تکنولوژی

«اسپاتیفای پلاس» با اشتراک ماهانه یک دلار در راه است

اسپاتیفای این روزها در حال تست سرویس اشتراک جدید تحت عنوان «اسپاتیفای پلاس» است که قرار است با هزینه اشتراک ماهانه یک دلار عرضه شود.

اگرچه این طرح در مقایسه با طرح «پریمیوم» ۱۰ دلاری اسپاتیفای به مراتب ارزان‌تر است اما کاربران اسپاتیفای پلاس، به برخی از ویژگی‌ها دسترسی نخواهند داشت. از جمله این موارد ‌می‌توان به عدم امکان لغو نمایش تبلیغات اشاره کرد. با این حال، برخلاف کاربران نسخه رایگان اسپاتیفای که در هر ساعت تنها قادر به رد شدن از شش ترک موسیقی هستند، هیچ محدودیتی در رد کردن ترک‌های موسیقی برای کاربران اسپاتیفای پلاس وجود ندارد.

همچنین برای کاربران این سرویس یک دلاری اسپاتیفای، امکان دسترسی مستقیم به ترک‌ها در آلبوم فراهم خواهد بود که این قابلیت برای کاربران طرح رایگان ارائه ن‌می‌شود. شرکت اسپاتیفای در این رابطه اعلام کرد که این روزها در حال تست طرحی اشتراکی با پشتیبانی از نمایش تبلیغات هستند که فعلا در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار گرفته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که فعلا ن‌می‌توان در خصوص عرضه قطعی این سرویس اظهارنظر کرد چرا که برخی از این تست‌ها، راه را برای ارائه قابلیتی جدید هموار ‌می‌کنند و برخی نیز ممکن است تنها برای تجربه و یادگیری باشند.

طبق اطلاعات به دست آمده، طرح اشتراک اسپاتیفای پلاس به صورت رندوم در اختیار کاربرانی از مناطق مختلف قرار گرفته تا نظر و تمایل آن‌ها برای خرید این سرویس مورد ارزیابی قرار گیرد. عملکرد اسپاتیفای در این سال‌ها نشان داده که ممکن است عرضه یک قابلیت، چندین ماه و یا حتی چند سال طول بکشد.

از جمله قابلیت‌هایی که به چنین سرنوشتی دچار شدند ‌می‌تواند به Car Thing اشاره کرد که اخبار مربوط به آن برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد اما در نهایت در سال ۲۰۲۱ در اختیار کاربران قرار گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این سرویس اشتراکی ارزان‌قیمت که با تبلیغات نیز همراه خواهد بود، با چه واکنشی از سوی کاربران همراه خواهد بود و آیا کاربران تمایل به ثبت‌نام در چنین طرحی را دارند یا خیر. در دنیای ویدیو، این طرح با استقبال مواجه شده است. شرکت هولو (Hulu)، طرح پایه خود را در ازای پرداخت ۶ دلار در ماه ارائه ‌می‌دهد که علاوه بر عرضه برخی ویژگی، تبلیغات نیز برای کاربران به نمایش در‌می‌آید.

اما اسپاتیفای پلاس برای اولین بار و در عرصه استریم موزیک عرضه ‌می‌شود و ‌می‌تواند برای آنهایی که مشکلی با تبلیغات ندارند و در عین حال، خواهان دسترسی به امکاناتی بیشتر در نحوه استفاده از سرویس استریمینگ موزیک خود هستند.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا