ال جیتکنولوژی

فناوری OLED EX ال‌جی دیسپلی رونمایی شد؛ افزایش روشنایی تا ۳۰ درصد

ال‌جی دیسپلی اخیرا از نسل جدید فناوری OLED خود تحت عنوان OLED EX رونمایی کرد که به گفته این شرکت می‌تواند تا ۳۰ درصد روشنایی بیشتری را نسبت به نمایشگرهای OLED موجود ارائه دهد.

این دستاورد بزرگ می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مشکلات و نقایص پنل‌های OLED را که همان پایین بودن میزان روشنایی است. برطرف کند. طبق گفته ال‌جی دیسپلی، هرکدام از پیکسل‌های OLED در این فناوری جدید، نور را به طور مستقل ساطع می‌کنند؛ بدین معنی که می‌توانند به طور کامل خاموش یا روشن شوند.

این قابیلت به تلویزیون‌ها این اجازه را می‌دهد تا رنگ‌های مشکی دقیق و کاملی را بدون بروز پدیده لک نور (Blooming) که اغلب در تلویزیون‌های OLED مشاهده می‌شود، به نمایش درآورد. اما در عین حال، این فناوری قادر به ارائه میزان روشنایی برابر با پنل‌های LED نیست.

در حال حاضر، نمایشگرهای OLED موجود می‌توانند تا حداکثر روشنایی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیت ارائه دهند، در حالی که نمایشگرهای LED می‌توانند حداکثر روشنایی خود را تا ۲۰۰ نیت و حتی بالاتر از آن برسانند.

مهندسان ال‌جی دیسپلی برای بالا بردن روشنایی نمایشگرهای OLED، فناوری OLED EX را توسعه داده‌اند که از ترکیبات دوتریوم کمک می‌گیرتد و این اجازه را به دیودهای ساطع‌کننده نور می‌دهد تا نورهای قوی‌تری را ساطع کنند.

همچنین فناوری OLED EX، امکان عرضه رنگ‌های دقیق‌تر را نیز فراهم می‌کند و برای این منظور. از الگوریتم‌هایی به منظور پیش‌بینی استفاده از ۳۳ میلیون دیود OLED در نمایشگر ۸K بهره می‌یگرد. بنابراین، ورودی انرژی نمایشگر به طور دقیق کنترل می‌شود تا جزییات و رنگ‌ها در محتواهای ویدیویی با جزییات بالا ارائه شوند.

این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌هایی را طراحی اعمال کرده به طوری که ضخامت حاشیه اطراف پنل‌های ۶۵ اینچی OLED را تا ۳۰ درصد کم کرده و از ۶ به ۴ میلیمتر رسانده است. ال‌جی دیسپلی هنوز اطلاعاتی را در خصوص زمان عرضه این فناوری به بازار اعلام نکرده اما عنوان کرد که فروش نمایشگرهای OLED در سال گذشته، با رشدی ۷۰ درصدی همراه بوده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا