تکنولوژیخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی سوبارو با توان ۱۰۳۷ اسب بخار رونمایی شد

شرکت سوبارو به تازگی و در جریان رویداد خودرویی ژاپن موسوم به Tokyo Auto Salon از دو خودروی مفهومی‌ جدید به نام‌های STI E-RA  و Solterra STI رونمایی کرد.

در این بین، مدل STI E-RA Concept اولین خودروی تمام الکتریکی مسابقه‌ای این شرکت محسوب می‌شود که از توان ۱۰۳۷ اسب بخار بهره می‌برد که این نیرو از طریق چهار موتور الکتریکی یاماها تامین می‌شود.

به گفته سوبارو، قدرت این موتورها به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود و می‌تواند در کنار سیستم گشتاور منحصربه‌فرد خود، چسبندگی بالایی را در حین حرکت برای خودرو به ارمغان آورد. اگرچه ظرفیت باتری ۶۰ کیلووات ساعتی E-RA، نسبتا پایین به نظر می‌رسد اما سوبارو این اطمینان را داده که این خودرو می‌تواند یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه طی کند.

جهت مقایسه و درک بهتر این مدت زمان بد نیست بدانید که برای خودروی الکتریک فولکس واگن ID. R این زمان حدود ۶ دقیقه و ۵ ثانیه و برای خودروی تسلا مدل اس Plaid برابر با ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه عنوان شده است.

سوبارو قصد دارد تا عملکرد این خودروی الکتریکی را در مسابقات سال جاری میلادی در ژاپن تست کند.

محصول دیگری که این شرکت از آن رونمایی کرد سولترا STI است. همانطور که از نام این خودرو پیداست، سولترا STI نسخه اسپرت این کراس‌اور جدید سوبارو به شمار می‌رود که با برخی تغییرات در طراحی ظاهری همراه شده است.

فعلا هیچ حرفی در خصوص تغییر در مشخصات فنی این محصول زده نشده و به نظر می‌رسد که به مانند مدل اصلی، به سیستم دو موتوره با توان ۲۱۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۳۶ نیوتن‌متر مجهز باشد. همچنین باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی این خودرو نیز می‌تواند قدرت پیمایش ۳۵۴ کیلومتری را برای این خودرو به ارمغان آورد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تبریک … سرعت اینترنت داخلی هم به 250 کیلوبایت کاهش داد شبانه همراه اول .
    .
    اول که سرعت اینترنت بین المللی رو به 250 کیلوبایت کاهش دادن, الانم سرعت اینترنت داخلی رسید به این نقطه… حرکت بعدی حذف طرح شبانه است. چرا سایتهای خبری سکوت کردن چرا پیگیر نمیشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا