اپلتکنولوژی

حقوق تیم کوک در سال ۲۰۲۱ چقدر بود؟

ثروت تیم کوک اکنون بالغ بر 1.5 میلیارد دلار است و او جزو معدود مدیران میلیاردر جهان است که بدون ایجاد شرکت میلیاردر شده‌اند

سال ۲۰۲۱ همچنانکه برای اپل سال درخشان و پرمنفعتی بود و در نتیجه چند روز قبل ارزش این شرکت به ۳ تریلیون دلار رسید،   برای تیم کوک مدیرعامل این شرکت هم درآمد قابل توجهی به همراه داشت.

تیم کوک در این سال که دهمین سال مدیریتش بر اپل می‌شد بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرد.

رشد حقوق دریافتی مدیرعامل اپل در این سال رشدی بالغ بر ۵۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن را نشان داد. در سال ۲۰۲۰ تیم کوک ۱۴.۸ میلیون دلار حقوق دریافت کرده بود.

پاندمی یک دلیل محرک عمده در کسب و کار اپل بود جایی که بسیاری از کارکنان برای کار از خانه نیاز به داشتن کامپیوتر، گوشی وتبلت داشتند.

رشد ارزش سهام اپل در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۰ درصد بود و این رشد ارزش طی روزهای اخیر هم ادامه پیدا کرده و اپل را به نخستین شرکتی تبدیل کرده که ارزش آن از ۳ تریلیون دلار فراتر رفته است. اپل در این سال رکوردهای سود و درآمدی خود را شکست جایی که این شرکت به فروش ۳۶۵ میلیارد دلاری محصولاتش رسید.

پایه حقوق تیم کوک ۳ میلیون دلار در سال بوده و تغییری نکرده است.  ثروت تیم کوک اکنون بالغ بر 1.5 میلیارد دلار است و او جزو معدود مدیران میلیاردر جهان است که بدون ایجاد شرکت میلیاردر شده‌اند.

تیم کوک در سال ۱۹۹۸ به اپل پیوست و هم اکنون ۶۱ ساله است او امسال برای نخستین بار پاداش سهمی به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار را دریافت کرد اما دسترسی او به این پاداش بعد از سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

سال ۲۰۲۱ دهمین سال مدیریت تیم کوک بر اپل است او ده سال قبل سکان این شرکت را کمی قبل از درگذشت بنیانگذار آن – استیو جابز – برعهده گرفت.

تیم کوک گفته است قصد دارد بیشتر ثروتش را صرف فعالیت‌های خیرخواهانه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا