گوناگون

مهم‌ترین نکات برای انتخاب رنگ مناسب شیرآلات در آشپزخانه

شیر آب یکی از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است. برای کارهای روزانه، پخت و پز، تهیه غذا، تمیز کردن و ضدعفونی کردن ضروری است. درواقع از بین تمام ویژگ‌های آشپزخانه، شیرآب یکی از مواردی است که بیشتر با آن در تعامل هستید. از طرفی شیرآلات و سینک یکی از ویژگی‌های اصلی سبک دکوراسیون آشپزخانه شما است. انتخاب وسایل مناسب نه تنها عملکرد آشپزخانه را افزایش می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده سلیقه شخصی شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است.

درگذشته توجه چندانی به شیرآلات نمی‌شد و به همین دلیل در رنگ و طرح شیرآلات تنوع چندانی دیده نمی‌شد اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی‌های ساخت، طراحی و آبکاری تنوع بالایی را در رنگ و طرح شیرآلات آشپزخانه در بازار مشاهده می‌کنیم. برای این که شیرآلات مناسب با سلیقه خود انتخاب کنید ابتدا باید تفاوت رنگ‌های مختلف را به درستی بدانید. در ادامه قصد داریم تا بیشتر در مورد رنگ و آبکاری شیرآلات صحبت کنیم.

رنگ کروم

رنگ شیرآلات پس از ساخت ماهیچه اصلی به رنگ برنجی مایل است. این رنگ اصلی شمش ذوب شده است. یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌هایی که برای آبکاری شیرآلات از آن استفاده می‌شود رنگ کروم یا همان نقره‌ای است. رنگ کروم لعاب پایداری دارد که از شیر در مقابل زنگ زدگی و جرم محافظت می‌کند. این رنگ مناسب تمامی دکوراسیون‌های آشپزخانه است. دکوراسیونی که بیشترین همخوانی را با رنگ کروم دارد دکوراسیون مدرن برای آشپزخانه است.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌توانید رنگ هود، گاز و شیرآلات را با هم ست کنید تا هارمونی زیباتری در محیط دیده شود. برند کن تولید کننده انواع مخفی و زیر کابینتی هود کن با قیمت مناسب و اجاق گاز و هود ست در ایران است که با داشتن کیفیت و ظرافت در ساخت محصول از مشهورترین برندهای داخلی به شمار می‌رود. می‌توانید رنگ شیرآلات را با رنگ هودی که می‌خرید ست کنید و هنگام خرید این محصولات رنگ کروم یا همان نقره‌ای را سفارش دهید.

رنگ‌های درخشان به همراه سینک مشکی

رنگ¬های درخشان به همراه سینک مشکی
رنگ¬های درخشان به همراه سینک مشکی

اخیرا آبکاری‌های جدیدی با رنگ‌های جذاب و درخشان مثل زرد، قرمز، آبی، سبز و بنفش به بازار عرضه شده است. این آبکاری‌ها طرفدار خاص خود را دارد اما نکته مهمی که در مورد استفاده از این نوع شیرآلات رنگی وجود دارد این است که سینک‌های ظرفشویی متناسب با این شیرآلات در بهترین حالت سینک‌های مات و مشکی رنگ هستند. قبل از این که اقدام به خرید شیرآلات رنگی کنید در نظر داشته باشید که آیا این شیرآلات با فضای دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگی دارد یا خیر.

شیرآلات سفید

رنگ سفید چندسالی است که به ترکیب شیرآلات اضافه شده است. این رنگ به خوبی در بازار ایران جایگاه خود را پیدا کرده است. اگر رنگ سفید بیشترین همخوانی را با فضای آشپزخانه شما دارد و به دلیل پریدن رنگ از خرید آن اجتناب می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که شیرآلات بهداشتی راسان به رنگ سفید را امتحان کنید. کیفیت لعاب شیرآلات راسان بسیار بالا است و آبکاری رنگ آن از استحکام بالایی برخوردار است. شیرآلات راسان با کیفیت بالایی که دارد و به دلیل شناخته-شده بودن در طراحی و تولید شیرآلات بهداشتی از بالاترین تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت شیرآلات مورد نظر خود را از این برند معتبر تهیه کنید و از داشتن کیفیت بالا ی آن اطمینان حاصل کنید.

شیرآلات طلایی و طلایی مات

رنگ طلایی و طلایی مات از پرطرفدارترین رنگ‌های شیرآلات در سراسر دنیاست. رنگ طلایی به راحتی با سبک‌های مختلف دکوراسیون آشپزخانه ست می‌شود و زیبایی خاصی به محیط آشپزخانه شما خواهد داد. شیرآلات طلایی مات برای کسانی که به لک شدن شیرآلات آشپزخانه خود حساس هستند بهترین انتخاب است. این شیرآلات به دلیل جنس لعاب و آبکاری خاصی که دارد لک دست و قطرات آب را به خود جذب نمی‌کند. اگر شما هم برای تمیز کردن و از بین بردن لک‌های شیر آشپزخانه نیاز به کمک دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

شیرآلات برنجی

شیرآلات برنجی
شیرآلات برنجی

رنگ برنج پس از چندین سال دوباره ترند شده است و فضای کلاسیکی که ایجاد می‌کند برای افراد زیادی جذاب و خاص است. بسیاری از شیرآلات با شمش برنج ساخته می‌شود ولی رنگ برنجی بدنه اصلی دلیلی بر عدم آبکاری مجدد نمی‌شود. شیرآلات پس از ساخته شدن با رنگ برنج آبکاری می‌شوند تا حالت مات و جذاب برنج روی بدنه اصلی تثبیت شود.

رنگ اکر

رنگ اکر از محبوبترین رنگها در سراسر جهان است و به عنوان یک رنگ شیک شناخته می‌شود که می‌تواند هویت خود را به خوبی نشان دهد. این رنگ را می‌توانید برای شیرآلات آشپزخانه خود انتخاب کنید. آبکاری‌ای شیرآلات با استفاده از برنج و کروم انجام می‌شود و در میان رنگ‌های پرطرفدار قرار دارد. برای استفاده از شیرآلات‌ای با رنگ اکر بهتر است تا رنگ سینک را هم عوض کنید و از یک سینک مات مشکی استفاده کنید تا جلوه ی شیر سینک بیشتر شود و زیبایی بیشتری به محیط ببخشد. فراموش نکنید که این رنگ را میتوانید برای دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده کنید و محدودیتی در استفاده از این نوع شیرآلات ندارید.

در این مقاله سعی شد تا مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین شیرآلات مناسب آشپزخانه را با شما به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که قبل از خرید شیرآلات حتما از چند سایت معتبر استعلام قیمت بگیرید تا شیرآلات موردنظر خود را با قیمت بالاتری نخرید. با توجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه و رنگ سینک و همچنین رنگ کابینت‌ها می‌توانید رنگ مناسب شیرآلات را انتخاب کنید و اگر مشکلی با هزینه ندارید سعی کنید تا از شیرآلات با جنس فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا