سامسونگ

سامسونگ به دنبال احداث یک کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری تولید تراشه در تگزاس

سامسونگ قصد دارد تا یک کارخانه تولید تراشه را در ایالت تگزاس آمریکا راه‌اندازی کند. پروژه‌ای که برای تکمیل آن به ۱۷ میلیارد دلار سرمایه نیاز است و موجب اشتغال ۱۸۰۰ نفر در این ایالت خواهد شد.

وال استریت‌ژورنال در گزارش خود عنوان کرد که این کارخانه در شهر Taylor که در فاصله تقریبی ۳۰ مایلی (۴۸ کیلومتری) منطقه Austin واقع شده، احداث خواهد شد. مساحت این کارخانه جدید برابر با ۱۲۰۰ هکتار عنوان شده که در مقایسه با دیگر کارخانه سامسونگ در Austin، بزرگ‌تر است.

به گزارش وال‌استریت‌‎ژورنال، کارخانه جدید تولید چیپ سامسونگ در اواخر سال ۲۰۲۴ به مرحله تولید تراشه خواهد رسید. گفته می‌شود که سامسونگ در این کارخانه، پردازنده‌های مختلفی برای استفاده در محصولات خود و همچنین ارسال برای دیگر تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی تولید خواهد کرد.

مقامات شهر Taylor برای جلب نظر سامسونگ به منظور احداث کارخانه خود در این شهر، امتیازات ویژه‌ای را برای این شرکت کره‌ای در نظر گرفتند. گفته می‌شود سامسونگ تا ۱۰ سال نخست پس از راه‌اندازی این کارخانه، از تخفیف ۹۰ درصدی در مالیات بر دارایی برخوردار خواهد بود.

سامسونگ در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه در جهان به شمار می‌رود و طبق آخرین گزارش‌ها، این کارخانه جدید برای تولید چیپ‌های پیشرفته اختصاصی برای شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در این کارخانه، چیپ‌های جدید مبتنی بر فناوری ۳ نانومتری تولید خواهد شد. تصمیم برای راه‌اندازی این کارخانه جدید در حالی گرفته شد که اخیرا بحران کمبود تراشه بر صنعت دستگاه‌های الکترونیکی و همچنین دیگر حوزه‌ها سایه انداخته و مشکلات متعدی را برای فعالان عرصه‌های مختلف از تولیدکنندگان کنسول گرفته تا خودروسازان به وجود آورده است. شرایطی که گفته می‌شود حداقل تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

دولت بایدن نیز اخیرا اقداماتی را به منظور تقویت شرکت‌های تولیدکننده تراشه انجام داده تا بتوانند نیازهای شرکت‌های آمریکایی را تامین کنند. سنا نیز چندی پیش، مبلغ ۵۲ میلیارد دلار را در قالب یارانه با شرکت‌های تولیدکننده تراشه اختصاص داد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. Нужна механизированная штукатурка стен в Москве, но вы не знаете, как выбрать подрядчика? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предлагаем услуги по машинной штукатурке стен любой площади и сложности, а также гарантируем доступные цены и высокое качество работ.

  2. Не знаете, какой подрядчик выбрать для устройства стяжки пола? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по залитию стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем высокое качество работ и доступные цены.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا