اینترنتگوناگون

چگونه خرید هاست حرفه‌ای کسب و کار آنلاین شما را دگرگون می‌کند؟!

ساخت برند و معرفی آن به جامعه هدف، کار آسانی نیست. برای اینکه بتوانید برند خوبی از خود بسازید و محصولات و خدمات با کیفیت‌تان را به افراد معرفی کنید باید یک هاست بی‌نظیر برای سایت‌تان انتخاب کنید. هاست کاربردهای متعددی دارد. برخی از افراد آن را برای راه‌اندازی وبلاگ یا وب‌سایت‌هایشان خریداری می‌کنند و بعضی‌ها نیز از آن برای تشکیل سیستم‌ها و فروشگاه‌های مجازی بهره می‌برند. دلیل شما برای خرید هاست هر چه که باشد باید به یک سوال مهم پاسخ دهید. چرا انتخاب یک هاست خوب اینقدر اهمیت دارد؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و اهمیت هاست‌های با کیفیت را با هم مرور کنیم.

یک سایت خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید یک سایت خوب چه عناصر ضروری باید داشته باشد؟ برخی از ویژگی‌ها ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر فرق کند. با اینحال یک سری ویژگی عمومی وجود دارد که همه سایت‌ها باید آن را داشته باشند. فهرستی که در ادامه بیان می‌کنیم نشان‌دهنده همین ویژگی‌هاست.

سرعت:

سرعت سایت یکی از آیتم‌های مهمی است که از همان مراحل اولیه توسعه و طراحی تا خرید هاست باید مدنظر قرار گیرد. همانطور که می‌دانید سرعت تاثیر شگرفی بر روی سئو دارد و می‌تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو تحت تاثیر خود قرار دهد. فاکتورهای متعددی در سرعت سایت دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به اندازه صفحه، هاست، بهینه‌سازی تصاویر اشاره کرد.

امنیت:

برای گوگل سایت‌ها و صفحات امن ارجح‌تر از سایر سایت‌ها هستند. اگر سایت شما به صورت مکرر هک شود ممکن است جایگاه خود را در موتورهای جستجو از دست بدهید. پس بهترین کار این است که یک هاست امن برای نگهداری فایل‌هایتان انتخاب کنید و جلوی حادثه را قبل از وقوع بگیرید.

محتوا:

محتوای باکیفیتی که نیازهای کاربران را هدف قرار می‌دهد و تنها بر روی فروش تمرکز ندارد یکی از مواردی است که سایت‌تان را ویژه می‌سازد. محتوای جدید و منحصربه‌فرد می‌تواند تمایل و علاقه کاربران را برانگیزد و آن‌ها را به سمت سایت‌تان بکشاند.

سئوی داخلی:

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو که با عنوان سئو نیز شناخته می‌شود یک سری تکنیک است که تلاش می‌کند موقعیت سایت را در موتورهای جستجو بهتر کند. ساخت سایت بدون در نظر گرفتن سئو چیزی جز از دست رفتن بودجه و تلاش را در بر ندارد.

بهینه‌سازی تبدیل:

نرخ تبدیل زمانی رخ می‌دهد که کاربران شما هدفی که تعیین کرده‌اید را انجام دهند. به عنوان مثال ممکن است فرمی را پر کنند یا محصول و خدماتی را خریداری نمایند. اگر مخاطب در میانه مسیر از شما دور شود برگرداندن او کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. بهینه‌سازی سایت برای افزایش نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند از ترافیک‌تان بهترین استفاده را ببرید.

چرا باید روی عملکرد سایت‌مان سرمایه‌گذاری کنیم؟

حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا باید بر روی عملکرد سایت سرمایه‌گذاری کنیم. هرچقدر عملکرد سایت بهتر باشد تعداد بازدیدکنندگان و تعامل آن‌ها نیز بیشتر می شود. به همین خاطر باید بر روی سایت و بهره‌وری آن سرمایه‌گذاری کنید تا درآمد بیشتری هم از سایت‌تان داشته باشید. زمانی که صحبت از موفقیت در دنیای آنلاین به میان می‌اید عملکرد یک موضوع مهم خواهد بود. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا نظر مخاطب را به خود جلب کنید و او را از رفتن به سراغ رقبا منصرف کنید. اگر این فرآیند طولانی شود به طور حتم توجه مخاطب را از دست می‌دهید.

البته همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. عملکرد سایت بر روی جایگاه شما در موتورهای جستجو هم اثر می‌گذارد. اگر سایتی داشته باشید که به کندی بارگذاری می شود تجربه کاربری‌تان افت می‌کند و همین امر جایگاه‌تان را در گوگل متزلزل می‌نماید. حالا که با اثرات منفی نبود عملکرد خوب در سایت آشنا شدیم بیایید تاثیر مثبت عملکرد خوب سایت را هم بررسی کنیم:

  • سایت‌هایی که عملکرد خوبی دارند گوی رقابت را از سایر رقبا می‌دزدند و زمین بازی را به نفع خود تغییر می‌دهند.
  • اگر سایت خوبی داشته باشید می‌توانید اعتبار برندتان را بیشتر کنید و فروش خوبی داشته باشید.
  • از آنجایی که سایت‌های خوب برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌شوند می‌توانند بیشتر و بهتر از رقبا در نتایج جستجو دیده شوند.

ارتباط بین خرید هاست و عملکرد سایت چیست؟

وب‌هاستینگ محیطی است که فایل‌ها و اطلاعات سایت شما در آن نگهداری می‌شود و در صورت نیاز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هاست‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • هاست اشتراکی: هاست اشتراکی برای سایت‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوب‌ترین و ارزان‌ترین نوع هاست به حساب می‌آیند. این‌ نوع هاست منابع متعددی در اختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال مقرون به صرفه است.
  • هاست رایگان: برخی از شرکت‌ها هستند که خدمات رایگان ارائه می‌کنند. معمولاً از این نوع هاست برای پروژه‌های ابتدایی استفاده می‌شود و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.
  • VPS: خرید سرور مجازی یکی از مواردی است که برای پروژه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

عملکرد هاستی که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر روی عملکرد سایت‌تان نیز اثر بگذارد. به هنگام خرید هاست باید به برخی از ویژگی‌های آن توجه داشته باشید. این ویژگی‌ها عبارتنداز:

  • پشتیبانی: حتی اگر کارآفرین هم باشید ممکن است دانش زیادی درباره فناوری اطلاعات نداشته باشید. پس به پشتیبانی افراد متخصص نیاز خواهید داشت.
  • آپتایم: آپتایم یا بالا بودن سایت یکی از مسائل مهمی است که به هنگام انتخاب هاست باید در نظر داشته باشید. بیشتر شرکت‌های هاستینگ وعده آپتایم 99.9 درصد را می‌دهند.
  • امنیت: امنیت دقیقاً همان چیزی است که همه در دنیای مجازی و واقعی به دنبال آن می‌گردند. به همین خاطر باید سرویس امنی را انتخاب کنید که گواهینامه SSL را در اختیارتان قرار می‌دهد.

یک هاست خوب چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟

خرید هاست از شرکت‌های معتبر مزایای بی‌شماری برایتان به همراه دارد. اگر با این مزایا آشنا نیستید در ادامه همراه ما باشید.

عملکرد بهتری برای سایت‌تان به ارمغان می‌آورد:

زمانی که هاست با کیفیتی انتخاب می‌کنید دیگر نگران سرعت بارگذاری سایت‌تان نخواهید بود. هرچقدر سایت عملکرد بهتری داشته باشد تعامل کاربران با آن بهتر و بیشتر خواهد بود.

زمان پاسخگویی‌تان سریع‌تر خواهد بود:

سال 2010 بود که گوگل اعلام کرد یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی‌اش سرعت سایت‌هاست. این روزها افراد به دلیل مشغله‌های کاری فراوانی که دارند به دنبال پاسخ‌های سریع هستند. اگر نتوانید در بازه زمانی کوتاهی به نیازها و خواسته‌هایشان پاسخ دهید به سراغ رقبایتان می‌روند. یک هاست خوب زمان پاسخگویی‌تان را تسریع می‌کند.

باعث بهینه‌سازی فروشگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها می‌شود:

هاست باکیفیت به شما کمک می‌کند فرآیندهای موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها را بهینه کنید و در نهایت سایت سریع‌تری داشته باشید. اینکار از هزینه‌های شما می‌کاهد و سودتان را بیشتر می‌کند.

پشتیبانی فنی بی نظیری خواهید داشت:

خرید هاست از شرکت‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد که از پشتیبانی فنی افراد متخصص استفاده کنید. پس اگر دانش فنی زیادی ندارید نگران نباشید. افراد متخصص در کنار شما هستند.

آدرس ایمیلی مربوط به خودتان را خواهید داشت:

زمانی که از خدمات شرکت‌های هاستینگ بهره می‌برید می‌توانید ایمیلی را بسازید که بر اساس دامنه انتخابی‌تان است.

امنیت سایت‌تان بهتر می‌شود:

امنیت مهم‌ترین چیزی است که در دنیای آنلاین به آن نیاز دارید. پس هاستی را انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار است و می‌تواند فایل‌های شما را در مکانی امن ذخیره کند.

تاثیر هاست بر روی سئو:

امنیت، عملکرد و هر آنچه که در بالا به آن اشاره کردیم به طور مستقیم بر روی سئو اثر دارد. همه این‌ها عناصری برای موتورهای جستجو هستند. هاست تاثیر زیادی بر روی موقعیت سایت در موتورهای جستجو دارد. برخی از فاکتورهایی که در این شرایط دخیل‌اند عبارتند از:

  • امنیت: سرورهای امن،آپتایم بالا و استفاده از گواهینامه‌های امنیتی تاثیر زیادی بر روی رتبه شما در موتورهای جستجو دارد.
  • عملکرد: زمانی که سرعت بارگذاری سایت‌تان بیشتر از رقبا باشد سئوی بهتری خواهید داشت.
  • تجربه کاربری: نرخ تبدیل بالا و افزایش در فروش نشانه یک تجربه کاربری عالی است. گوگل عاشق این فاکتورهاست.

همانطور که مشاهده کردید خرید هاست خوب و باکیفیت تاثیر شگرفی بر روی رتبه شما در گوگل دارد.

چگونه یک هاست ایده‌آل انتخاب کنیم؟

زمانی که می‌خواهید یک هاست خوب بخرید باید فاکتورهای متفاوتی را در نظر داشته باشید. اگر با این فاکتورها آشنا نیستید باقی مقاله را از دست ندهید.

فضای ذخیره‌سازی:

بسته به هدفی که دارید باید فضای ذخیره‌سازی مناسبی انتخاب کنید.

در دسترس بودن:

هیچ چیز بدتر از این نیست که کاربر بر روی لینک شما کلیک کند و نتواند وارد آن شود. مطمئن شوید که هاست به شما کمک می‌کند سایت‌تان همیشه در دسترس باشد.

سرعت بارگذاری:

همانطور که بارها و بارها بیان کردیم گوگل عاشق سایت‌هایی است که به سرعت بارگذاری می‌شوند. پس این موضوع را به هنگام خرید هاست در نظر داشته باشید.

امنیت داده‌ها:

اعتماد به شرکت‌های هاستینگ کار ساده‌ای نیست. هاستی را انتخاب کنید که از فایل‌ها و داده‌هایتان به خوبی محافظت می‌کند.

سخن نهایی:

خرید هاست یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که به هنگام راه‌اندازی سایت باید بگیرید. اگر شرکت معتبری انتخاب نکنید در نهایت با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شد و سرمایه‌گذاری‌تان به هدر خواهد رفت. در این مقاله سعی کردیم به بررسی جوانب مختلف این موضوع بپردازیم و ببینیم هاست خوب چه تاثیری بر روی عملکرد سایت دارد.

منبع: https://www.modireserver.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا