر به ۸۰٪ و اعداد پایین‌تر می‌رسد.

پیغام‌های Peak performance capability

این پیغام‌ها در صفحه سلامت باتری ممکن است نشان داده شوند. پیغام‌هایی که بعد از کاهش سرعت آیفون به دلیل عملکرد ضعیف باتری نشان داده می‌شود به معنی محدود شدن عملکردهای آیفون است. این پیغام‌ها عبارتند از:

  • پیغام Your battery is currently supporting normal peak performance:  این پیغام بدان معناست که باتری شما در حال حاضر سالم است و از تمام ظرفیت و عملکرد خود به خوبی بهره می‌برد.
  • پیغام Built-in dynamic software and hardware will help counter performance impacts that may be noticed as your iPhone battery chemically ages:  این پیغام بدان معناست که باتری شروع به تخریب کرده است و ممکن است روی برخی از عملکردهای دستگاه تاثیر بگذارد.
  • پیغام This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again:  این پیغام بعد از خاموش شدن غیر منتظره آیفون به دلایل مختلف از جمله ایجاد مشکل در باتری اشاره دارد و بدان معناست که مشکلاتی در آیفون به وجود آمده و ممکن است به زودی نیاز به ارتقاء و تعمیر داشته باشید.
  • پیغام Your battery’s health is significantly degraded:  این پیغام بدان معناست که سلامت باتری آیفون شما به طور قابل توجهی پایین آمده و نیاز به تعویض باتری دارید. با نمایش این پیغام آیفون به شما هشدار می‌دهد که ممکن است برخی از عملکردهای دستگاه مختل شود.

 

برای خرید باتری آیفون و یا شارژر آیفون اصلی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://gsmbattery.com/search-products/category-iphone-battery

 

روش‌های دیگر تست باتری آیفون

آسان‌ترین راه برای تست باتری آیفون، ورود به بخش Battery Health است اما روش‌های دیگری برای بررسی وضعیت و سلامت باتری آیفون نیز وجود دارند که در ادامه به ۳ مورد از مورد اطمینان‌ترین آنها اشاره کرده‌ایم:

تست باتری آیفون با Console App مک بوک‌ها

اگر مک بوک دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه Console که به طور پیشفرض روی آن نصب است، باتری آیفون خود را چک کنید. برای این کار ابتدا آیفون را با کابل USB به مک بوک متصل کرده و سپس وارد برنامه Console شوید. اگر Console را پیدا نمی‌کنید، با فشردن همزمان Command + Space در کادر ظاهر شده نام برنامه Console را سرچ کنید.

همانند تصویر بالا، در کادر جستجو عبارت batteryhealth را عیناً تایپ کرده و اینتر را بزنید. همانند تصویر مشاهده خواهید کرد که وضعیت کلی باتری آیفون شما چگونه است. برای آیفون ما عبارت Good را نشان داده است که به معنی سلامت خوب باتری آیفون است. همچنین گزینه Current Capacity، میزان شارژ فعلی باتری آیفون شما را نشان می‌دهد. برنامه Console یک روش عالی جهت تست باتری آیفون است.

تست باتری آیفون با CoconutBattery

برای استفاده از این برنامه هم نیاز به مک بوک خواهید داشت؛ البته باید آنرا دانلود و نصب کنید و مانند نمونه قبلی، به طور پیشفرض روی دستگاه مک بوک شما نصب نیست. بعد از دانلود و نصب، آیفون خود را با کابل USB به لپ تاپ مک بوک متصل کنید و برنامه را اجرا نمایید. مانند تصویر از قسمت بالا گزینه iOS Device را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به سلامت باتری آیفون نمایان شود.

گزینه Full Charge Capacity نشانگر میزان ظرفیت باتری آیفون است. طبق تصویر بالا، آیفون ما ۱۴ درصد از ظرفیت خود را از دست داده است. در بخش پایین‌تر، گزینه Cycle Count نشانگر تعداد چرخه‌های شارژ و دی شارژ شدن باتری آیفون شماست که طبق گفته اپل اگر به ۵۰۰ برسد، ظرفیت باتری ۸۰٪ خواهد شد.

تست باتری آیفون با Battery Life Doctor

این نرم افزار بر روی گوشی‌های آیفون نصب می‌شود و عملکردی مشابه با موارد ذکر شده دارد. با نصب و فعالسازی این نرم افزار می‌توانید به شکل سریعی میزان ظرفیت باتری آیفون و سلامت آنرا بررسی و مشاهده کنید. نرم افزار فوق به طور اتوماتیک تست باتری آیفون را انجام می‌دهد و اطلاعات لازم درباره باتری و وضعیت آنرا در اختیار شما قرار می‌دهد.

روش‌های مختلفی برای بررسی سلامت باتری آیفون به شما معرفی کردیم.

پس از بررسی‌های لازم اگر باتری آیفون  شما احتیاج به تعویض داشت می‌توانید به فروشگاه جی اس‌ام باتری مراجعه کنید.

حتما از باتری‌های اصلی  یا اورجینال استفاده کنید باتری‌های اصلی آیفون علاوه بر عمر طولانی‌تر سلامت گوشی شما را نیز حفظ خواهد کرد.

پیشنهاد ما استفاده از خدمات فروشگاه آنلاین جی اس‌ام باتری می‌باشد. جی اس‌ام باتری اولین فروشگاه تخصصی باتری موبایل در ایران است که از سال ۱۳۸۰ مشغول به فعالیت می‌باشد

مهمترین ویژگی‌های GsmBattery:

  • دارا بودن نماد الکترونیکی
  • تمرکز کامل روی فروش باتری و شارژر
  • تضمین اصل بودن کالا و گارانتی محصولات
  • ۳ ماه گارانتی تعویض (بادکردن باتری شامل گارانتی می‌شود)
  • قیمت‌های مناسب و رقابتی
  • ارسال سریع و رایگان به سراسر کشور
  • کامل‌ترین مجموعه باتری موبایل و تبلت در ایران
  • ارائه تخفیفات ویژه به صورت دوره‌ای و مناسبتی
جی اس ام باتری
جی اس ام باتری
  • با مراجعه به جی اس‌ام باتری (GSMBATTERY. COM)  می‌توانید شارژر و باتری اصلی آیفون را در جشنواره با تخفیف ویژه  بخرید.  
  • برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر با جی اس‌ام باتری در ارتباط باشید:
  • آدرس:  جمهوری تقاطع ولی عصر جمب فروشگاه رفاه ساختما ن ۲۴ طبقه دوم
  • کدپستی: ۱۱۳۴۹۱۶۱۱۸
  • پست الکترونیک: info@gsmbattery. com
  • شماره تماس: ۶۶۴۸۲۱۳۸-۰۲۱

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا