آپارات

گزارش سالانه آپارات منتشر شد

آپارات گزارش سالانه خود را به صورت یک کتابچه از تیر سال ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ منتشر کرد

گزارش مجموعه فعالیت‌های سالانه آپارات مشتمل بر ۸۱ صفحه به صورت اینفوگرافی منتشر شد. این گزارش به صورت رسمی به آمارهایی می‌پردازد که به مجموعه فعالیت‌های آپارات از تیر سال ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ اشاره دارد.

کاربرانی که در حوزه تولید محتوای ویدئویی، بازاریابی یا تبلیغات فعالیت می‌کنند، می‌توانند با مطالعه این گزارش به اطلاعات مفیدی در خصوص رفتار رسانه‌ای کاربرهای ایرانی برسند. طبق این گزارش آپارات با ۳۰۰ گیگابیت در ثانیه، یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های اینترنتی کشور است.

رتبه 1 الکسا

بر اساس رتبه بندی الکسا؛ آپارات در میان سایت‌های ایرانی رتبه اول و در جهان رتبه ۴۷ را به خود اختصاص داده است. در یک سال گذشت ویدئوهای آپارات، بیش از ۱۸ میلیارد بار بازدید داشته است که این آمار در مقایسه با سال قبل، رشد ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد. نکته جالب در این گزارش این است که ۳۸ درصد از مخاطبان آپارات بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند.

۱۰٫۶ میلیارد دقیقه نمایش ویدئو در ماه

از تیر ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ هر ماه بیش از ۲۰ هزار سال ویدئو در آپارات تماشا شده که این زمان برای سفر به عصر یخ‌بندان و بازگشت از آن کافی است!

شهید حاج قاسم سلیمانی، محمدرضا شجریان، مجتبی شکوری، باب اسفنجی، جناب‌خان، محمود کریمی، محمود احمدی نژاد، رونالدو، حسن ریوندی و علی اکبر رائفی‌پور، ۱۰ شخصیت پر بازدید آپارات هستند. این آمار بر اساس جست‌وجوهای کاربران آپارات ارائه شده است.

از مجموع ۲۱ دسته‌بندی موجود در آپارات، ۶ دسته بندی؛ مذهبی، کارتون، آموزشی، گیم، تفریحات و موسیقی با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه شده است.

مخاطبان آپارات برای دیدن ویدئوهای آپارات از تامین کنندگان مختلف اینترنت استفاده می‌کنند که ۳ شرکت ایرانسل، همراه اول و مخابرات در صدر این جدول قرار دارند.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۰۰ تیم برنامه ساز و تهیه کننده مستقل، آپارات را به عنوان نمایش دهنده محتوای‌شان انتخاب کرده‌‎اند. همچنین از تیر ۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ بیش از ۴۸۰۰ تولید کننده، عضو سرویس درآمدزایی آپارات بوده‌اند.

آپارات دارای زیرمجموعه‌های دیگری نیز هست که از جمله می‌توان به آپارات گیم، آپارات کودک، آپارات ورزشی، پخش زنده و رویداد آنلاین اشاره کرد.

آپارات در یک سال گذشته یک رکورد ویژه در تماشای پخش زنده را به نام خود ثبت کرده است. ۶۵۰ میلیون دقیقه که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۹ درصدی رسیده است.

نوشته های مشابه

‫51 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا