اپل

نمایش اصل بودن قطعات آیفون در آی او اس ۱۵.۲

به زودی قابلیتی جدید به گوشی‌های آیفون اضافه می‌شود که می‌تواند اطلاعاتی را در خصوص سابقه تعمیر دستگاه و اصل بودن قطعاتی همچون نمایشگر و باتری به کاربر ارائه دهد.

در نسخه جدید آی او اس ۱۵.۲، کاربران پس از مراجعه به بخش Settings، سپس General و به دنبال آن About، بخش جدیدی تحت عنوان Parts and Service History را مشاهده خواهند کرد که در آن اطلاعات دقیقی در خصوص قطعات مختلف گوشی‌های آیفون آمده است.

با کمک این قابلیت، خریداران مدل‌های دست دوم می‌توانند از اصل یا تقلبی بودن قطعات مهم و کلیدی دستگاه باخبر شوند و با خیال راحت، گوشی‌های مدنظر را خریداری کنند. البته این قابلیت به صورت محدود در گوشی‌های آیفون وجود داشت و اطلاعاتی در خصوص اصل بودن نمایشگر و باتری عرضه می‌شد اما اکنون همه این اطلاعات در یک جا نمایش داده می‌شود و حتی زمان تعمیر قطعه مورد نظر ارائه می‌شود.

در گوشی‌های آیفون ۱۱ به بعد، اگر از نمایشگری متفرقه در گوشی استفاده می‌شد، این موضوع از طریق یک پیام هشدار به کاربر اطلاع داده می‌شد اما اکنون و با عرضه آی او اس ۱۵.۲، حتی گوشی‌های آیفون ۱۰آر نیز می‌توانند تقلبی بودن باتری دستگاه را نشان دهند. در این بین، گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ نیز می‌توانند جزییات مربوط به اصل یا متفرقه بودن قطعات دوربین را نیز تشخیص دهند.

این روزها، خرید و فروش گوشی‌های آیفون دست دوم بسیار رایج است و همه ساله، کاربران زیادی این مدل‌ها را خریداری می‌کنند. اما این انتخاب می‌تواند کمی‌دلهره‌آور باشد چراکه مشخص نیست از چه باتری و صفحه نمایشی در گوشی استفاده شده و آیا چند ماه بعد، این قطعات دردسرساز خواهند شد یا خیر.

اگر این قطعات توسط یک تعمیرکار شخص ثالث و نه تعمیرکاران مجاز اپل، تعویض شده باشند، ممکن است بعد از چند هفته یا چند ماه، گوشی دچار مشکل شود و هزینه گزافی را روی دست کاربر بگذارد.

با این حال، اپل اخیرا طرحی را آغاز کرده که بر اساس آن، کاربران می‌توانند قطعات اصلی گوشی‌های آیفون را از این شرکت دریافت و نسبت به تعمیر دستگاه خود اقدام کنند. در این حالت، از قطعات اصلی استفاده و در آی او اس ۱۵.۲ نیز اصل بودن این قطعات تایید خواهد شد.

نمایش اصل بودن قطعات آیفون در نسخه جدید آی او اس ۱۵.۲

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا