تکنولوژی

یک قایق تفریحی در متاورس با قیمت ۶۵۰ هزار دلار فروخته شد

با پرداخت ۶۵۰ هزار دلار برای خرید یک قایق تفریحی، رکورد بیشترین رقم پرداختی برای یک توکن (رمز دیجیتال) غیرقابل معاوضه (NFT) در دنیای مجازی سندباکس شکسته شد.

برای این قایق تفریحی که به صورت یک دارایی دیجیتال و به نام Metaflower Super Mega Yacht طراحی شده، ۱۴۹ رمزارز اتر پرداخت شده است. طراحی این قایق مدرن نیز توسط پلتفرم توسعه‌دهنده متاورس Republic Realm صورت گرفته و امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای همچون محل فرود هلیکوپتر در آن تعبیه شده است.

پلتفرم Republic Realm، توکن‌های لوکس را در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان The Fantasy Collections برای سندباکس طراحی می‌کند. این مجموعه، سابقه تولید محصولات گران‌قیمت دیگری را نیز در کارنامه دارد که از جمله آنها می‌توان به جزیره‌های خصوصی، جس اسکی‌ها و قایق‌های تندرو اشاره کرد.

در خصوص سندباکس نیز باید گفت که یک متاوس و دنیای مجازی است که در آن، افراد می‌توانند تجارب بازی خود را خلق کنند، مالک آن شوند یا از طریق آن، درآمدزایی کنند. درواقع، افراد قادر خواهند بود دارایی‌های دیجیتالی را همانند توکن‌های غیرقابل معاوضه ایجاد کنند و آنها را در معرض فروش بگذارند.

چند وقتی است که فروش وسایل و محصولات لوکس در متاورس، رایج شده است. در ماه نوامبر امسال، نقشه مربوط به یک زمین دیجیتال در دنیای مجازی Decentraland، با قیمت ۲.۴ میلیون دلار به فروش رفت که منجر به افزایش قیمت بهای مسکن در نیویورک و سن‌فرانسیسکو شد. یک روز بعد نیز نقشه دیگری مربوط به یک زمین دیجیتال، در دنیای مجازی Axie Infinity به قیمت ۲.۳ میلیون دلار به فروش رفت.

افزایش تمایل افراد به سرمایه‌گذاری در متاورس، بر قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط با دنیای مجازی نیز تاثیر محسوسی گذاشته و رشد ارزش آنها را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا