دیوار

بررسی مجدد پرونده مدیرعامل دیوار به دستور رئیس قوه قضائیه

طبق اعلام ایرانا، محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاِئیه دستور رسیدگی مجدد به پرونده مدیرعامل دیوار را صادر کرده است.

دو روز پیش اعلام شد که حکم حبس قطعی مدیرعامل دیوار در دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شده است. طبق این حکم مدیرعامل دیوار به دلیل «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» به سه ماه حبس محکوم شد.

دیوار نیز در بیانیه خود در همین رابطه عنوان کرد که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.

محکومیت مدیران پلتفرم‌های ایرانی در گذشته هم اتفاق افتاده و حکم ۱۰ سال حبس برای بنیان‌گذار آپارات و دستگیری بنیان‌گذار زرین پال از نمونه‌هایی هستند که طی ۱ سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

درخواست وزیر ارتباطات از رییس قوه قضائیه

ساعاتی پس از اعلام خبر پیگیری رییس قوه قضائیه، رییس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که  «عیسی زارع پور» از رییس قوه قضاییه درخواست کرده با اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری بررسی، دوباره پرونده حبس قطعی مدیرعامل دیوار در دستور کار قرار بگیرد.

جمال هادیان در توییتر خود نوشت: وزیر ارتباطات از زمان اطلاع از پرونده مدیرعامل دیوار، پیگیر موضوع است و از رئیس قوه قضاییه، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری برای بررسی مجدد این حکم را درخواست کرده است. هر چند طبق شنیده‌ها رئیس قوه قضاییه هم از ابتدای اعلام این خبر، پیگیر موضوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا