اینترنتگوناگون

نقد و بررسی آنتی ویروس ESET با Kaspersky

کسپرسکی  و ESET برندهای محبوب برنامه های ضد ویروس هستند و هر دو به میلیون ها مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می دهند. هر دو ارائه‌دهنده نرم‌افزار آنتی‌ویروس نوآورانه‌ای ارائه می‌کنند که از شما در برابر تهدیدات آنلاین محافظت می‌کند و امنیت مورد نیاز هنگام مرور آنلاین را ارائه می‌کند. در این مقایسه می خواهم پاسخ یک سوال ساده را پیدا کنم که کدام برای خرید آنتی ویروس بهتر است؟

ما هر نرم افزار را در مقابل یکدیگر قرار می دهیم و می بینیم که کدامیک از نظر عملکرد، ویژگی های اضافی، رابط کاربری و هزینه کلی برتر هستند.

برای این مقایسه، ما از هر دو تست تشخیص بدافزار خانگی خود استفاده خواهیم کرد و متوجه خواهیم شد که کدام یک بهترین محافظت ممکن را برای رایانه شخصی ما ارائه می دهد. ما همچنین نگاهی گذرا به برخی تحقیقات مستقل از آزمایشگاه‌های برتر آنتی ویروس که آزمایش‌های مستقل را انجام می‌دهند، خواهیم داشت. جنبه های مهم دیگری از جمله عملکرد و تأثیر اسکن ها بر سرعت رایانه شخصی را در نظر خواهیم گرفت.

خلاصه: ESET در مقابل کسپرسکی

ESET

  • رمزگذاری امن داده ها
  • از حریم خصوصی شما محافظت می کند
  • فایل خرد کن

کسپرسکی

  • حفاظت از باج افزار
  • حفاظت بانکی
  • پشتیبان گیری از فایل (کامپیوتر)

ESET مخفف Essential Security در برابر تهدیدات در حال تحول است. اولین کد آنتی ویروس آن در سال 1987 ساخته شد و امروزه از مشاغل و مصرف کنندگان در بیش از 200 کشور و منطقه و بیش از 100 میلیون کاربر محافظت می کند. ESET همچنین دارای طولانی‌ترین دوره بدون شکست جوایز VB100 برای شناسایی بدافزار است و از سال 2003 همه آزمایش‌ها را گذرانده‌اند، و آن‌ها را در صنعت آنتی‌ویروس بسیار قابل اعتماد کرده است. ESET به تاریخ و دستاوردهای غنی خود در طول سال ها افتخار می کند و به یکپارچگی و مثبت بودن در جهت پیش بردن مرزها در دنیای آنتی ویروس می بالد.

Kaspersky در حال حاضر در 200 کشور جهان فعالیت می کند و در سال 1997 در روسیه تاسیس شد. در حال حاضر، 400 میلیون کاربر توسط نرم افزار Kapersky محافظت می شوند و آنها به 250000 مشتری شرکتی در راه حل های امنیت سایبری کمک می کنند. مجموعه این شرکت شامل محافظت از نقطه پایانی و خدمات پیشرو برای مبارزه با پیچیده ترین و در حال تحول ترین تهدیدات دیجیتال است. با این حال، Kaspersky با بحث‌هایی همراه است، زیرا برخی از علاقه‌مندان به حریم خصوصی به دلیل ارتباط ادعایی با دولت روسیه محتاط هستند.

قیمت و سازگاری

قیمت فاکتور مهمی است که باید هنگام جستجوی محصول مناسب برای خود در نظر بگیرید. بسیاری از برنامه‌های آنتی‌ویروس قیمت‌های رقابتی را ارائه می‌کنند و در اولین ثبت‌نام، تخفیف‌های بسیار زیادی را ارائه می‌دهند.

Kaspersky یک برنامه آنتی ویروس رایگان و بسیار ابتدایی ارائه می دهد، اما همچنان از شما در برابر ویروس های رایج اصلی و وب سایت های مشکوک محافظت می کند. سطح بعدی عملکرد رایانه را افزایش می دهد و مطمئن می شود که سرعت رایانه شما را کاهش نمی دهد. سطح بعدی، Kaspersky Internet Security ، دارای ویژگی‌های اضافی حفاظت از وب‌کم و یک مرورگر رمزگذاری شده است که بانکداری آنلاین را ایمن و ایمن می‌کند. Kaspersky Total Security دارای ویژگی های اضافه شده از جمله کنترل های والدین، مدیریت رمز عبور و ویژگی پشتیبان گیری از فایل است. در نهایت، برنامه جدید Security Cloud شامل ضد باج‌افزار، VPN، امنیت تلفن همراه، کنترل‌های والدین و ابزارهای حفظ حریم خصوصی است.

خرید لایسنس نود 32

شما می توانید برای خرید لایسنس نود 32 با 60 درصد تخفیف از سایت آی نود ارائه دهنده لایسنس ESET اقدام کنید.

Kaspersky Security Cloud آنتی ویروس کسپرسکی Kaspersky Internet Security Kaspersky Security Cloud Kaspersky Total Security – 5 دستگاه
رایگان 350 هزار تومان در سال 450 هزار تومان در سال 650 هزار تومان در سال 650 هزار تومان در سال
ESET Internet Security ESET Smart Security Premium آنتی ویروس ESET NOD32 (ویندوز) ESET Cyber ​​Security
(Mac)
ESET Mobile Security (اندروید)
250 هزار تومان در سال 650 هزار تومان در سال 200 هزار تومان در سال 250 هزار تومان در سال 150 هزار تومان در سال

ESET در حال حاضر یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را برای همه نرم افزارهای خود ارائه می دهد که اگر می خواهید قبل از خرید امتحان کنید عالی است. Kaspersky همچنین 30 روز ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد .

هر دو ESET Security Premium و Kaspersky Total Security با تمام سیستم عامل های اصلی از جمله Windows، Mac و دستگاه های Android کار می کنند.

از نظر قیمت، هر دو ESET و Kaspersky با هم رقابت تنگاتنگی دارند با این حال کسپرسکی قیمتی به مراتب بیشتر از ESET دارد ، ESET با برنامه‌های حفاظتی خاص خود، موارد بیشتری را ارائه می‌دهد و آن را برای مشتری مطلوب‌تر می‌کند.

در صورتی که تصیم به خرید محصولات ESET دارید پیشنهاد ما خرید لایسنس eset internet security می باشد زیرا این نسخه تمامی ویژگی های نسخه پرمیوم را دارد و فقط بخش رمزنگاری فایل و عکس در این گزینه غیر فعال است

اثربخشی در برابر بدافزار

داشتن یک برنامه آنتی ویروس برای محافظت از رایانه شخصی خود در برابر بدافزار ضروری است. برای مشاهده عملکرد هر برنامه، تعدادی آزمایش انجام دادیم.

اولین آزمایشی که انجام دادم به‌جای اینکه منتظر اسکن برنامه‌ریزی‌شده باشیم ، تهدیدات بدافزار را در زمان واقعی بررسی کرد. برای تست دوم، نمونه فایل های بدافزار را از موسسه اروپایی تحقیقات آنتی ویروس کامپیوتر (EICAR) دانلود کردیم. شناسایی بلادرنگ را در رایانه خاموش کردیم و یک اسکن کامل سیستم و یک اسکن سریع انجام دادیم تا ببینیم بدافزار برای هر کدام چقدر خوب شناسایی و قرنطینه شده است. نتایج در جدول زیر آمده است:

فایل تست EICAR نمونه 1 EICAR نمونه 2 EICAR نمونه 3 نمونه EICAR 4 نمونه زنده 1 (Adware) نمونه زنده 2 (تروجان) نمونه زنده 3
(تروجان)
ESET مسدود مسدود مسدود مسدود مسدود مسدود مسدود
Kaspersky مسدود مسدود مسدود مسدود مسدود شناسایی شده شناسایی شده

ESET همه فایل‌های بدافزار نمونه EICAR و نمونه‌های زنده را مسدود کرد. کسپرسکی با موفقیت تمام نمونه های EICAR را شناسایی کرد و همه آنها مسدود شدند. برای نمونه های زنده، کسپرسکی بلافاصله پس از باز شدن و زیپ شدن، آنها را حذف کرد.

آنتی ویروس ESET
آنتی ویروس ESET

برای مقایسه بیشتر، نگاهی به آخرین داده‌های موجود از تست حفاظت از بدافزار (تست زمان واقعی) از AV-Test آنلاین انداختیم .

در مارس 2020، کسپرسکی امتیاز 100% را برای محافظت از حملات بدافزار دریافت کرد و در آوریل امتیاز 99% را کسب کرد. در مارس 2020 ESET امتیاز 99.1% و در آوریل کمی بالاتر به 99.5% رسید.

ما همچنین آخرین تست محافظت از بدافزار AV-Comparatives را بررسی کردم. در مارس 2020 به کسپرسکی امتیاز 99.97% و ESET امتیاز 99.99% داده شد.

AV Comparatives همچنین یک تست هشدار کاذب را اجرا می‌کند که بررسی می‌کند تا چه حد یک فایل یا برنامه به‌عنوان امن یا تهدید شناسایی شده است. نتایج آزمایش مارس 2020 نشان می‌دهد که Kaspersky ده آلارم کاذب را دریافت کرده است، در حالی که ESET دو هشدار را دریافت کرده است. آلارم های کاذب می توانند به طور باورنکردنی برای کاربر آزاردهنده باشند، بنابراین هر چه امتیاز کمتر باشد بهتر است.

از نظر محافظت در برابر بدافزارها، تفاوت چندانی بین برنامه ها وجود ندارد، با تفاوت اندکی بین امتیازات در تست های محافظت از بدافزار.

تأثیر بر عملکرد رایانه شخصی

هنگام انتخاب برنامه آنتی ویروس مناسب برای خود، مهم است که تأثیر برنامه بر عملکرد دستگاه را در نظر بگیرید.

برای فهمیدن این موضوع، در حین اجرای یک اسکن کامل و یک اسکن سریع، برخی از داده ها را ضبط کردیم . جدول زیر داده‌هایی را که من جمع‌آوری کردیم و یافته‌هامان را نشان می‌دهد.

نوع تست زمان اسکن کامل (دقیقه) اسکن کامل موارد اسکن شده است اسکن سریع CPU درصد استفاده درصد استفاده از حافظه اسکن سریع درصد استفاده از دیسک اسکن سریع زمان اسکن سریع (ثانیه)
ESET 68 930000 N/A N/A N/A N/A
کسپرسکی 227 2100000 71 73 531 273

کسپرسکی 227 دقیقه طول کشید تا یک اسکن کامل را کامل کند، که بسیار طولانی تر از ESET است که فقط 68 دقیقه طول کشید. با این حال، Kaspersky موارد بسیار بیشتری را در مقایسه با ESET اسکن کرد. از نظر اسکن سریع، ESET تنظیمات اسکن سریع ندارد. فقط اسکن های کامل و اسکن های پیشرفته مشتری، به این معنی که نمی توانیم این دو برنامه را برای سرعت اسکن سریع و تأثیر سیستم مقایسه کنیم.

آنتی ویروس کسپراسکای
آنتی ویروس کسپراسکای

ما همچنین برخی از داده ها را ضبط کردیم تا ببینم چگونه منابع رایانه شخصی من تحت تأثیر هر دو برنامه آنتی ویروس قرار گرفته است، در حالی که اسکن در پس زمینه انجام می شود.

نوع تست کنترل % استفاده از CPU (بدون اسکن) کنترل درصد استفاده از حافظه (بدون اسکن) استفاده از دیسک کنترل (MB/s) (بدون اسکن) % استفاده از CPU اسکن کامل درصد استفاده از حافظه اسکن کامل اسکن کامل دیسک (MB/s)
ESET 32 63 17 68 70 510
Kaspersky 46 70 12 100 76 316

کسپرسکی در مقایسه با ESET که 32 درصد بود، در زمانی که هیچ اسکنی با 46 درصد انجام نشد، تأثیر کمی بیشتر بر استفاده از CPU داشت. آزمایش‌های دیگر نشان داد که ESET از منابع کمتری نسبت به Kaspersky استفاده می‌کند، به این معنی که تأثیر آن بر رایانه شخصی ما کمی کمتر از Kaspersky بود.

سپس می خواستیم به نتایج سایر آزمایشات مستقل نگاه کنیم تا ببینم آیا آنها نتایج مشابهی دارند یا خیر. ما از تست اجرا شده توسط AV Comparatives استفاده کردیم که نشان می دهد چگونه هر آنتی ویروس بر عملکرد رایانه شخصی در طول هشت کار معمول تأثیر می گذارد:

  • در حال دانلود فایل ها
  • مرور وب سایت ها
  • کپی فایل: اجرای اول و بعدی
  • نصب/حذف برنامه ها
  • بایگانی / حذف بایگانی
  • راه اندازی برنامه ها: اجرای اول و بعدی

به هر کار امتیازی بین خیلی سریع و آهسته داده می شود.

در آزمون عملکرد AV-Comparatives از آوریل 2020، Kaspersky با امتیاز بسیار سریع برای همه کارهای رایج به دست آمد. ESET با امتیاز متوسط ​​برای کپی کردن فایل در اولین اجرای خود، با سایر وظایف بسیار سریع انجام شد.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، هر دو بسیار شبیه به هم هستند و تأثیر کمی بر عملکرد رایانه شخصی ما داشتند. ESET برخی از امتیازها را به دلیل عدم استفاده از ویژگی اسکن سریع از دست می دهد، در حالی که Kaspersky فایل های بیشتری را نسبت به اسکن کامل ESET بررسی می کند. کسپرسکی در تست‌های عملکرد مستقل نیز امتیاز کمی بهتر به دست آورد، بنابراین من آن را در بخش عملکرد برنده می‌کنم.

امکانات

ویژگی های افزوده شده ای که برنامه های آنتی ویروس ارائه می دهند، علاوه بر خود اسکنر، هنگام انتخاب نرم افزار مناسب مهم هستند. شما می خواهید برای پول خود بیشتر به دست آورید و در صورت امکان امنیت خود را افزایش دهید. ما به آنچه در هر برنامه گنجانده شده است نگاه کردیم تا ببینم هر دو چه چیزی برای ارائه دارند.

ESET Premium Internet Security

  • حفاظت چند پلتفرمی
  • از حریم خصوصی خود محافظت کنید
  • از ویژگی های ممتاز لذت ببرید
  • تکنولوژی افسانه ای آنتی ویروس
  • حفاظت از حریم خصوصی
  • ضد سرقت
  • حداقل مصرف برق
  • نصب کنید و فراموش کنید

Kaspersky Total Security

  • در برابر ویروس ها، باج افزار ها و موارد دیگر دفاع می کند
  • بدون اینکه سرعت شما را کاهش دهد محافظت می کند
  • راه اندازی و استفاده آسان
  • کامپیوتر مک و موبایل
  • فیشینگ را مسدود می کند
  • مرورگر رمزگذاری شده
  • بچه های امن
  • مدیر رمز عبور
  • حفاظت از فایل

ما تعدادی از ویژگی‌های برتر همراه با هر برنامه را انتخاب کرده‌ایم و مروری مختصر ارائه کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید ببینید کدامیک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

ESET Premium Internet Security

حفاظت از حریم خصوصی – حفاظت از حریم خصوصی ESET مانع از سوء استفاده هکرها از رمزهای عبور شما می شود و تضمین می کند که بانک ها و خریدهای شما ایمن هستند. همچنین از قرار گرفتن فرزندان شما در معرض محتوای توهین آمیز آنلاین جلوگیری می کند.

Anti-Teft ویژگی های ضد سرقت به شما این امکان را می دهد که با ردیابی و یافتن رایانه مفقود شده خود در صورت گم شدن یا دزدیده شدن، ایمن بمانید و همچنین سارقان را از طریق دوربین داخلی لپ تاپ شما شناسایی می کند.

حداقل مصرف انرژی- ESET دارای ویژگی های زیادی است که به شما امکان می دهد بدون کاهش سرعت بازی، کار و مرور کنید. حالت گیمر به امنیت اجازه می دهد تا در صورت اجرای هر برنامه ای به صورت تمام صفحه، به طور خودکار به حالت بی صدا تغییر کند، در حالی که به روز رسانی سیستم و اعلان ها برای صرفه جویی در منابع به تعویق می افتد.

Kaspersky Total Security

Safe Kids Parental Controls – شامل مسدودکننده «محتوای بد»، ردیاب GPS، و موارد دیگر در رایانه شخصی، مک و تلفن همراه
بانکداری ایمن – Kaspersky یک مرورگر رمزگذاری شده را برای محافظت از تراکنش های آنلاین در رایانه شخصی و
حریم خصوصی مک راه اندازی می کند  ربایش وب کم را متوقف می کند و فعالیت مرور را پنهان می کند. کامپیوتر و مک.

پشتیبانی مشتری

داشتن پشتیبانی قابل اعتماد مشتری هنگام سرمایه گذاری در هر نرم افزار آنتی ویروس مهم است. بسته به سایتی که از آن ها برای خرید لایسس اقدام می کنید پشتیبانی متفاوت است. اما به دلیل رقابت بیشتر در محصولات ESET در ایران به نسبت کسپرسکی بهتر است

نتیجه

در نتیجه، ESET و Kaspersky هر دو نرم افزار آنتی ویروس عالی هستند. Kaspersky به نسبت eset گرانتر است ، اگرچه آنها تخفیف‌های بهتری نسبت به ESET ارائه می‌دهند.ما فکر می کنیم هر دو نسخه محصولات ESET و کسپرسکی در یک سطح قرار دارند. اما در بخش شناسایی بد افزار کسپرسکی بهتر از ESET عمل کرده و در امتیازات AV شرکت ESET موفق تر بوده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا