تکنولوژیفضا

روسیه یا آمریکا؛ کدامیک اولین فیلم فضایی را می‌سازند؟

رقابت میان روسیه و آمریکا چند سالی است علاوه بر زمین،به فضا نیز کشیده شده و اکنون این دو کشور بر سر تولید اولین فیلم سینمایی در فضا با یکدیگر وارد رقابت شده‌اند.

روسیه اما برای پیشی گرفتن از این رقیب سنتی، به‌تازگی از تصمیم خود برای اعزام یولیا پرسیلد بازیگر (تصویر پایین) و کلیم شیپنکو فیلم‌ساز (تصویر بالا) به ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد. سفری که قرار است در تاریخ 5 اکتبر سال جاری (13 مهر) انجام شود و آنتون شکاپلرف، فضانورد روسی نیز این دو هنرپیشه را همراهی خواهد کرد. پرتاب این موشک از ایستگاه فضایی بایکونور اتفاق خواهد افتاد.

طبق اعلام روس‌ها، این دو هنرپیشه در یک فیلم درام فضایی با عنوان «چالش» ایفای نقش خواهند داشت. گفته می‌شود که این فیلم، روایت ماموریت یک جراح زن است که برای انجام یک عمل جراحی روی یک فضانورد به فضا اعزام می‌شود تا بتوانند او را به زمین برگردانند.

سال گذشته نیز در خبرها آمده بود که تام کروز و داگ لیمن، بازیگر و کارگردان سینما برای تولید یک فیلم به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام خواهند شد. آمریکایی‌ها قصد دارند تا این دو نفر را در همان ماهی که هنرپیشه‌های روس به ایستگاه فضایی می‌روند، به فضا بفرستند. هنوز زمان دقیقی از سوی آمریکا اعلام نشده اما گفته می‌شود که روسیه در تلاش است تا سریع‌تر وارد عمل شود و تولید اولین فیلم در فضا را به نام خود ثبت کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، بعد از اعلام خبر اعزام تام کروز به ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه فورا با درج یک آگهی، از علاقه‌مندان برای بازی در اولین فیلم فضایی دعوت کرد. طبق گزارش گاردین، چند پیش‌نیاز برای بازیگران این فیلم اعلام شد.

در این آگهی آمده بود که این فرد باید دارای ویژگی‌هایی چون شهروندی روسیه، دارای سنی بین 25 تا 40 سال و وزنی بین 50 تا 70 کیلوگرم باشد و بتواند مسافت یک کیلومتری را ظرف سه دقیقه و نیم یا کمتر بدود. همچنین باید 800 متر را در 20 دقیقه شنا کند و از ارتفاع سه متری و با یک تکنیک خاص، به درون آب شیرجه بزند.

نکته جالب اینجاست که ایفای این نقش، نیازی به هیچ سابقه بازیگری نداشت. در نهایت، پرسیلد 36 ساله و شیپنکو 37 ساله از میان هزاران نفری که برای این فیلم درخواست داده بودند، انتخاب شدند. گفته می‌شود که آموزش‌های فضایی به این دو هنرپیشه از ماه ژوئن آغاز خواهد شد تا بتوانند خود را با شرایط ایستگاه فضایی بین المللی وفق دهند.

روسیه یا آمریکا؛ کدامیک اولین فیلم فضایی را می‌سازند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا