ایرانتکنولوژی

بهترین مدل هارد اکسترنال را بشناسید (از نظر ظرفیت و قیمت)

هارد اکسترنال یکی از ابزارهای قدرتمند و قابل حمل است که این امکان را برای کاربر فراهم میکند که نسخهای از هر نوع فایل تصویری و صوتی را داخل آن کپی کرده و از پرشدن ظرفیت رایانه شخصی خود جلوگیری نماید. امروزه با توجه به تنوع مدلهای این محصول و نیاز روزافزون کاربران، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتا دشوار تبدیل شده است. بنابراین اگر تصمیم به خرید این محصول گرفتهاید، به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید تا با راهنمای خرید هارد اکسترنال از سایت بروز کالا و بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار آشنا شوید

قبل از خرید هارد اکسترنال به نکات زیر توجه داشته باشید

یکی از سوالات متداولی که کاربران میپرسند این است که چگونه میتوانیم یک هارد اکسترنال مناسب انتخاب کنیم؟ با در نظر گرفتن موارد زیر، شما میتوانید خریدی مطمئن داشته باشید:

  • ظرفیت هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال در ظرفیتهای مختلفی از جمله 500 مگابایت، 1 و 2 ترابایت و حتی بیشتر عرضه میشوند. بنابراین پیش از خرید هارد اکسترنال، نیاز است تا از خود بپرسید برای نگهداری کدام اطلاعات قصد دارید هارد را خریداری نمایید.

  • سرعت ذخیره سازی هارد اکسترنال

سرعت ذخیره سازی یعنی با چه سرعتی اطلاعات در هارد ریخته و یا برداشته شود. هاردهای SSD با سرعت بالاتری انتقال اطلاعات را انجام میدهند و به همین دلیل قیمت بیشتری نیز دارند. اما علاوه بر تکنولوژی هارد، درگاه USB نیز تاثیر زیادی برروی سرعت انتقال داده دارد. درگاه USB 3. 0 سرعت به مراتب بالاتری از درگاه USB 2. 0 دارد و همین امر سبب انتقال و خواندن سریعتر اطلاعات میشود.

  • طراحی هارد و قابلیت حمل آن

اگر قرار است از هارد خود فقط در فضای خانه استفاده کنید، خیلی نگران طراحی و ضد ضربه بودن آن نباشید. اما اگر میخواهید هارد اکسترنال را همراه خود به خارج از منزل ببرید، طراحی قابل حمل و خاصیت ضدضربه بودن از اهمیت بیشتری برخوردار میشود

  • توجه به گارانتی هارد اکسترنال

حتما در هنگام خرید به گارانتی هارد خود توجه نمایید تا در صورت بروز مشکل، از پشتیبانی مطمئن بهرهمند شوید. همچنین علاوهبر موارد ذکر شده در بالا، حتما پیش از خرید هارد اکسترنال، به پشتیبانی هارد از تمامی سیستم عاملها و قیمت آن نیز توجه داشته باشید.

معرفی بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار

طبق بررسیهای انجام شده، از بهترین برندهای هارد اکسترنال در بازار ایران میتوان به: وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیگیت، سیلیکون پاور، اپیسر و توشیبا اشاره نمود

هارد اکسترنال ای دیتا 

مدل HD710 Pro از پرفروشترین هارد دیسکهای مدل ای دیتا است. بدنهی این هارد از جنس پلاستیک سیلیکونی است که میتواند ضربههای وارده به محصول را تا حد زیادی دفع نماید و سنسور G shoch که درون آن به کار رفته، هنگام وارد شدن شوک و ضربه به هارد، مانع از آسیب رسیدن به اطلاعات میشود. هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G نیز یکی از بهترین گزینهها برای اتصال به PS و XBOX به شمار میرود و از خصوصیات آن میتوان به: قابل حمل بودن، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر آب و گردوغبار و قابلیت پشتیبان گیری و رمزگذاری روی اطلاعات اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنسولهای بازی و بازیهای متنوع آن، میتوانید مقاله کنسول بازی چیست : سیر تا پیاز کنسول بازی را بفهمید مطالعه کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال یکی از بزرگترین کمپانیهای جهانی است که توانسته با تنوع خاص محصولات خود، طرفداران زیادی را به خود جلب کند. مدل My BOOK WDBBGB0 140HBK، از ظرفیت 14 ترابایت بهرهمند میباشد و مخاطبان و گیمرها میتوانند حتی بازیهای مورد علاقه خود را که ظرفیت بالایی دارد، به راحتی داخل آن ذخیره نمایند. قیمت مناسب این محصول نیز از ویژگیهای بارز آن است. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مای پاسپورت نیز یکی دیگر از گزینههای شناخته شده و پرفروش است که از ویژگیهای آن میتوان به: قابلیت رمزگذاری، قابلیت پشتیبانگیری از اطلاعات، قابل حمل بودن، تنوع در رنگ و در نهایت ظرفیت بالا و قیمت مناسب اشاره نمود.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور 

مدل Armor A85 یکی از بهترین حافظههای اکسترنال میباشد که میزان ظرفیت آن بین 500 گیگابایت تا 5 ترابایت است. رابطی که این هارد را به سیستم متصل میکند USB است و در صورت لزوم میتوانید این هارد را از سیستم جدا و با خود حمل نمایید. مدل آرمور A80 این برند نیز با ویژگیهایی از جمله: تحمل فشار تا 300 کیلوگرم، مقاومت در برابر آب و گردوغبار، مقاومت در برابر ضربه و قابلیت رمزگذاری بر روی اطلاعات، از طرفداران زیادی برخوردار است.

در پایان لازم به ذکر است تمامی هارداکسترنالهای ذکر شده در بالا و مدلهای دیگر آن را میتوانید از سایت بروز کالا استعلام قیمت گرفته و تهیه نمایید. اگر به تکنولوژی و اجزای کامپیوتر نیز علاقمند هستید، خواندن مقاله 10 قسمت اصلی مادربرد و عملکرد آنها را از دست ندهید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا