گوناگون

اهمیت سئو سایت برای کسب کارهای آنلاین چیست؟

با اینکه اهمیت سئو سایت برای صاحبان کسب وکارهای دارای وب‌سایت پوشیده نیست. با این وجود ما در این مقاله قصد داریم در مورد اینکه سئو و بهینه سازی سایت چیست و چه اهمیتی برای رشد کسب و کار شما دارد بیشتر صحبت کنیم.

سئو چیست؟

سئو seo مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این عبارت در فارسی به معنی بهینه سازی سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. این بهینه سازی یا سئو سایت مجموعه‌ای از اقداماتی است که یک سئوکار بر روی سایت شما انجام می‌دهد تا موتورهای جستجو به محتوای صفحات شما رتبه بهتری بدهد.

اهمیت سئو سایت برای موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجوی گوگل بر اساس نیاز کاربران و جستجو‌های آن‌ها محتواها را در صفحه نتایج گوگل رتبه بندی می‌کنند. اهمیت سئو سایت برای موتورهای جستجو هم به همین منظور است تا موتورهای جستجو محتوای سایت شما را در صفحه نتایج جستجو ظاهر کنند. برای رسیدن به سود در مرحله اول باید دیده شوید. باید به چشم بیایید! به این ترتیب یک ترافیک ارگانیک برای سایت شما ایجاد می‌شود. افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت شما امکان افزایش نرخ تبدیل (تبدیل مخاطب به مشتری) را هم بهبود می‌دهد.

مثالی برای ثروتمند شدن کسب و کارهای آنلاین با سئو

اهمیت سئو سایت را با یک مثال برای شما توضیح می‌دهیم. برای اینکه متوجه شوید سود سئو سایت برای کسب و کار شما چقدر است کافی است کلید واژه‌های سخت کسب و کار خود را مشخص کنید. میزان سرچ آن‌ها را بررسی کنید و یک تخمین ساده بزنید تا متوجه شوید سئو سایت چقدر می‌تواند کسب و کار شما و سودتان را رونق دهد. مثلا برای یک کسب و کار آنلاین که صاحب یک سایت آموزشی است یک مثال می‌زنیم. مثلا کلید واژه آموزش اکسل را سرچ کنید. این کلید واژه ۸ میلیون سرچ در روز دارد. اگر شما در لینک ۱ باشید و بتوانید از این میزان فقط ۸/۱ را جذب کنید، یعنی ۱ میلیون ورودی در روز. اگر از ۱ میلیون نفر در روز ۵۰۰ نفر خرید کنند. و سود حاصل از فروش هر پکیج آموزشی ۵۰۰ هزار تومان باشد. در نهایت ۲۵۰ میلیون توامن سود در روز نصیب این سایت خواهد شد. مثال عینی کسی که با سئو سایت خود ثروتمند شد، دیجی کالا، علی بابا و هزاران کسب و کار آنلاین دیگراست که این پیام را برای شما دارد که شما هم می‌توانید دیجی کالای خودتان  را داشته باشید.

مهمترین مراحل سئو سایت کدام است؟

سئو، تکنیک‌ها و روش‌های زیادی برای بهبود وضعیت سایت شما دارد. تمام کارهایی که برای سئو سایت شما انجام می‌شود در یکی از سه بازوی اصلی سئو قرار می‌گیرد.

  •   سئو داخلی (on-page)
  •  سئو خارجی (off-page)
  •  سئو تکنیکال (Technical)

سئو داخلی سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو داخلی مجموعه‌ای از اقداماتی است که مربوط به تحقیق در مورد انتخاب کلید واژه، نوشتن محتوا بر اساس اصول سئو، آنالیز رقبا برای بهبود رتبه کلید واژه‌های سایت در صفحه نتایج SERP گوگل، لینک سازی داخلی و… می‌شود. اهمیت سئو سایت در بخش on-page  بیشتر به محتوا بستگی دارد. زیرا محتوا تمام آن چیزی است که کاربر به دنبال آن است و محتواست که می‌تواند برای سایت شما خلق ارزش کند. زیرا کاربر با محتوا به سایت شما کشیده می‌شود و با آن در سایت باقی می‌ماند. محتوا اگر ارزشمند باشد می‌تواند برای شما خلق ارزش کند و شما را به سود برساند.  درواقع محتوای ارشمند اولین قدم و مهمترین قدم است! اما سئو داخلی به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت باشد و سایت شما را در بین خیل زیاد جستجوها و تعداد فراوان رقبا در صدر نتایج به نمایش بگذارد. خب پس برای رسیدن به صفحه اول گوگل چاره چیست؟

شماره تماس نبض مارکتینگ

سئو خارجی سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

برای انجام فعالیت‌های مربوط به سئو خارجی باید از سطح داخلی سایت قدم فراتر گذاشت. درواقع فعالیت‌های مربوط به سئو off-page  مانند: خرید بگ لینک، انتشار رپورتاژ، پست مهمان و… در فضای خارج از وبسایت انجام می‌شود. با توجه به اینکه بخشی از فعالیت‌های سئو خارجی دارای هزینه است، حتما برای انجام آن از افراد متخصص و با تجربه کافی مشاوره بگیرید. بک لینک‌ها به سایت شما اعتبار می‌دهند و باعث می‌شود در صفحه نتایج SERP گوگل بالاتر بیایید و بهتر دیده شوید. اهمیت سئو سایت در بخش off-page  بسیار زیاد است. زیرا off-page حرکت بر لبه تیز چاقو است! در عین سودمندی می‌تواند در صورت اشتباه در استراتژی و زیاده روی در بهبود موجب جریمه سایت شما از جانب گوگل شود. پس دقت کنید و مراقب باشید! زیرا سئو خارجی در حکم ویتامین برای سایت شماست باید بدانید که چه زمانی و چقدر برای سایت ویتامین تجویز کنید. کمبود ویتامین خوب نیست زیاده روی هم باعث مسمویت می‌شود!

سئو تکنیکال چیست و چه اهمیتی برای سایت دارد؟

سئو تکنیکال بسیار گسترده است اما یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در سئو تکنیکال انجام می‌شود برای سئو  سایت بسیار اهمیت دارد، مجموعه اقداماتی است که در جهت بهبود سرعت و بهینه کردن تجربه کاربری سایت انجام می‌شود. این بهبود سرعت با کارهایی مانند: بهینه سازی عکس ها، که یکی از راه‌های آن این است که عکس‌ها با فرمت web p ذخیره شوند. همچنین سعی کنید با استفاده از سایت‌های فشرده سازی عکس‌ها حجم آنها را کاهش دهید. گاهی سرعت لود پایین مربوط به کدهای سایت است که آن‌ها را هم باید بهینه کنید.

افزایش اعتماد با سئو سایت

از جمله مزایا و اهمیت سئو سایت افزایش اعتبار برای سایت شماست. گوگل در سال‌های اخیر به یک منبع مورد اعتماد تبدیل شده است. بسیاری از افراد زمانی که قصد خرید دارند و یا نیاز دارند جواب سوالی را در مورد موضوعی متوجه شوند، اقدام به جستجو در گوگل می‌کنند. بر اساس نتایجی که گوگل به آنها نمایش می‌دهد روی لینک‌های پیشنهادی کلیک می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که تقریبا ۳۰ درصد از افرادی که یک موضوع را در گوگل جستجو می‌کنند، روی لینک ۱ تا ۳ در صفحه اول کلیک می‌کنند. در واقع افراد این موضوع را در نظر می‌گیرند که گوگل بهترین‌ها را در لینک‌های اول به آنها پیشنهاد می‌دهد و این سایت‌ها از نظر کاربران اعتبار بیشتری دارد. چه برای خرید یک محصول و چه برای آگاهی یافتن نسبت به یک موضوع. گوگل هم این افزایش تعداد کلیک‌های کاربران را به منزله مفید بودن آن مطلب یا آن سایت برای آنها در نظر می‌گیرد و به آن سایت اعتبار بیشتری می‌دهد.

افزایش ترافیک با سئو سایت

یکی از مواردی که در اهمیت سئو سایت مطرح است افزایش درآمد برای کسب و کار است. افزایش درآمد زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ تبدیل زیاد شود. یکی از راه‌های افزایش نرخ تبدیل هم افزایش ترافیک سایت است. زمانی که سایت شما از نظر سئو برای موتورهای جستجو بهینه می‌شود، در رتبه‌های بالاتر SERP گوگل قرار می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهند که ۳۰ ٪ از افرادی که یک کلید واژه را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند روی لینک ۱ تا ۳ کلیک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که در ماه بالای ۱.۲ تریلیون جستجو در گوگل اتفاق می‌افتد خب اگر شما در لینک ۱ تا ۳ نتایج چستجو باشید ترافیک بسیار بالایی برای سایت شما ایجاد می‌شود. هر چقدر نرخ وردی بیشتر باشد احتما تبدیل هم بالاتر می‌رود و همین موضوع باعث افزایش درآمد کسب و کار شما می‌شود. درواقع می‌توان گفت این مهمتریت مزیت و اهمیت سئو سایت است که موجب می‌شود صلحبان وب سایت‌ها نسبت به سئو توجه ویژه داشته باشند.

سئو سایت؛ سرمایه گذاری بلند مدت

سئو سایت یک سرمایه گذاری بلند مدت!

برای رسیدن به درآمد باید در گوگل دیده بشین و به چشم بیایین! اما سئو سایت تنها راه دیده شدن در گوگل نیست. راه‌هایی مثل تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و… وجود دارند. اهمیت سئو سایت در این است که سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. هزینه تبلیغات زیاد و ماندگاری آنها کوتاه مدت است. اما سئو و بهینه سازی سایت کمی زمان بر است اما زمانی که گوگل به شما اعتماد کند و در صفحه نتایج خود به شما رتبه خوبی در صفحه اول بدهد. درست مانند این است که زمان و هزینه خود را سرمایه گذاری کرده بودید. زیرا تا مدت‌ها در بهترین جایگاه گوگل قرار می‌گیرید. و نهایت با بروز رسانی محتوای سایت خود می‌توانید رتبه‌ای را که به آن دست یافته بودید حفظ کنید و از این جایگاه ورودی بگیرید و درآمد داشته باشید بدون اینکه دیگر لازم باشد مبلغی را هزینه کنید.

سئو سایت، درمانی برای ظاهر بینان!

از دیگر مواردی که در مورد اهمیت سئو سایت مطرح است این است که، زمانی که شما روی سئو سایت خود کار می‌کنید کم‌کم اعتبار دامنه (DA) و اعتبار صفحات شما (PA) هم رشد می‌کند. به علاوه یکی از فاکتورهایی که بسیاری از افراد به آن توجه ویژه‌ای دارند رتبه الکسا یک سایت است. وقتی سایت خود را از نظر سئو بهینه سازی می‌کنید، اتفاقی که می‌افتد این است که رتبه الکسا شما بهبود می‌یابد. هر چقدر هم گفته شود رتبه الکسا مهم نیست. اما بسیاری هستند که ارزش و اعتبار یک سایت را با رتبه الکسا آنها مورد قضاوت قرار می‌دهند. بنابراین هر چقدر رتبه الکسا سایت شما بهتر باشد توسط این افراد ظاهر بین مورد قضاوت بهتری قرار می‌گیرید و  سایت شما در اولین توجه و بررسی این افراد سایتی با اعتبار خوب به نظر میاید.

جمع بندی…

سخن را بیش از این به درازا نمی‌بریم اهمیت سئو سایت برای رشد کسب و کارهای آنلاین کاملا واضح و مبرهن است. بنابراین حتی صرف هزینه‌های بالا برای سئو سایت می‌تواند سود کسب و کار شما را با اعتباری که به آن می‌بخشد افزایش دهد. همواره به یاد داشته باشید که سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا