تکنولوژی

رشد سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه کریپتو و بلاکچین

در سال ۲۰۲۱ میزان سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به ۳۳ میلیارد دلار رسید

سال ۲۰۲۱ برای حوزه رمزارزها سال پررونقی بود به طوری که میزان سرمایه‌گذاری جسورانه روی استارتاپهای کریپتو / بلاکچین به ۳۳ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش Pitchbook و گلکسی دیجیتال بخش عمده این سرمایه‌گذاری یعنی نزدیک به ۴۱ درصد آن در حوزه استارتاپهای تبادل رمزارز، صرافی، سرمایه‌گذاری، وام‌دهی بوده است. همچنین سرمایه‌گذاری روی استارتاپهای WEB3، NFT و متاورس نیز حدود ۱۷ درصد این عرصه را تشکیل میدهد.

روز گذشته نیز اعلام شد سایت crypto. com که یک صرافی مشهور حوزه رمزارز است میزان بازوی سرمایه‌گذاری خود را به ۵۰۰ میلیون دلار رساند. هدف این سایت که رقیب صرافی‌های دیجیتالی چون بایننس و کوین‌بیس و FTX است سرمایه‌گذاری روی استارتاپها در مراحل اولیه رشد در این حوزه است.

هفته گذشته صرافی FTX که بیش از ۱۵ استارتاپ در این عرصه را در سبد پورتفو خود دارد اعلام کرد که صندوق سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به ارزش دو میلیارد دلار ایجاد کرده است. سام بانکمن فرید صاحب این صرافی همچنین مالکیت صندوق جسورانه  Alemeda Research را هم در اختیار دارد که در بیش از ۱۰۰ استارتاپ حوزه web3 سرمایه‌گذاری کرده است.

کوین‌بیس ونچرز بازوی سرمایه‌گذاری کوین بیس و همچنین بایننس بزرگترین صرافی رمزارز جهان نیز تمرکز سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی web3 انجام داده‌اند.

بر اساس گزارشها میزان ارزش شرکتهای حوزه کریپتو / بلاکچین در فصل چهارم سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۴۱ درصد رشد کرده است.

سال گذشته اندریسن هوروویتز که یک شرکت مشهور سرمایه‌گذاری استارتاپی است ۲.۲ میلیارد دلار به ارزش صندوق کریپتو خود افزود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا