گوناگون

آشنایی با مزایای حاصل از نصب ردیاب بر روی خودرو 

ردیاب خودرو یکی از تکنولوژی‌های کاربردی در عصر حاضر است که توانسته امنیت زیادی برای ماشین‌ها فراهم آورد. این دستگاه کوچک و ظریف به راحتی با ماهواره‌ها ارتباط گرفته و مختصات محل خودرو را به صورت لحظه‌ای در اختیار مالک قرار می‌دهد. به همین سبب آن را برترین سیستم ضدسرقت در میان دیگر رقبایش می‌دانند.  

در این مقاله شما را با امکانات و کاربردهای ردیاب برای ماشین آشنا نموده و در نهایت فروشگاهی معتبر برای خرید این دستگاه معرفی خواهیم کرد.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو یک دستگاه کوچک الکترونیکی است که در یکی از مکان‌های دور از دسترس ماشین نصب می‌شود. سپس ارتباط خود را با ماهواره‌ها برقرار نموده و به صورت مداوم مسیرهای حرکتی خودرو را ضبط و ثبت می‌کند. درون دستگاه GPS یک سیم کارت تعبیه شده که با گوشی تلفن همراه مالک ارتباط دارد. به کمک این ارتباط مخابراتی، اطلاعات ذخیره شده در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به این ترتیب ردیاب قادر به مشخص نمودن محل اختفای ماشین برای مالک بوده و در هر لحظه می‌توان آن را یافت.  

استفاده از جی پی اس برای ماشین در دنیای کنونی یک امر ضروری به نظر می‌رسد. زیرا این قطعه با تمام کوچکی خود امکان محافظت و مراقبت از خودرو را برای صاحب آن فراهم می‌آورد. امروزه سیستم‌های ردیابی خودرو توانایی ایجاد ارتباط آنلاین و آفلاین با کاربر را دارند. در نتیجه حتی زمانی‌که در محیطی قرار بدون دسترسی به اینترنت قرار بگیرند، باز هم امکان یافتن خودرو وجود دارد. اینجاست که امنیت حاصل از ردیاب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.  

ردیاب ماشین چطور کار می‌کند؟

دستگاه ردیاب به طور معمول از دو بخش جی پی اس و سیم کارت تشکیل شده است. قسمت GPS وظیفه کشف موقعیت مکانی خودرو به کمک ماهواره‌ها را بر عهده دارد. علاوه بر این سرعت و جهت حرکت وسیله نقلیه نیز توسط این بخش شناسایی می‌شود. سپس این مختصات به دست آمده از طریق سیم کارت برای اپلیکیشن مربوطه در گوشی تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود. گاهی نیز اطلاعات توسط پیامک برای خط مالک فرستاده می‌شود. از این رو سیم کارت باید دارای شارژ و اینترنت فعال باشد. البته مقدار مصرف آن در طول یک ماه بسیار کم و ناچیز است.  

ویژگی‌ها و امکانات جی پی اس خودرو

جی پی اس ماشین
جی پی اس ماشین

هر جی پی اس خودرویی دارای یک‌سری امکانات و قابلیت‌هاست که موجب تمایزش با دیگر رقبا خواهد شد. در این بخش برخی از امکانات مهم ردیاب‌های ساخت رادار می‌پردازیم:

۱- دقت ردیابی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب ها، دقت آن‌ها در یافتن موقعیت خودرو است. یک دستگاه جی پی اس حرفه‌ای از دقت بالا در یافتن مختصات بهره‌مند است. به طوری که کمترین میزان خطا را در موقعیت‌یابی داشته باشد. هر چه میزان دقت یک ردیاب بالاتر باشد، قدرت آن بیشتر بوده و در نتیجه قیمت بالاتری هم خواهد داشت. به همین منظور هنگام خرید این دستگاه باید نیاز خود را از تهیه آن مشخص نموده و بر اساس آن مدل مناسب را انتخاب کنید. اگر به ردیابی حرفه‌ای و پیشرفته نیاز دارید، باید به سراغ مدل‌هایی با کمترین میزان خطا در موقعیت‌یابی بروید.  

۲- برقراری ارتباط آنلاین و آفلاین

امروزه برخی از ردیاب‌ها قادر به ایجاد دو حالت ارتباطی آنلاین و آفلاین هستند. جی پی اس‌های آفلاین معمولا تنها مسیر حرکت خودرو را ذخیره نموده و اطلاعات آن را برای کاربر ارسال می‌کنند. اما مدل‌های آنلاین می‌توانند در هر لحظه مختصات ماشین را به مالک اطلاع دهند. به طوری که کاربر برای اطلاع یافتن درباره خودرویش با مشکلی مواجه نخواهد بود. زیرا همان‌طور که می‌دانید پوشش شبکه اینترنت در تمام نقاط کشور امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل مهم است که دستگاه مورد نظر بتواند به صورت همزمان آنلاین و آفلاین کار کند. در نتیجه حتی با قرار گرفتن در مکان‌های دور از دسترس باز هم امکان موقیت‌یابی ماشین فراهم است.  

۳- برخورداری از باتری بکاپ

ردیاب خودرو معمولا برای تامین انرژی مورد نیازش به سیستم برق ماشین متصل می‌شود. اما گاهی امکان قطع اتصال به صورت تعمدی و یا حتی غیر تعمدی هم وجود دارد. از این رو لازم است دستگاه جی پی اس دارای باتری بکاپ باشد تا در صورت قطع اتصال برق همچنان به کار خود ادامه دهد.  

شرکت جی پی اس رادار در محصولات خود از باتری بکاپ استفاده نموده است. این باتری تا ۱۲ ساعت قادر موقعیت‌یابی لحظه‌ای و ارسال اطلاعات برای مالک است. در نتیجه حتی در صورت سرقت خودرو و قطع برق آن، باز هم مالک امکان یافتن مختصات ماشینش را خواهد داشت.  

۴- رابط کاربری اپلیکیشن

اغلب ردیاب‌های خودرو موجود در بازار فاقد یک اپلیکیشن اختصاصی هستند. به همین دلیل برقراری ارتباط با آن‌ها کمی مشکل بوده و برای کاربران دردسر ایجاد می‌کند. از این رو توصیه می‌کنیم هنگام خرید GPS برای ماشین از وجود نرم‌افزار اختصاصی اطمینان حاصل نمایید. همچنین بهتر است با این نرم‌افزار کمی کار کنید تا به خوبی به رابط کاربری آن مسلط شوید. به این ترتیب بهتر می‌توان کارایی اپلیکیشن را بررسی نموده و از راحتی کار با آن مطمئن شد.  

۵- مجهز به سیستم رله قطع کن

سیستم رله قطع کن در واقع نوعی کلید است امکان قطع و وصل کردن برق خودرو را ایجاد می‌کند. این کلید در مسیر برق ماشین قرار گرفته و به کمک آن از هر نقطه‌ای در دنیا می‌توان فرمان خاموش و روشن شدن را برای ماشین ارسال نمود. این فرمان از طریق نرم‌افزار مخصوص برای ردیاب ارسال شده و سپس به رله قطع منتقل می‌شود.  

دستگاه ردیابی که مجهز به رله قطع کن باشد، تنها با فرمان مالک در اپلیکیشن استارت خورده و روشن خواهد شد. در نتیجه امنیت بالایی را تجربه می‌کند. رادار جی پی اس محصولات خود را در دو مدل دارای رله قطع کن و بدون آن طراحی کرده است. به این ترتیب کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود مدل مناسب را خریداری کند.  

۶- گزارش‌دهی هوشمند ردیاب خودرو

همان طور که گفتیم قابلیت‌ها و کاربردهای ردیاب خودرو تنها در پیشگیری از سرقت خلاصه نمی‌شود. یکی دیگر از کاربردهای این سیستم گزارش‌دهی هوشمند در رابطه با هشدار کار کردن ماشین به صورت در جا، نمایش لحظه‌ای ولتاژ باتری و زمان سر رسید خدمات و سرویس‌های دوره‌ای است. تمام این اقدامات به خودروی شما کمک می‌کند تا همواره در سلامت کامل و بهترین شرایط خود قرار داشته باشد.

مهم‌ترین کاربردهای ردیاب چیست؟

حال که با ردیاب خودرو و امکانات ضروری آن آشنا شدیم، بهتر است به سراغ بررسی کاربردهای آن در زندگی روزمره برویم. دستگاه‌های جی پی اس امروزی در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای GPS در شرکت‌های حمل و نقل است.

شرکت‌های حمل و نقل به طور معمول دارای تعداد زیادی وسیله نقلیه اعم از خودرو سواری، ماشین حمل بار و یا موتور سیکلت هستند. تا کنون این شرکت‌ها برای نظارت بر رفتار رانندگان و کنترل شیوه خدمات‌رسانی به مشتریان، از روش‌های ثبت کاغذی و یا سیستمی استفاده می‌کردند. واقعیت این است که این روش‌ها، پاسخگوی نیاز ناوگان‌های حمل و نقل نبوده و معمولا با خطا همراه است.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل در راستای رفع نیاز شرکت‌های حمل و نقل و کاهش خطاهای مدیریتی روی کار آمده است. در این سامانه GPSها در هر لحظه، از محل دقیق خودروها آگاهی یافته و آن را به اطلاع مدیران سازمان می‌رسانند. به این ترتیب، اطلاعات دقیقی در مورد مسیر حرکتی خودروها و زمان تحویل مرسوله به مشتریان در اختیار شرکت حمل و نقل مادر قرار می‌گیرد. این سیستم می‌تواند در مواردی اعم از مدیریت زمان در انجام وظایف رانندگان، جلوگیری از سوء استفاده آن‌ها، مدیریت سوخت، وضعیت سلامت خودرو و… به ناوگان کمک کند.  

نصب ردیاب بر روی خودرو

اغلب ردیاب‌های موجود در بازار به یک شکل بر روی ماشین نصب می‌شوند. برای این کار ابتدا باید یک محل دور از دسترس درون خودرو یافته و دستگاه را در آن قرار دهید. سپس آن را از طریق سر مثبت و منفی به سیستم برق ماشین متصل می‌کنید. حال برای دسترسی به سایر امکانات جانبی باید ارتباط میان دستگاه و تلفن همراه مالک را برقرار نمایید. این ارتباط معمولا از طریق اپلیکیشن مخصوص ایجاد خواهد شد. بنابراین باید تنظیمات اولیه نرم افزار را هم انجام داده و آن را مطابق خواسته‌های کاربر تنظیم نمایید.

نصب ردیاب خودرو
نصب ردیاب خودرو

با وجود این‌که نصب ردیاب بر روی خودرو کار نسبتا ساده‌ای است اما توصیه ما بر این است که از نصابان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. این افراد به خوبی با سیستم برق ماشین آشنا بوده و راهکارهای مخفی نمودن جی پی اس در خودرو را می‌شناسند. به همین جهت ایمنی بیشتری برای دستگاه فراهم می‌آورند.  

رادار جی پی اس، فروشگاه معتبر ردیاب خودرو

شرکت رادار با به روزترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های دنیا محصولات کارآمدی در حوزه ردیابی طراحی نموده است. این ردیاب‌ها امکان استفاده برای وسایل نقلیه شخصی و یا ناوگان‌های حمل و نقل با خودروهای متعدد را برای مشتریان فراهم آورده اند. با نصب جی پی اس رادار می‌توانید وسایل خودرویتان را به بهترین حالت ممکن محافظت نموده و از سرقت آن ممانعت به عمل آورید.

مجموعه رادار شرایط ویژه‌ای جهت ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود در نظر گرفته است. به طوری که با خرید محصولات این شرکت، از خدماتی همچون ارسال رایگان، نصب در محل، ۲۴ ماه گارانتی، پشتیبانی ۲۴ ساعته، سیم کارت رایگان، نرم افزار اختصاصی و سرور داخلی قدرتمند بهره‌مند خواهید شد.  

جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه رادار و خرید محصولات آن می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر بهره بگیرید.

آدرس وب سایت : radargps.org

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار:  ۳۷۱۷۷-۰۵۱

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا