تکنولوژی

با این تلویزیون می‌توان طعم غذاها را چشید

یک پروفسور ژاپنی موفق به تولید نمونه اولیه نمایشگر تلویزیونی منحصر به‌فرد شده که از قابلیت ایجاد طعم غذاهای مختلف برخوردار است و کاربر می‌تواند با لیسیدن آن، طعم غذاها را احساس کند.

رویترز با انتشار گزارشی نوشت این دستاورد که تحت عنوان Taste the TV یا به اختصار TTTV شناخته می‌شود، می‌تواند یک گام دیگر ما را به سمت تجربه تماشای محتواهایی که چندین حس را به خود درگیر می‌کنند، نزدیک‌تر کند.

در این ایده نوآورانه، از یک دستگاه مجهز به ۱۰ قوطی حاوی طعم‌های مختلف استفاده شده که برای ایجاد طعم غذای مدنظر، چند طعم را با یکدیگر ترکیب و اسپری می‌کند. سپس نمونه طعم ایجادشده روی یک صفحه بهداشتی روی نمایشگر تلویزیون ارائه می‌شود تا بیننده بتواند آن را امتحان کند.

هومی‌میاشیتا، پروفسور دانشگاه Meji معتقد است که این فناوری در دوران همه‌گیری کرونا، می‌تواند نحوه تعامل و ارتباط افراد با دنیای پیرامونشان را بهبود بخشد. هدف این است تا افراد بتوانند تجربه خوردن غذا در یک رستوران در آن سوی دنیا را احساس کنند، حتی اگر در آن زمان در  خود باشند.خانه

میاشیتا برای تولید دستگاه‌های مرتبط با ایجاد طعم، با تیمی متشکل از ۳۰ دانشجو همکاری داشت. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به چنگالی اشاره کرد که می‌تواند طعم عمیق‌تری از غذا را ارائه دهد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد که نمونه اولیه TTTV را شخصا و در طی یک سال اخیر طراحی و تولید کرده است و ساخت نسخه تجاری آن چیزی حدود ۸۷۵ دلار هزینه خواهد داشت. از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به استفاده در آموزش‌های از راه دور به آشپزها و یا آزمون‌های مختلف اشاره کرد.

میاشیتا همچنین در حال مذاکره با برخی شرکت‌هاست تا بتواند از فناوری اسپری خود برای اسپری کردن طعم غذاهایی همچون پیتزا یا شکلات روی یک تکه نان استفاده کند.

وی همچنین امیدوار است که بتواند پلتفرمی را طراحی کند که در آن طعم‌های مختلف از سراسر جهان برای کاربر قابل تجربه و دانلود باشد؛ درست شبیه چیزی که این روزها کاربران با موزیک سروکار دارند و آن را دانلود می‌کنند.

با این تلویزیون می‌توان طعم غذاها را چشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا