اپلتکنولوژیموبایل

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری

گوشی‌های آیفون به لطف دوربین‌های پیشرفته و قدرتمند خود به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای عکاسی و فیلمبرداری به شمار می‌روند. در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی‌ها، خوشبختانه اپلیکیشن‌های متنوعی نیز برای بهبود تجربه کار با دوربین این گوشی طراحی شده‌اند که می‌توانند نتیجه بهتری را در ثبت عکس و ضبط ویدیو برای کاربران به ارمغان آورند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه برای کاربران عرضه شده‌اند.

FiLMiC Pro

به جرات می‌توان گفت که FiLMiC Pro، بهترین اپلیکیشنی است که کاربران می‌توانند از آن برای فیلمبرداری با گوشی‌های آیفون خود استفاده کنند. این برنامه، به ابزارهای کنترلی کاملی برای ثبت و ضبط بهتر فیلم‌ها از جمله تنظیم فوکوس، نوردهی، ایزو، نرخ فرم و زوم و غیره مجهز شده است.

همچنین گزینه‌هایی نیز برای سوییچ کردن سریع میان پروفایل‌های رنگی، حالت‌های HDR، کدک‌های ProRes و رزولوشن در این اپلیکیشن گنجانده شده است. ناگفته نماند که کاربران Pro این اپلیکیش که جزو مشترکان آن محسوب می‌شوند، به امکاناتی همچون کنترل‌های منحنی گاما، لرزشگیر، همگام‌سازی صوتی، سمپلینگ پایین و حالت‌های پیش‌فرض ویدیویی دسترسی خواهند داشت.

FiLMiC

اپلیکیشن FiLMiC Pro از طریق اپ استور و با قیمت ۱۴.۹۹ دلار قابل خرید است و از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توان به برخی از قابلیت‌های ویژه آن دسترسی پیدا کرد.

DoubleTake

دابل‌تیک، اپلیکیشنی است که توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن FiLMiC Pro طراحی شده اما با این تفاوت که این اپلیکیشن برای فیلمبرداری با استفاده از دو دوربین گوشی آیفون به طور همزمان به کار می‌رود. دابل‌تیک در سال ۲۰۱۹ و در زمان معرفی آیفون ۱۱ نیز توسط اپل به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی معرفی شد.

کاربران با کمک این اپلیکیشن می‌توانند با استفاده از دو دوربین دستگاه، شروع به فیلمبرداری کنند. سپس می‌توان ویدیوهای ضبط‌شده را با هم ترکیب کرد. این امکان برای کاربران فراهم شده تا به طور همزمان با دوربین سلفی و یکی از دوربین‌های پشتی و یا با دو دوربین پشتی دستگاه، شروع به فیلمبرداری کنند.

علاوه بر قابلیت ضبط فیلم با چند دوربین، این اپلیکیشن گزینه‌هایی همچون تنظیم نرخ فریم، رزولوشن، فوکوس و نوردهی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

DoubleTake

اپلکیشن دابل‌تک در اپ استور با قمیت ۳.۹۹ دلار عرضه می‌شود و گزینه پرداخت درون برنامه‌ای برای این اپلیکیشن وجود ندارد.

Carousel Camera

افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر تمایل دارند تا ویدیوهای خود را به صورت عمودی ضبط کنند و در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارند. اما مشکل اینجاست که این ویدیوها برای تماشا در تلویزیون‌ها یا رایانه‌ها، مناسب نیستند. خوشبختانه اپلیکیشن Carousel Camera می‌تواند این مشکل را از طریق ضبط فیلم در هر دو حالت افقی و عمودی برطرف کند.

با کمک این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند ویدیوهای مختلف را با حالت‌های قابل نمایش در شبکه‌های اجتماعی و انواع رایانه‌ها و تلویزیون‌ها ضبط کرده و خروجی بگیرند.

Carousel Camera

این اپلیکیشن به صورت رایگان در اپ استور عرضه می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت ۰.۹۹ دلار به صورت درون برنامه‌ای، به برخی از قابلیت‌های آن دسترسی پیدا کنند.

Focos Live

گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو به لطف قابلیت «حالت سینماتیک» می‌توانند در حالت پرتره نیز فیلمبرداری کنند. متاسفانه این قابلیت در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون وجود ندارد. اما با کمک اپلیکیشن فوکوس لایو، می‌توان این قابلیت را به گوشی‌های قدی‌می‌آیفون نیز اضافه کرد.

این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که قادر است اطلاعات عمق حاصل از دوربین پشتی دستگاه را برای افکت‌بخشی به ویدیوها و مات کردن بک‌گراند استفاده کند. عملکرد فوکوس لنز با دوربین TrueDepth و اسکنر لیدار که در گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و نسل جدید آیپد پرو وجود دارد، بهتر هم می‌شود.

جدای از مات کردن بک‌گراند، این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از فیلترها، تنظیمات رنگ و دیگر افکت‌ها، ویدیوها را ویرایش کنند.

Focos Live

اپلیکیشن مدکور به صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود است اما دسترسی به برخی از قابلیت‌های آن، نیازمند پرداخت‌های درون برنامه‌ای است.

LumaFusion

لومافیوژن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو برای کاربران آی او اس محسوب می‌شود که نصب آن برای ادیتورهای حرفه‌ای و همچنین آنهایی که با آیپدها کار می‌کنند، ضروری است.

با استفاده از لومافیوژن، ادیتورها می‌توانند با چند ویدیو، فایل صوتی، تصویر و ترک‌های تایتل کار کنند. گزینه‌های پیشرفته‌ای نیز برای تنظیم رنگ، افکت، کراپ کردن، سرعت و… نیز جهت استفاده کاربران در این اپلیکیشن تعبیه شده است.

این امکان نیز برای کاربران آیفون و آیپد فراهم شده تا پس از اتمام ویرایش ویدیو، فایل نهایی را در رزولوشن، کدک و نرخ فریم مختلف خروجی بگیرند.

LumaFusion

لومافیوژن با قیمت ۲.۹۹ دلار در اپ استور عرضه می‌شود. استفاده از برخی قابلیت‌های این اپلیکیشن نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای است.

iMovie

اگر به دنبال اپلیکیشنی با رابط کاربری ساده و قابلیت‌های متنوع هستید، iMovie می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید باشد. این برنامه در ابتدا برای کاربران مک طراحی شد اما محبوبیت آن باعث شد تا نسخه آی او اس آن نیز در اختیار کاربران آیفون قرار گیرد.

با اپلیکیشن iMovie کاربران می‌توانند ویدیوها را مستقیما روی گوشی آیفون خود ویرایش کنند و تغییراتی همچون کراپ کردن، تنظیم سرعت و یا اضافه کردن افکت‌های مختلف را روی آن اعمال کنند. همچنین گزینه‌هایی نیز برای اضافه کردن تایتل، موسیقی، افکت‌های صوتی و حتی ویرایش ویدیوهای ضبط‌شده با حالت سینماتیک آیفون ۱۳ نیز در این اپلیکیش تعبیه شده است.

iMovie

اپلیکیشن iMovie به صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود است و خبری از پرداخت درون برنامه‌ای برای این اپلیکیشن نیست اما برخی از قابلیت‌ها، در نسخه‌های جدید آیفون و آیپد امکان‌پذیر است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا