تکنولوژیگجتگوناگون

جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

تکنولوژی چه پیشنهادی برای هدیه به کودکان در اختیار ما قرار می‌دهد؟

واژه «تکنولوژی» ذهن بسیاری را به سوی ایستگاه‌های فضایی یا ربات‌هایی که ظریف‌ترین قطعات خودرو را می‌سازند، هدایت کند. این در حالیست که فناوری به دنیای اسباب‌بازی کودکان نیز سرک کشیده و از یک ایستگاه فضایی کوچک گرفته تا هدویگ، جغد هری پاتر، در لیست جذابترین اسباب‌بازی‌های فناورمحور در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است. اسباب‌بازی‌ها برای سرگرم‌کننده بودن به فناوری نیاز ندارند و فناوری نبایستی تمام هدف یک اسباب‌بازی باشد. اما اگر فناوری راه خود را به درستی در این عرضه پیدا کند، اسباب‌بازی را از یک سرگرمی به وسیله‌ای شگفت انگیز ارتقا دهد. در این نوشتار جذاب‌ترین اسباب بازی‌هایی که فناوری دستی در آن داشته‌اند را معرفی می‌کنیم.

 

۱)  کیت الکترونیکی «CIRCUIT EXPLORER»

فضا و آسمان همیشه جذابیت خود را در دنیای کودکان حفظ کرده است و کیت‌های ساخت ایستگاهی ایده خوبی برای جلب توجه انان است، چه بسا که این اسباب بازی شبیه ساز ایستگاه فضایی باشد. کمپانی «Educational Insights» با شعار «مدارهای ساده، تخیل بزرگ» بسته‌ای از ابزارها و قطعات را طراحی کرده است که کودکان  می‌توانند همزمان با یادگیری اصول مدارهای الکتریکی، دفتر مرکزی بین سیاره‌ای خود را بسازند: این کیت همه چیزهایی را که برای ساختن یک ایستگاه فضایی همچون  نورها، صداها، حرکت و حتی فضانوردان کوچک و ربات کاوشگر برای ساکن شدن در ایستگاه نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. این کیت همراه با راهنمایی تصویری است که نحوه ساخت مدارها و ایستگاه را نشان می‌دهد. این کمپانی دو کیت دیگر برای سیارک‌ها و موشک نیز ارائه می‌دهد که همه آنها می‌توانند برای ایجاد یک امپراتوری فضایی به کار گرفته شوند.

۲) روبیک آموزشی «HEYKUBE»

جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

مکعب روبیک از سال ۱۹۷۴ در جهان سرگرمی‌ها حضور داشته، اما هنوز هم بازی کردن با آن جذاب و حل کردن آن دشوار است. HeyKube یک عنصر هوشمند را به پازل مکعب سنتی اضافه کرده است: مکعب را به هم بزنید اما فناوری، حرکاتی را که انجام داده‌اید را به شما یادآوری و شما را راهنمایی می‌کند تا از طریق چراغ‌های LED و نشانه‌های صوتی، معمای مکعب روبیک را حل کنید. روبیک هوشمند همچنین شامل ۱۶ الگوی از پیش برنامه‌ریزی شده است که حل مسئله را به شما آموزش می‌دهد. حتی سرگرمی بیشتر برای کدنویسان آینده‌نگر گنجانده شده است: می‌توانید الگوها و بازی‌های نور و صدا خود را با استفاده از Raspberry Pi ایجاد کنید این محصول با باتری قابل شارژ و به قیمت تقریبی ۷۵ دلار وارد بازار شده است.

۳) عروسک «PEEK-A-ROO»

جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

جعبه را باز کنید و اجازه دهید مادر (Momma) آزاد شود. او یک ترکیب تعاملی و بسیار زیبا از یک کانگورو و یک پاندا است. وقتی با او بازی می‌کنید، کمی حرکت در کیسه او مشاهده می‌کنید: این یک بچه پاندارو است که در نهایت سرش را بیرون خواهد آورد. مادر و بچه هر دو حرکات و صداهای متفاوتی دارند. آنها می‌توانند بازی کنند و آهنگ بخوانند. تکنولوژی در این عروسک، بهانه‌ای برای شبیه سازی حس تعامل میان فرزند و والد یافته است. این اسباب بازی به چهار باتری نیاز دارد و به قیمت تقریبی ۴۷ دلار روانه بازار شده است.

۴) عروسک جغد هری پاتر «ENCHANTING HEDWIG OWL»

جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

طرفداران هری پاتر، وسیله‌های بازی بسیاری در بازار پیدا میکنند اما صحبت کردن با جغد هری، هدویگ، تجربه جدید و ویژه‌ای برای آنان خواهد بود. جغد هوشمند هری، پرنده‌ای سخنگوست که در پاسخ به سوالات شما، صداهای جذاب و دلنشینی در چنته دارد. پاسخ‌های هدویک غیرقابل پیش‌بینی و واقعی است. گرچه هنگام صحبت کردن با او باید شمرده صحبت کنید و مراقب باشید که به روشی اشتباه او را نوازش نکنید و آرامشش را بر هم نزدید، چرا که در این صورت به شما خواهد گفت که از بازی با شما خوشحال نیست. این پرنده هوشمند با قیمت ۳۴ دلار و برای بازی برای کودکان بالای ۵ سال راهی بازار اسباب بازی‌ها شده است.

۵) عروسک اختاپوس آموزشی «OCTOBO STARTER PACK»

جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

ربات‌ها خود را به اعماق اقیانوس‌ها رسانده‌اند و در دل یک اختاپوس لانه کردند. این ربات اختاپوس مخملی هوشمند به بچه‌ها در حین بازی آموزش می‌دهد. گرچه بدون تکنولوژی، این اختاپوس تنها یک عروسک پشمالوست اما در کنار ابزارهای هوشمند چون تبلت و تلفن‌های هوشمند و انجام بازی‌های تعاملی و خواندن داستان به رشد مهارت‌های حرکتی و یادگیری حروف الفبا و املا به کودک شما کمک می‌کند. علاوه بر این، بسته اختاپوس شامل کتاب داستان جهان زیر آب، راهنمای بازی و سه برنامه دیگر است و با قیمت ۱۲۰ دلار برای سنین ۴ ماه تا ۷ سال طراحی شده است.

۶) خرگوش داستان گو «STORY PAL»

 

در دورانی که پادکست‌ها و اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان، تجربه جدیدی را برای خوانندگان داستان فراهم کرده، این ابزار راه خود را در جهان کودکان نیز پیدا کرده است. خرگوش داستان گو اکنون با قیمت تقریبی ۲۰ دلار و برای کودکان ۳ تا ۸ سال طراحی شده است. این وسیله با در اختیار داشتن ۷۰ داستان سرگرم کننده، قصه گویی را برای والدین راحتتر کرده است. از سوی دیگر نیز والدین قادر هستند با ضبط صدای خود، به غنای این گنجیه بیافزایند. خرگوش داستان گو بسیار خوش ساخت و محکم است و در حین حرکت نیز به داستان گویی خود ادامه می‌دهد.

۷) هواپیمای آموزشی هوشمند «SMARTY JOJO»جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌های دیجیتالی

جوجو، ترکیبی زیبا از اسباب‌بازی فیزیکی و فناوری دیجیتال است. Smarty JOJO به آموزش رنگ‌ها، شکل‌ها و جهت‌ها به کودکان خردسال کمک می‌کند. جامعه هدف این اسباب بازی کودکان پیش دبستانی است و ما اغلب با اسباب‌بازی‌های هوشمند با طراحی مناسب برای این گروه سنی برخورد نمی‌کنیم. این هواپیمای زیبا به بچه‌ها ماموریت‌هایی می‌دهد، مانند «وسیله‌ای قرمز پیدا کن!» کودکان شی رنگ قرمز را پیدا و جوجو را روی آن فرود می‌آورند. . Smarty JOJO می‌تواند تشخیص دهد که آیا رنگ را درست تشخیص داده‌اند یا خیر و به آن رنگ روشن می‌شود. همچنین این اسباب‌بازی سخن گوست و به بچه‌ها کلمات تشویق‌کننده می‌گوید. این بازی با قیمت ۸ دلار در بازار عرضه شده است.

۸) کیت آموزشی «SPHERO MINI»

کیت Osmo دروس اولیه را برای کودکان خردسال مفهوم‌سازی می‌کند. این شامل یک آینه کوچک و رو به پایین، یک پایه، یک تشک بازی، ۳۸ حلقه و چوب سیلیکونی برای ایجاد حروف و اشکال، ۱۹ لباس و یک تخته شخصیت برای دو بازی آرایشی مجموعه است. این اسباب بازی به یک تبلت و در حالت ایده آل به iPad یا Kindle Fire نیاز دارد و به مجموعه برنامه‌های Osmo متصل می‌شود. آینه روی دوربین تبلت شما می‌لغزد و به دستگاه امکان می‌دهد آثار شما را ببیند و آنها را در یکی از بازی‌های Osmo اسکن کند. چهار برنامه رایگان با کیت سازگار هستند از جمله آموزش الفبا، داستان‌ها و برنامه‌های آموزشی. تابلوی کاراکتر یک کودک بی‌جنسیت است که می‌توانید لباس‌ها (از لباس فضایی گرفته تا لباس باله) و وسایل را روی آن بپوشانید. کیت Osmo کمی‌گران است، اما وقتی وارد سیستم شدید و آن را راه‌اندازی کردید، اولین قدم خوب را در سفر آموزشی فرزندتان برداشته‌اید. این وسیله قابل شارژ با قیمت تقریبی ۸۰ دلار در بازار موجود است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا