تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

الگوبرداری اسپاتیفای از تیک‌تاک با عرضه قابلیت Discover + ویدیو

اسپاتیفای اخیرا تست قابلیتی جدید به نام Discover را در پلتفرم خود آغاز کرده که امکان اسکرول کردن موزیک ویدیوها به صورت عمودی را برای کاربران فراهم ‌می‌کند.

قابلتی که پیشتر توسط تیک‌تاک عرضه شد و به دنبال آن، اینستاگرام و یوتیوب نیز از این ویژگی در پلتفرم‌های خود بهره بردند. حال طبق اطلاعاتی که توسط کریس مسینا، از فعالان حوزه طراحی محصول در توییتر منتشر شده، اسپاتیفای نیز به این جمع پیوسته و قابلیت Discover را در نسخه بتای اپلیکیشن موبایلی خود عرضه کرده است.

عملکرد این ویژگی نیز به گونه‌ای است که با تپ کردن روی آیکون Discover در نوار ابزار که در قسمت پایینی صفحه جای گرفته، موزیک یا موزیک ویدیو پخش ‌می‌شود و از طریق به بالا یا پایین کشیدن صفحه با انگشت (اسکرول کردن)، ترک بعد یا قبل اجرا خواهد شد.

کار کردن با قابلیت Discover نیز شبیه به کارکرد قابلیتی است که در اپلیکیشن تیک‌تاک به‌کار رفته است. همچنین در این قسمت، نام موزیک، خواننده اثر و اطلاعات آلبوم نیز در قسمت پایینی صفحه ارائه ‌می‌شوند و کاربران ‌می‌تواند با تپ کردن روی آیکون قلب، موزیک را لایک کند.

به نظر ‌می‌رسد که اسپاتیفای قصد دارد تا از طریق قابلیت Discover، دسترسی و پیدا کردن آسان‌تر موزیک یا موزیک ویدیوهای جدید را برای کاربران فراهم کند. سخنگوی اسپاتیفای در واکنش به انتشار این خبر عنوان کرد: ما در اسپاتیفای، به طور معمول، قابلیت‌هایی را به صورت آزمایشی و به منظور بهبود تجربه کاربری خود، مورد تست و ارزیابی قرار ‌می‌دهیم. برخی از این قابلیت‌ها، راه را برای تجربه کاربری گسترده‌تر ما هموار ‌می‌کنند و برخی دیگر تنها به عنوان یک یادگیری و تجربه مهم عمل ‌می‌کنند. فعلا ن‌می‌توانیم اطلاعات بیشتری را در این خصوص به اشتراک بگذاریم.

بدین ترتیب، فعلا چیزی در خصوص عرضه این قابلیت و راه یافتن آن به پلتفرم اسپاتیفای برای استفاده کاربران مشخص نیست و حتی ممکن است هرگز عرضه نشود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا