گوناگون

قویترین نرم‌افزار ریکاوری فایل در ویندوز

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که ممکن است کاربران ویندوز با آن مواجه شوند، حذف شدن ناخواسته بعضی از فایل‌ها از کامپیوتر یا لپ تاپ است. این فایل‌ها ممکن است عکس‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیز باشند، برخی از اسناد مهم کاری باشند و… اولین سوالی که در این شرایط از خود می‌پرسیم این است که آیا راهی برای بازیابی دوباره این فایل‌های از دست رفته وجود دارد یا خیر؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت است. نرم افزارهای ریکاوری فایل در ویندوز می‌توانند داده‌های حذف شده یا پاک شده از سیستم شما را بازیابی کنند؛ البته با کمی خوش‌شانسی!

اگر شما هم اخیرا یک فایل را به اشتباه از سیستم خود پاک کرده‌اید و به دنبال راهی برای بازیابی آن هستید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. زیر امروز قصد داریم به معرفی بهترین نرم افزار ریکاوری فایل در ویندوز بپردازیم. تمام این برنامه‌ها کاملا رایگان بوده و بدون نیاز پرداخت هیچ مبلغی، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم همه نرم افزارهای معرفی شده را امتحان کنید تا در نهایت، بتوانید برنامه متناسب با نیازهای خود را پیدا کنید.

نرم افزار Disk Drill Data Recovery for Windows

Disk Drill for Windows یک نرم افزار بازیابی اطلاعات قابل اعتماد و کاربر پسند است که اطلاعات شما را تنها با چند کلیک ساده بازگردانی می‌کند. این اپلیکیشن ارتقا یافته، امکان پیش نمایش و بازیابی حداکثر ۵۰۰ مگابایت داده را با نسخه آزمایشی رایگان، به کاربران ارائه می‌دهد.

این نرم افزار قدرتمند بازیابی اطلاعات، از الگوریتم‌های اسکن پیچیده برای پیدا کردن و بازیابی داده‌های حذف شده از سیستم عامل ویندوز، استفاده می‌کند. شما به عنوان یک کاربر، می‌توانید انواع مختلفی از اسکن را برای پیدا کردن فایل‌های حذف شده، انتخاب کنید:

Quick Scan فایل‌هایی را که اخیرا حذف شده‌اند مکان‌یابی کرده و معمولا آن‌ها را دقیقا همان‌طور که قبل از حذف بودند، بازیابی می‌کند. هنگامی که به قابلیت‌های بازیابی قوی‌تری نیاز است، Deep Scan می‌تواند فایل‌های گمشده را از بیت‌ها و تکه‌های باقی‌مانده در رسانه ذخیره‌سازی، بازسازی کند. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد پس از بازیابی از Deep Scan، نام فایل‌ها را تغییر دهید.

نرم افزار Disk Drill Data Recovery for Windows
نرم افزار Disk Drill Data Recovery for Windows

رابط کاربری Disk Drill به قدری ساده و جذاب است که حتی کاربران مبتدی رایانه هم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کرده و فایل‌های حذف شده خود را به سرعت بازیابی کنند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار قدرتمند ریکاوری عبارتند از:

  • رابط تصویری جذاب و کاربرپسند
  • بازیابی ساده فایل‌ها
  • پشتیبانی از تمام دستگاه‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر دیسک
  • الگوریتم‌های اسکن پیچیده که می‌توانند انواع فایل‌ها را بازیابی کنند.
  • ابزارهای رایگان حفاظت از داده‌ها
  • بازیابی رایگان ۵۰۰ مگابایت فایل با نسخه آزمایشی و رایگان

تنها نقطه ضعف نرم افزار ریکاوری Disk Drill عدم پشتیبانی از تلفن‌های همراه است. با این‌حال، کاربران ویندوز به سختی می‌توانند از این برنامه ایراد بگیرند.

نرم افزار Recuva

Recuva یک راه حل رایگان نرم افزاری کم حجم برای بازیابی اطلاعات در سیستم عامل ویندوز است. این برنامه می‌تواند بسیاری از انواع فایل‌ها را از هارد دیسک، کارت‌های حافظه و سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی، بازیابی کند.

رابط کاربری جذاب و آسان Recuva این نرم افزار را از دیگر برنامه‌های رایگان بازیابی اطلاعات، متمایز می‌کند. این نرم افزار می‌تواند عکس‌ها، فایل‌های موسیقی و اسناد از دست رفته شما را از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های ذخیره‌سازی از جمله هارد دیسک‌های اکسترنال، کارت‌های حافظه، و حافظه‌های USB بازیابی کند. به کمک این ابزار، همچنین می‌توانید داده‌ها را از درایوهای آسیب دیده یا فرمت شده، بازیابی کند.

نرم افزار Recuva
نرم افزار Recuva

Recuva  شامل یک ویژگی اسکن عمیق برای جستجوی آثاری از فایل‌های حذف شده است. یکی از نقاط مثبت این نرم افزار، امکان حذف فایل‌ها است؛ به صورتی که به کمک دیگر برنامه‌های ریکاوری، قابل بازیابی نباشند. برخی دیگر از ویژگی‌های این برنامه قدرتمند عبارنتد از:

  • رابط کاربری واضح و ساده
  • ارائه پیش نمایش از فایل‌های بازیابی شده
  • حذف کردن فایل‌ها به صورت ایمن
  • عدم نیاز به پرداخت اشتراک

بر اساس آزمایش‌هایی که انجام داده‌ایم، نرم افزار Recuva برای بازیابی فیلم‌ها و عکس‌های پاک شده از حافظه کامپیوتر، عالی عمل می‌کند.

همچنین بخوانید:  روش مخفی کردن برنامه ها

نرم افزار EaseUS Data Recovery Wizard

EaseUS Data Recovery یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ریکاوری فایل در ویندوز است. نسخه رایگان این برنامه، به شما اجازه می‌دهد تا سقف ۲ گیگابایت از داده‌های حذف شده را بازیابی کنید. این ابزار، یک برنامه جامع بازیابی اطلاعات است که دارای یک رابط کاربری ساده بوده و فایل‌های پاک شده را تنها با چند کلیک بازیابی می‌کند.

EaseUS به شما اجازه می‌دهد فایل‌های بازیابی شده را قبل از بازیابی نهایی در یک پیش نمایش مشاهده کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که در حال ریکاوری فایل‌های مناسب و مورد نظر خود هستید. فیلترها به شما این امکان را می‌دهند که فرآیند اسکن را کنترل کنید تا فقط نوع فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی شوند، جستجو کنید.

EaseUS بسیاری از دلایل از دست دادن داده مانند قالب‌بندی تصادفی یک پارتیشن، حذف ناخواسته فایل‌ها، یا آلوده شدن به بدافزار را برطرف می‌کند. این ابزار از بازیابی صدها نوع فایل مختلف پشتیبانی می‌کند و با تمام دستگاه‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر دیسک، سازگار است. این نرم افزار با یک رابط کاربری ساده عرضه می‌شود و برای استفاده کاربران متوسط کاربران، یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های EaseUS Data Recovery عبارتند از:

  1. با انواع سیستم عامل‌ها از جمله ویندوز و Mac در دسترس است.
  2. رابط کاربری آسان باعث می‌شود به راحتی فایل‌ها را بازیابی کنید.
  3. راهنمایی‌های مورد نیاز را برای بازیابی درست اطلاعات به کاربران ارائه می‌دهد.
  4. پایگاه‌های داده MS SQL و صندوق‌های پستی Exchange را بازیابی می‌کند.
  5. نتایج ریکاوری به وسیله این برنامه، معمولا قابل قبول هستند.

به عنوان تنها نقطه ضعف این نرم افزاری، می‌تواند به کند بودن فرآیند بازیابی و ریکاوری فایل‌های سنگین، اشاره کرد.

نرم افزار Stellar Data Recovery

Stellar Recovery بیش از ۲۰ سال است که به عنوان یک نرم افزار قدرتمند ریکاوری، در میان کاربران ویندوز شناخته شده است. اگرچه این برنامه ساده از برخی از ویژگی‌های پیشرفته پشتیبانی نمی‌کند، با این حال سابقه خوبی در بازیابی فایل‌های رایج دارد. Stellar Photo Recovery می‌تواند فایل‌های از دست رفته و حذف شده را از بسیاری از انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی دیجیتال بازیابی کند.

این ابزار از بازیابی در طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌های منحصر به فرد از جمله دوربین‌های اکشن و پهپاد پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ساده و کاربر پسند Stellar Recovery بازیابی اطلاعات را آسان می‌کند و می‌توان از آن برای بازیابی اطلاعات درایوهای رمزگذاری شده هم استفاده کرد.

نسخه پرمیوم این برنامه می‌تواند فایل‌های صوتی و تصویری خراب را تعمیر کرده و با دستگاه‌های ذخیره‌سازی بزرگ بیش از ۶ ترابایت کار کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار ریکاوری Stellar Recovery عبارتند از:

  • کاربران می‌توانند به صورت دستی هدر فایل‌های جدید را برای قابلیت‌های گسترده اضافه کنند.
  • برای محافظت از دستگاه‌های آسیب دیده، تصاویر دیسک بخش به بخش ایجاد کنید.
  • سه گزینه پیش نمایش اسکن به شما کمک می‌کنند به سرعت فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید، پیدا کنید.
  • پشتیبانی از بازیابی فایل یونیکد

نرم افزار R-Studio

R-Studio یک ابزار نرم افزار بازیابی اطلاعات تجاری است که در اصل برای استفاده توسط متخصصان بازیابی اطلاعات طراحی شده است. البته با گذشت زمان کاربر پسندتر شده و اکنون می‌تواند توسط هر کسی استفاده شود. این ابزار دارای نسخه‌هایی برای ویندوز، مک و لینوکس است.

R-Studio گزینه‌های بازیابی گسترده‌ای دارد و یک راه حل بین پلتفرمی واقعی است. فایل‌ها را می‌توان از هر سیستم عامل پشتیبانی شده و بدون در نظر گرفتن سیستم عامل میزبان، بازیابی کرد. R-Studio داده‌ها را از دیسک‌های محلی و قابل جابجایی و ماشین‌های متصل به LAN یا اینترنت هم بازیابی می‌کند. برخی از ویژگی‌های پیشرفته این برنامه شامل توانایی ایجاد تصاویر دیسک، رابط کاربری گرافیکی چند زبانه و S. M. A. R. T است.

نتیجه گیری

در این مقاله که توسط تیم ایده آل تک به نگارش رسیده به بررسی ۵ نرم افزار برتر ریکاوری فایل در ویندوز پرداختیم. هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانند نیازهای شما را برای بازیابی اطلاعات از دست رفته، برآورده کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم هر ۵ برنامه را امتحان کنید تا در نهایت، بتوانید بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار را پیدا کرده و روی سیتسم خود نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا