تکنولوژیخودرو الکتریکی

انفجار تسلا مدل اس با ۳۰ کیلوگرم دینامیت + ویدیو

بالا بودن هزینه تعمیر خودروی تسلا مدل اس، باعث شد تا مالک این سدان الکتریکی، عطای آن را به لقایش ببخشد و با کار گذاشتن مواد منجره در این خودرو، آن را منفجر کند.

توماس کاتاینن، مالک این خودرو می‌گوید پس از خرید تسلا مدل اس، همه چیز تا ۱۵۰۰ کیلومتر اول خوب بود اما به دریج، نمایش ارورها و پیغام‌های خطا آغاز شد و پس از چند بار مراجعه به تعمیرگاه و پرداخت هزینه‌های تعمیر، در نهایت تنها راه برای خلاصی از شر این خطاها، تعویض کامل پک باتری عنوان شد که چیزی حدود ۲۲ هزار و ۶۰۰ دلار هزینه داشت.

پرداخت چنین هزینه‌ای برای تعمیر مدل ۲۰۱۳ این خودرو که با قیمت حدودی ۵۷ هزار دلار به فروش می‌رفت، برای کاتاینن توجیه‌پذیر نبود. از طرفی دیگر، نسخه استاندارد تسلا مدل اس اکنون با قیمت حدودی ۳۰ هزار دلار عرضه می‌شود.

بنابراین، کاتاینن تصمیم گرفت تا با همکاری گروه Pommijätkät که در زمینه انتشار ویدیوهایی از انفجارهای مختلف در یوتیوب فعالیت دارند، این خودروی پرخرج را منفجر کند. اگرچه تسلا این خودروها را با گارانتی‌های هشت ساله عرضه می‌کند، اما کم‌کم این مدت زمان برای مدل‌های قدیمی‌تر رو به اتمام است و در نتیجه، هزینه‌های سنگین تعویض باتری را روی دست کاربران خواهد گذاشت.

حتی برخی از دارندگان خودروهای تسلا اخیرا تسلا گزارش داده‌اند که پس بروز مشکل برای باتری، از سوی این شرکت به آنها اعلام شد که برخی موارد شامل گارانتی نمی‌شود و در نتیجه، افراد می‌بایست هزینه‌های سنگینی را برای تعمیر خودرو پرداخت کنند.

فارغ از همه این اتفاقات، توماس کاتاینن اما تصمیم گرفت با همکاری گروه Pommijätkät و با تعبیه ۳۰ کیلوگرم دینامیت روی بدنه تسلا مدل اس خود، با منفجر کردن آن، هیچ ردونشانه‌ای از این خودرو باقی نگذارد.

این انفجار در منطقه Jaala واقع در کشور فنلاند اتفاق افتاد و دکمه این انفجار نیز توسط توماس کاتاینن زده شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال پشت فرمان خودروی تسلا به این اندازه سرگرم شدید، عنوان کرد: نه، هرگز با تسلا چنین لذتی را تجربه نکردم!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا