تکنولوژیخودرو الکتریکی

سیستم رانندگی تمام خودران، تسلا را به دردسر انداخت

تسلا اخیرا به صورت آزمایشی، عرضه قابلیت رانندگان تمام خودران (Full Self-Driving) را آغاز و امکان استفاده از آن را برای دارندگان خودروهای خود فراهم کرد. اما به نظر می‌رسد که این تصمیم، تسلا را به دردسر انداخته است.

در پی شکایت یکی از رانندگان مبنی بر مقصر بودن سیستم رانندگی تمام خودران شرکت تسلا در بروز یک تصادف در ایالت کالیفرنیا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد.

بر اساس ادعای راننده، خودروی تسلا مدل Y به اشتباه وارد لاین مخالف شد و پس از برخورد با یک خودرو، خسارت جدی به آن وارد شد. این شخص در این شکایت عنوان کرد که خودرو پس از ورود به لاین اشتباه، پیام هشدار صادر می‌کند. اما ظاهرا سیستم رانندگی تمام خودران، به راننده اجازه کنترل خودرو را نمی‌دهد.

تسلا هنوز هیچ واکنشی در قبال این اتفاق و شکایت ثبت‌شده نشان نداده است. این شرکت خودروساز اخیرا نسخه بتای رانندگی تمام خودران را برای برخی از رانندگانی که امتیازهای ایمنی بالایی را کسب کرده بودند، عرضه کرد و به آنها یادآور شد که در حین استفاده از این قابلیت، می‌بایست هر لحظه آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو باشند.

البته هنوز نتیجه این تحقیق اعلام نشده و لزوما سیستم رانندگی تمام خودران تسلا مقصر نخواهد بود. با این حال، پرونده اخیر به تقابلی تازه میان تسلا و نهادهای قانون‌گذار بدل خواهد شد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در آمریکا در ماه آگوست امسال و به دنبال انتشار گزارش‌هایی متعدد مبنی بر تصادف خودروهای تسلا، تحقیقات خود را پیرامون سیستم آتوپایلوت این شرکت آغاز و در ماه اکتبر نیز نسبت به استفاده از نسخه بتای این قابلیت در جاده‌های عمومی‌ابراز نگرانی کرده بود.

اخیرا نیز برخی از مقامات و سازمان‌ها نگرانی خود را نسبت به آغاز تست رانندگی خودران در خیابان‌های عمومی‌اعلام کردند و امیدوارند که این پرونده جدید بتواند تصمیماتی را در جهت رفع نگرانی آنها بردارد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا