ایرانتکنولوژی

حمایت جامعه استارتاپی از نامه مرکز پژوهش‌ها و درخواست رد کلیات طرح صیانت

جامعه استارتاپی ایران با راه‌اندازی کارزاری ضمن حمایت از نامه مرکز پژوهش‌ها درباره طرح صیانت از اینترنت، خواستار رد کلیات این طرح در مجلس شدند.

مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از بررسی طرح صیانت در نامه‌ای در ۳۰ آذر اعلام کرد این طرح مخالف قانون اساسی، ترغیب‌کننده نخبگان به مهاجرت، مداخله‌کننده در شئون مختلف زندگی مردم، و زمینه‌ساز رانت و انحصار است.

نظر مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از ۹ جلسه با بیش از ۱۰۰ نماینده کسب‌وکارهای اینترنتی، صاحب‌نظران، انجمن‌های صنفی، نهادهای پژوهشی، نمایندگان نهادهای دولتی و حاکمیتی و اصحاب رسانه اعلام شد با این همه برخی اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در مجلس همچنان به دنبال تصویب آن هستند و نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها را رد می‌کنند.

حالا نگرانی از تصویب این طرح باعث شده جامعه استارتاپی ایران با امضای کارزاری خواستار رد کلیات آن شوند. در بخشی از متن این کارزار آمده است:«ما فعالان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و زیست‌بوم استارتاپی ضمن تشکر از مرکز پژوهش‌های مجلس بابت استماع نظرات کارشناسان، از نامه ارسال شده این مرکز به کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، حمایت می‌نماییم و بسیاری از بندهای مورد اشاره در این نامه را تأیید می‌کنیم.»

در بخش دیگری از متن این کارزار هم با اشاره به اینکه امضاکنندگان معتقدند «این طرح فاجعه‌بار، اصلاح‌شدنی نخواهد بود» آمده است: «از نمایندگان محترم عضو کمیسیون مشترک بررسی «طرح حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی» انتظار داریم با توجه به مخالفت بیش از ۱.۱۵۰.۰۰۰ شهروند، صدها استارتاپ و پلتفرم بومی، ده‌ها نهاد صنفی و مهر تأیید مرکز پژوهش‌های مجلس بر این مخالفت‌ها، کلیات این طرح را رد نمایند تا طرح‌های تخصصی جدیدی با مشارکت بخش خصوصی و متخصصان تدوین گردد.»

تا امروز ۴۸۲ نفر از مدیران ارشد و فعالان و متخصصان استارتاپی ایران به این کارزار که همچنان در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/sianat) در حال جمع‌آوری امضاست، پیوسته‌اند.

متخصصان و مدیران ده‌ها شرکت اینترنتی از جمله «اینپین، توسن، دیجی‌پی، زیگزاگ، حصین، بیت‌پین، روستاتیش، آپارات، اسنپ، پارس‌کدرز، دیدار، تخفیفان، اسپارد، زیبال، داده‌ورزی سداد، ابرآروان، تپسی، وندار، رقم، ایوند، استادسلام، پشتیبان، سنجاق و ویکست» از جمله امضاکنندگان این کارزار هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا