تکنولوژی

کره جنوبی از واقعیت افزوده برای بررسی صلاحیت رانندگی افراد مسن کمک می‌گیرد

کره جنوبی از تصمیم خود برای اعطای گواهینامه رانندگی مشروط به افراد مسن تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داد و اعلام کرد که صلاحیت این افراد با بهره‌گیری از فناوری واقعیت افزوده سنجیده خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت اداره پلیس ملی این کشور (KNPA) طرحی سه ساله را با اختصاص بودجه‌ای ۳ میلیون دلاری به منظور تحقیق و توسعه برنامه‌ای برای ارزیابی رانندگی افراد مسن با استفاده از فناوری واقعیت مجازی آغاز کرده است.

دلیل اعطای گواهینامه رانندگی مشروط به افراد مسن، آمارهای مربوط به میزان تصادفات در این کشور عنوان شده است. بدین معنی که طبق آخرین اطلاعات، حجم تصادفات برای هر ۱۰۰۰ گواهینامه، در رانندگان بالای ۶۵ سال تا دوبرابر بیشتر از رانندگانی است که دهه ۳۰ سالگی عمر خود را می‌گذرانند.

هدف از اجرای این طرح، بررسی این موضوع است که آیا افراد مسن، شرایط و صلاحیت لازم برای نشستن پشت فرمان خودروها را دارند یا خیر. با این حال، در گزارش منتشرشده، هیچ اطلاعاتی درباره نحوه اجرای این طرح و استفاده از فناوری واقعیت افزوده ارائه نشده است.

در این بین اما، وب‌سایت TheNextWeb به اطلاعات یک مقاله علمی مرتبط که در ژورنال حمل‌ونقل پیشرفته در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، دست یافته که این مقاله با عنوان ارزیابی عملکرد رانندگی و ارتباط آن با سن و دقت بینایی با بهره‌گیری از فناوری‌های واقعیت افزوده به چاپ رسیده است.

در این مقاله که نتیجه همکاری دانشگاه سونچئون هوانگ، سونچئون کیم و اداره حمل‌ونقل مهندسی دانگمین لی است، توضیحات و جزییاتی در خصوص نحوه استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای تست عملکرد رانندگان در حین رانندگی ارائه شده است.

در بخشی از این مقاله آمده است: عملکرد رانندگان از طریق شبیه‌سازهای رانندگی در سناریوهای مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که از جمله آنها می‌توان به رانندگی در روز و شب در بزرگراه‌های روستایی و عکس‌العمل در برابر اتفاقات پیش‌بینی نشده اشاره کرد.

مزیت اصلی این شیوه از تست وضعیت رانندگان در این است که می‌توان کنترل کاملی بر تمامی عوامل داشت و اطلاعات دقیقی را از عملکرد رانندگان به دست آورد. ذر بخش نتایج این تحقیق آمده است که اغلب رانندگی که دقت بینایی بالایی نداشتند، در مواجهه با اتفاقات ناگهانی قادر به نشان دادن واکنش مورد نظر نبودند و نتوانستند مانع از بروز تصادف شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا