آمازونتکنولوژی

اختلال در سرویس کلاد آمازون چندین وب‌سایت‌ را از دسترس خارج کرد

به دنبال بروز اختلال در سرورهای کلاد AWS آمازون، تعداد زیادی از وب‌سایت‌های دریافت‌کننده سرویس از این شرکت دچار مشکل شدند.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت DownDetector‏، این اختلال که حدود ساعت 15:30 (GMT) رخ داد‏‌‏، بروز مشکل در وب‌سایت‌ها و سرویس‌هایی همچون آسوشیتد پرس، دیزنی پلاس،‏ الکسا و فیسبوک را به دنبال داشت و گزارش‌ها نشان می‌دهد که هزاران کاربر در کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آمریکا با مشکل دسترسی و ثبت‌نام در این وب‌سایت‌ها مواجه شدند.

اگرچه هنوز توضیح دقیقی برای این اتفاق اعلام نشده اما شرکت آمازون ضمن تایید این اختلال در سرویس AWS خود عنوان کرد که به نظر می‌رسد این اتفاق در پی بروز مشکل در سرورهای منطقه AWS US East-1 این شرکت که در ویرجینیا واقع شده‏، رخ داده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که سرویس‌های EC2، Connect، DynamoDB، Glue، Athena، Timestream، Chime  و… آمازون تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتند.

آمازون در این خصوص اعلام کرد که علی‌رغم مشاهده نشانه‌های اولیه ریکاوری و بازگشت به شرایط قبل، فعلا نمی‌توان زمان دقیقی را برای ریکاوری کامل سرورها اعلام کرد. از دیگر وب‌سایت‌های مهمی‌که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفتند می‌توان به پرایم ویدیو، تیندر و ونمو اشاره کرد.

بروز قطعی و اختلال برای خدمات وب آمازون (AWS) تازگی ندارد و در ماه ژوئن امسال نیز چنین اتفاقی تکرار شد و وب‌سایت‌هایی همچون توییتر‏، ردیت، توییچ، شاپیفای، HBO Max، Hulu و حتی وب‌سایت فروش کالای آمازون نیز از دسترس خارج شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا