خودروخودرو الکتریکی

کراس‌اور الکتریکی شورولت Equinox معرفی شد

خودروسازان بزرگ دنیا، فرصت به‌دست آمده در رویداد CES ۲۰۲۲ را غنیمت شمردند و از جدیدترین محصولات و فناوری خود رونمایی کردند. جنرال موتورز نیز برای جا نماندن از رقبا، از چند مدل خودروی الکتریکی جدید پرده برداشت.

شرکت شورولت که از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز محسوب می‌شود، با دستی پر به CES امسال آمد و علاوه بر معرفی پیکاپ  الکتریکی سیلورادو (Silverado)، از یک کراس‌اور الکتریکی ارزان‌قیمت به نام Equinox نیز رونمایی کرد.

جنرال موتورز برای این خودرو، قیمت پایه ۳۰ هزار دلار را تعیین کرده که آن را در شمار مدل‌های مقرون به‌صرفه کلاس خود جای می‌دهد. خودروهای الکتریکی همچون Equinox می‌توانند جهان را به سمت کنار گذاشتن خودروهای بنزینی به جلو رانده و کاربران را به استفاده از این مدل‌ها ترغیب کنند.

در این مراسم، جزییات مربوط به مشخصات این خودروی الکتریکی اعلام نشد اما به گفته جنرال موتورز، Equinox در دو تریم RS و TL وارد بازار خواهد شد و به پلتفرم فاتری جدید Ultium این شرکت مجهز خواهد بود.

با توجه به تصاویری که از این کراس‌اور الکتریکی منتشر شده، در داخل کابین Equinox از یک نمایشگر بزرگ استفاده و در مقابل راننده نیز یک نمایشگر ثانویه تعبیه شده است. به گفته جنرال موتورز، این خودرو در پاییز سال ۲۰۲۳ روانه خیابان‌ها خواهد شد.

کراس‌اور الکتریکی شورولت Equinox

این شرکت اعلام کرد که اطلاعات بیشتر مربوط به مشخصات فنی و مسافت قابل پیمایش این خودرو را در سال آینده میلادی منتشر خواهد کرد. همچنین طبق گفته جنرال موتورز، نسخه الکتریکی خودروی Blazer در فصل بهار سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.

بر اساس برنامه‌های جنرال موتورز، این شرکت تا سال ۲۰۲۳ به تولید تمامی‌مدل‌های بنزینی خود پایان می‌دهد و عرضه نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی را در دستور کار خواهد داشت. از جمله محصولات این شرکت در این زمینه می‌توان به GMC Hummer و Cadillac Lyriq اشاره کرد که تولید مدل نخست از ماه دسامبر گذشته آغاز شده و مدل دوم نیز چندی پیش وارد بازار شد.

کراس‌اور الکتریکی شورولت Equinox معرفی شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا