ایراناینترنت

۳۰۰ گیگابیت دیگر از ظرفیت اینترنت بین‌الملل از دست رفت + بروزرسانی

ظرفیت ازدست‌رفته، ساعت ۲ بامداد دوشنبه به شبکه برگشت

حدود دو هفته پیش شرکت ارتباطات زیرساخت از بروز قطعی در یکی سگمنتهای فیبر دریایی جنوب کشور خبر داد که باعث کاهش ۴۳۰ گیگابیتی ظرفیت اینترنت بین‌الملل شد. اما حالا و درحالی که هنوز کار ترمیم فیبر قبلی به اتمام نرسیده، فیبر دیگری در شمال کشور دچار مشکل شده و ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت بین الملل کاسته شده است.

عصر روز گذشته، مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت از بروز قطعی جدیدی در لینکهای تامین اینترنت خبر داد که باعث از دست رفتن ۳۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور شده است. در این اطلاعیه آمده است که این ظرفیت از طریق شرکت روس تلکام تامین می‌شده و از ساعت ۱۸.۳۰ روز یکشنبه قطع شده است.

این قطعی درحالی رخ داده است که روز ١۶ آذر، به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر نوری، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شد. در آن زمان «سهراب آغ‌بیات» معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: از هفته گذشته به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکتGBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل این شرکت از دسترس خارج شده است.

پس از قطعی فیبر جنوب کشور، اختلال در ارتباطات اینترنتی تشدید شد؛ با این‌حال رییس رگولاتوری اعلام کرد که ظرفیت از دست رفته تنها در ساعات پیک محسوس است و برای رفع مشکل کاربران، ظرفیت جایگزین از طریق لینک های دیگر تامین شده است. وی تاکید کرده بود کار ترمیم این فیبرها زمان‌بر است و تا اتمام کار از سوی شرکت پیمانکار، روند تامین ظرفیت جایگزین از طریق لینکهای دیگر ورودی اینترنت انجام خواهد شد.

به نظر می‌رسد با ایجاد یک قطعی جدید و از دست رفتن ۳۰۰ گیگابیت دیگر از ظرفیت شبکه، باید شاهد اوج‌گیری اختلال های اینترنتی باشیم.

+ بروزسانی

بنابر اعلام مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت با تلاش مهندسان فنی این شرکت، این ظرفیت پس از رفع اختلال به وجود آمده در ساعت ۲ بامداد امروز -دوشنبه- بازیابی و مجددا در مدار مصرف قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا