ایراناینترنت

مدیرعامل مخابرات: برای پیشرفت به ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز داریم

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اگر در بخش ثابت حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری انجام شود، می‌توانیم جهش داشته باشیم اما سرمایه گذاری کمتر از این مقدار، توسعه محسوسی را رقم نخواهد زد.

مجید سلطانی در جریان نشست خبری امروز (سه‌شنبه) در خصوص سرمایه گذاری برای توسعه مخابرات عنوان کرد: سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها الزامی است اما تا زمانی که سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار صرف نشود، نمی‌توان جهش قابل لمسی را مشاهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، این شرکت در حال حاضر ۲۰ میلیون کاربر فعال و بیش از۶ میلیون کاربر پهن‌باند ثابت دارد. همچنین ۱۰ میلیون پورت ای. دی. اس. ال در دسترس مردم است که نشان می‌دهد در این زمینه سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.

ضرورت افزایش تعرفه‌ها

مدیرعامل شرکت مخابرات درباره افزایش تعرفه ها برای کاهش زیان دهی این شرکت گفت: در روستاها ماهانه ۴۰ میلیون درآمد داریم اما ۴۰۰ میلیون ماهانه هزینه زیرساخت داریم. کدام شرکت خصوصی حاضر است در این روستاها سرویس دهی کند؟ اجازه افزایش ۱۰ هزار تومانی تعرفه تلفن ثابت به ما داده نمی‌شود و بهانه این است که به مردم فشار می‌آید. آیا ۱۰ هزار تومان با تورم امروزی رقم زیادی محسوب می‌شود؟ چطور با این محدودیت‌ها از ما انتظار توسعه زیرساخت دارند؟

مدیرعامل شرکت مخابرات اضافه کرد: هر فرد به ازای کارکرد خود مبلغ ۴۵ ریال پرداخت می‌کند اما مساله مهم دیگر نگهداری خط است. پس از برررسی صورت‌های مالی سال ۹۹ مشخص شد هزینه تمام شده برای نگهداری خط تلفن در هر ماه ۲۱ هزار تومان است.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای متعادل نگه داشتن قیمت‌ها پیشنهاد کردیم که از روستاها مبلغ کمتری دریافت کنیم تا میانگین آن حدود ۱۶هزار تومان شود. اگر این اتفاق رخ دهد و این تعرفه پرداخت شود ما از نظر هزینه‌ها سر به سر می‌شویم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: سال‌ها قبل طرح هم‌کدسازی انجام شد و این مسئله باعث شد نرخ پالس تغییر پیدا کند تا زیان همسان‌سازی متوجه شرکت مخابرات نشود. در همان زمان، تغییراتی رخ داد اما به واسطه طرح هم‌کدسازی ۸ هزار میلیارد تومان ضرر وارد شده که از هیچ محلی تامین نشده است.

سلطانی درباره توسعه ارتباطات زیرساخت و ارائه بیت استریم توسط این مجموعه تاکید کرد:‌ زمانی که من وارد مخابرات شدم «بیت‌استریم» (به این معنی که شرکت مخابرات زیرساخت خود را در اختیار شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت قرار دهند تا آن‌ها روی آن سرویس ارائه کنند) انجام نمی‌شد. تیمی برای بررسی این مساله گذاشتیم تا این طرح، اجرایی شود. اکنون با هشت شرکت قرارداد بیت استریم منعقد کرده‌ایم اما اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستم‌ها است.

«داوود زارعیان» معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات درباره افزایش تعرفه تلفن ثابت که مدتی است مطرح شده است، افزود: افزایش تعرفه تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است. ما این مساله را به دولت قبل اعلام کردیم. هنوز فکر می‌کنیم تعرفه سال ۸۲ با گذشت ۱۸ سال به سود مخابرات است.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی مشتری داریم که خواهان اینترنت کم سرعت هستند. حتی مشتریانی که فیبر می‌گیرند اما بعد از مدتی به دنبال اینترنت ۱ مگابیتی یا ۵۱۲ کیلوبیتی هستند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا