تکنولوژیگوناگون

پیترجکسون به لطف فروش شرکت “وتا” میلیاردر شد

شرکت سازنده ویژوال افکت ۱.۶ میلیارد دلار فروخته شد

پیتر جکسون کارگردان نامداری که بسیاری او را به خاطر ساخت ارباب حلقه‌ها می‌شناسند٬ حالا به لطف فروش شرکت وتا اف ایکس (WetaFX) ) یا وتا دیجیتال (Weta Digital) او به یک میلیاردر تبدیل شده است.

در همین ماه جاری میلادی (نوامبر ۲۰۲۱) این شرکت متعلق به جکسون به مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار به شرکت سازنده بازی‌های رایانه‌ای و تولید کننده نرم‌افزار Unity Software فروخته شد.

فروش این شرکت برای پیتر جکسون بالغ بر ۹۷۵ میلیون دلار پول نقد و سهام به همراه داشت و ارزش ثروت او را پس از سه دهه فعالیت در هالیوود را به ۱.۵ میلیارد دلار رساند.

با اینحال فقط پیترجکسون و سهامداران وتا دیجیتال از این معامله سود نبردند سهامداران شرکت خریدار یعنی Unity Software هم برنده این معامله بودند. با افزایش ۱۵ درصدی ارزش سهام این شرکت در یک هفته بنیانگذاران میلیاردر این شرکت دیوید هلگاسون، یواخیم جو آنت و جان ریسیتلیو هم بر ثروتشان افزوده شد.
جکسون نیوزلندی این شرکت را در سال ۱۹۹۷ پایه گذاشت و برخی از مشهورترین کارهای خود را به کمک آن ساخت از جمله سه گانه ارباب حلقه‌ها (که ۱۷ جایزه اسکار را از آن خود کرد) و همچنین فیلم هابیت.

شرکت وتا اما به جز این تعداد زیادی از تصاویر ویژوال افکت فیلمها و سریالهای مختلف را تولید کرده است از جمله شاه شیر، محافظان گلکسی و گیم آو ترونز.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا