ارز دیجیتالتکنولوژی

سرقت ۱۵۰ هزار دلاری هکرها از کاربران پلتفرم NFT فراکتال

کاربرانی که قصد خرید توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) از پلتفرم Fractal را داشتند، با یک غافلگیری بزرگ و البته پرهزینه مواجه شدند و مشخص شد لینکی که از طریق کانال رسمی‌ این پلتفرم در شبکه اجتماعی دیسکورد منتشر شده، توسط هکرها و به منظور سرقت رمزارزهایشان بارگذاری شد.

طبق این گزارش، قرار بود این افراد با دنبال کردن این لینک و اتصال به کیف‌پول‌های دیجیتالشان، NFT دریافت کنند اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه تمامی‌ موجودی رمزارز سولانا (SOL) آنها خالی و به اکانت هکر منتقل شد.

طبق برآورد تیم کاتن، از تحلیلگران حوزه رمزارز و بنیانگذار یک پروژه گیمینگ NFT، ارزش حدودی سولاناهای به سرقت‌رفته حدود ۱۵۰ هزار دلار تخمین زده شد. فراکتال، استارت‌اپی متعلق به جاستین کان، بنیانگذار توییچ است که در زمینه خرید و فروش NFTهای مرتبط با حوزه بازی فعالیت دارد.

این پلتفرم در اوایل ماه دسامبر رسما معرفی شد و توانست از طریق شبکه اجتماعی دیسکورد، بالغ بر ۱۰۰ هزار کاربر را به خود جذب کند. جاستین کان با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که ربات اطلاع‌رسانی پلتفرم این استارتاپ هک شده و از کاربران خواست تا هیج URL را که به کیف‌پولشان متصل می‌شود، دنبال نکنند.

بروز چنین حملاتی چندان هم بی‌سابقه و غیرمعمول نیست؛ پیشتر نیز یک پروژه دیگر مبتنی بر رمزارز سولانا به نام Monkey Kingdom مورد حمله هکرها قرار گرفت که در جریان آن، ۱.۳ میلیون دلار رمرزارز به سرقت رفت.

نکته قابل توجه اینجاست که در هر دو مورد از این حملات، از طریق دیسکورد صورت گرفته که نشان می‌دهد این شبکه اجتماعی می‌بایست اقدامات جدی‌تری را به منظور احراز هویت دقیق‌تر کاربران خود در نظر بگیرد.

در گزارش فراکتال رسما تایید شده که ۳۷۳ کاربر تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند اما این پلتفرم اعلام کرد که طی چند روز آینده، تمامی‌دارایی‌های به سرقت‌رفته کاربران به صورت کامل جبران و به اکانت‌هایشان واریز خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا