عکاسی

نکات مهم برای خرید دوربین عکاسی

خرید دوربین عکاسی مناسب و سایر تجهیزات مربوط به آن، به داشتن یک عکاسی با کیفیت و لذت بخش کمک می‌کند. فروشگاه اینترنتی دیدنگار با ارائه محصولات متنوع در زمینه عکاسی می‌تواند در یافتن لوازم مورد نظر، به شما کمک کند. در این مطلب به بررسی چند مدل دوربین عکاسی و رینگ لایت که از تجهیزات ضروری در عکاسی حرفه ‌ای است، می‌پردازیم.

دوربین عکاسی و تجهیزات مناسب باعث خلق تصاویری زیبا و به یادماندنی می‌شوند. وبسایت دیدنگار با ارائه محصولات متنوع و قیمتی مناسب، در انتخاب دوربین و سایر لوازم مورد نیاز عکاسی به شما کمک می‌کند.

خرید یک دوربین عکاسی مناسب

در گذشته به دلیل محدودیت انتخاب ‌ها، خرید دوربین عکاسی کاری آسان بود. اما امروزه علاوه بر وجود مدل‌های متنوع، کیفیت دوربین‌ تلفن‌های همراه نیز افزایش یافته و بسیاری را از خرید دوربین عکاسی بی‌نیاز کرده است.

در صورتی که به دنبال خرید دوربین برای عکاسی حرفه‌ای هستید، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • دقت کنید که کیفیت دوربین، از کیفیت لنز تلفن همراه‌تان بیشتر باشد. چنانچه غیر از این باشد، خرید شما تبدیل به یک ضرر مالی می‌شود.
  • به ارگونومی دوربین دقت کنید. دوربینی تهیه کنید که بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و چنانچه به صورت آنلاین خرید می‌کنید، حتما نظرات کاربران را خوانده و میزان سبکی، سنگینی، ابعاد دوربین و محل قرارگیری دکمه‌ها را به خوبی بسنجید.
  • به وزن دوربین دقت کنید و چیزی انتخاب کنید که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.
  • اگر دوربینی که تهیه می‌کنید، دارای قابلیت تعویض لنز است، همواره لنزهای به روز وباکیفیت خریداری کنید. چنانچه لنز را به صورت دسته دوم تهیه می‌کنید، حتما از سالم بودن آن مطمئن شوید.
  • همواره به روز باشید و از خریداری دوربین و تجهیزات قدیمی خودداری کنید.

دوربین ‌های عکاسی در انواع مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که در اینجا به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

دوربین DSLR

نمونه یک دوربین DSLR
نمونه یک دوربین DSLR

DSLR سرنامی برگرفته از عبارت Digital Single Lens Reflex است و به دوربینی دیجیتال گفته می‌شود که فقط دارای یک لنز سرخود بوده که قابل تعویض نیست. با وجود مدل ‌های متنوع دوربین دیجیتال، DSLR جزو محبوب‌ترین دوربین ‌های عکاسی در بین مردم است. از طرفی، این دوربین‌ها بزرگ‌تر و سنگین ‌تر از سایر دوربین ‌ها بوده و در زمینه ‌ی فوکوس خودکار، مانند سایر دوربین ‌های دیجیتال، عمل نمی‌کنند.

دوربین بدون آینه

این دوربین ‌ها سبک بوده و راحت ‌تر حمل می ‌شوند. همچنین برخلاف دوربین ‌های DSLR، نیازی به تابیدن نور به آینه و بازتاب آن برای ثبت تصویر نیست؛ به همین دلیل به این دوربین ‌ها بدون آینه یا mirrorless گفته می‌شود.

دوربین کامپکت

دوربین ‌های کامپکت معمولی، ساده، سبک و دارای یک لنز هستند که به دلیل راحتی استفاده، در میان مردم بسیار محبوب بوده و همواره با استقبال فراوانی مواجه شده اند. قابلیت فوکوس در این دستگاه ‌ها خودکار بوده و عکاس نمی‌تواند آن را تنظیم کند. به دلیل پیشرفت دوربین گوشی ‌های همراه و افزایش کیفیت، بسیار شبیه به دوربین ‌های کامپکت شده اند، بنابراین اگر قصد خرید دوربینی کامپکت دارید، حتما به کیفیت آن دقت کنید.

برای مشاهده مدل ‌های متنوع و مقایسه قیمت‌ دوربین ‌های عکاسی، می‌توانید از سایت دیدنگار بازدید کنید.

نکته ‌ای که در خرید دوربین ‌های عکاسی وجود دارد، این است که اگر عکاس حرفه‌ای نیستید، نیازی به صرف هزینه ‌ی بسیار برای یک دوربین فوق پیشرفته نیست و می ‌توانید از یک دوربین معمولی با کیفیتی مناسب استفاده کنید.

هرچند مقایسه ‌ی دقیق کیفیت عکس هایی که توسط برخی دوربین ‌های حرفه ‌ای گرفته می‌شود دشوار است، اما شما می‌توانید برای رسیدن به نتیجه ‌ای قطعی در مورد تصمیم خود برای خرید دوربین عکاسی، در بخش کامنت وبسایت ‌های عرضه کننده این دستگاه ‌ها، نظرات خریداران گذشته را بخوانید تا در تصمیم‌ گیری به شما کمک کند.

رینگ لایت چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که در یک عکاسی خوب، از چه لوازمی برای پردازش نور به سوژه استفاده می‌کنند. یکی از این تجهیزات، رینگ لایت (ring light) است. ما در دیدنگار انواع مختلف و با کیفیتی از رینگ لایت‌ در قیمت‌های متنوع را عرضه می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول، از وبسایت دیدنگار بازدید کنید.

رینگ لایت معمولا از یک حباب حلقه‌ای فلورسنت شده. گاهی نیز توسط چندین عدد LED که در کنار یکدیگر یک حلقه ایجاد می‌کنند، ساخته می‌شود.

نحوه قرارگیری دوربین عکاسی در رینگ لایت
نحوه قرارگیری دوربین عکاسی در رینگ لایت

چرا از رینگ لایت استفاده می‌کنیم؟

با توجه به شکل و ساختار رینگ لایت‌ها، میزان نور پردازی به سوژه در آنها به گونه ‌ای است که جزئیات را در عکس و فیلم به خوبی به نمایش می‌گذارد. به خاطر قرارگیری دوربین در وسط رینگ لایت، نور از همه جهات به سوژه رسیده و سایه ‌ای ایجاد نمی‌کند.

استفاده از رینگ لایت به هنگام عکاسی ماکرو، بسیار مفید بوده و کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد. رینگ لایت به پیشرفت عکاسی ماکرو بسیار کمک کرده و این سبک عکاسی آسان‌تر از زمان گذشته انجام می‌شود.

اگر به دنبال ایجاد رنگ ‌های متنوع توسط رینگ لایت به هنگام عکاسی هستید، می‌توانید به راحتی حباب سفید را با حباب رنگی جایگزین کرده و یا ژل ‌های رنگی را بر روی رینگ لایت استفاده کرده تا نور، رنگ مورد نظر شما را تولید کند.

اگر عکاس پرتره یا حوزه مُد و فشن هستید، هنگام تصویر برداری حتما از رینگ لایت استفاده کنید تا کیفیت تصویر را افزایش داده و جزئیات را به خوبی نمایش دهد.

گرچه استفاده از رینگ لایت توسط مردم در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته، اما این محصول اختراع جدیدی نیست و سال ‌هاست که در حوزه عکاسی استفاده می‌شود. در واقع، رینگ لایت‌ در سال 1952 برای استفاده توسط دندانپزشکان طراحی شدند تا برای معاینه‌ی دندان افراد، نور کافی در اختیار داشته باشند. با گذشت زمان شرکت‌ها در ساخت رینگ لایت پیشرفته کرده و کارایی و دوام آنها را افزایش دادند.

چند نکته

وبسایت دیدنگار امکان سفارش آنلاین محصولاتی متنوع در زمینه عکاسی به سرتاسر کشور را فراهم کرده. اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید همواره هنگام خرید دوربین عکاسی و سایر تجهیزات آن در نظر داشته باشید، این است که به قیمت‌ها توجه داشته و تا جایی که توانایی مالی دارید، هزینه کنید. امروزه علاوه بر لوازم نو، دوربین ‌های دست دوم نیز در بازار وجود دارند که اگر قصد خرید آنها را دارید، حتما به صورت حضوری این کار را انجام داده و از سلامت کامل دوربین مورد نظر خود مطمئن شوید. دوربین و لنزهای آن باید فاقد اثرات ضربه و خراشیدگی باشند تا تاثیری بر کیفیت عکاسی نگذارند.

یک عکاسی خوب و موفق، در کنار استعداد ذاتی عکاس، در برخی موارد به تجهیزاتی نیاز دارد که نور و صحنه را آماده کند. ما در دیدنگار علاوه بر ارائه دوربین ‌های متنوع و با کیفیت، تمامی تجهیزاتی که فرد برای یک عکاسی خوب به آنها نیاز دارد را فراهم می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت ‌ها می‌توانید وبسایت دیدنگار را بازدید کرده و در صورت تمایل به گرفتن اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا