تکنولوژیگجت

خرید شرکت Tile توسط Life360 با پرداخت ۲۰۵ میلیون دلار

شرکت تایل (Tile) در ابتدا و با ایده خلق تگ‌هایی برای پیدا کردن راحت‌تر اشیای گم‌شده راه‌اندازی شد. این شرکت توانست در طی سال‌های اخیر موفق ظاهر شوند و چندین محصول را به بازار عرضه کند، اما اکنون یک رقیب بزرگ و قدرتمند به نام اپل و محصول این شرکت یعنی ایرتگ را مقابل خود می‌بیند.

حال تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت Life360 با عقد قراردادی به ارزش ۲۰۵ میلیون دلار، تایل را خریداری کرده است. Life360 پلتفرمی‌است که اعضای خانواده یا گروهی از دوستان می‌توانند موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارند و بقیه را از محلی که در آن قرار دارند، باخبر کنند.

سی‌جی پرابر، مدیرعامل Life360 در کنار مسئولیت خود در این شرکت، هدایت تایل را نیز برعهده خواهد گرفت. با این خرید جدید، شرکت Life360 می‌تواند علاوه بر دسترسی به موقعیت مکانی اعضای خانواده و افراد، به کاربران کمک کند تا اشیاء، حیوانات خانگی و حتی اعضای خانواده خود را نیز سریع‌تر ردیابی و پیدا کنند.

به گفته این شرکت، اضافه شدن ۳۳ میلیون کاربر گوشی هوشمند Life360، منجر به افزایش ۱۰ برابری دسترسی به شبکه اطلاعات تایل (Finfing Network) خواهد شد. در عین حال، شرکت Life360 نیز به اطلاعات کاربران در بیش از ۲۷ هزار فروشگاه‌های ردیاب‌های تایل در آن فروخته می‌شود، دسترسی خواهد داشت.

همچنین فناوری تایل در بیش از یک میلیون دستگاه تولیدشده توسط شرکت‌های مختلف (شخص ثالث) استفاده شده که انواع هدفون‌های وایرلس تا قلاده‌های سگ را شامل می‌شود. گفته می‌شود که Life360، مشترکان تایل را نیز به مجموعه خود اضافه خواهد کرد که با این اقدام، تعداد مشترکان پولی این شرکترشدی ۴۵ درصدی را به خود خواهید دید و به عدد ۱.۶ میلیون کاربر خواهد رسید.

هر دو پلتفرم تایل و Life360 روی دستگاه‌های اندروید و آی او اس کار می‌کنند، این در حالی است که ایرتگ‌های اپل تنها با دستگاه‌های آی او اس سازگارند. البته اخیر خبرهایی مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های اندروید برای ایرتگ‌ها منتشر شده که احتمالا این امر در اواخر سال جاری میلادی محقق خواهد شد.

سال گذشته نیز شرکت تایل، شکایتی را علیه اپل تنظیم و این شرکت را به اقدامات ضدرقابتی در بازار متهم کرد. این شکایت در پی عرضه نسخه آی او اس ۱۳.۵ که در آن، استفاده از اپلیکیشن تایل را برای کاربران دشوار می‌کرد، مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا