اپل

اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C با قیمت ۸۶ هزار دلار فروخته شد

نسخه‌ای اصلاح‌شده از گوشی آیفون ۱۰ که به جای درگاه لایتنینگ از USB-C بهره می‌برد، در وب‌سیت eBay با قیمت ۸۶ هزار و یک دلار فروخته شد.

دارندگان این گوشی که توسط کن پیلونل، دانشجوی مهندسی رباتیک دستکاری و به درگاه USB-C مجهز شد، می‌توانند از این درگاه برای انتقال اطلاعات و همچنین شارژ گوشی استفاده کنند. با این حال، پیلونل توصیه کرد که نباید از این آیفون به عنوان یک گوشی معمولی استفاده و یا قطعات آن را جدا و حتی به‌روزرسانی آی او اس را دریافت کند چراکه ممکن است باعث خرابی دستگاه شود.

با این قیمت، می‌توان گفت که آیفون ۱۰ مجهز به درگاه USB-C چیزی حدود ۸۰ برابر قیمت نسخه مجهز به درگاه لایتنینگ گوشی به فروش رفته است. پیلونل همچنین اخیرا ویدیویی را از نحوه حذف درگاه لایتنینگ و تعبیه درگاه USB-C در یوتیوب منتشر کرد که قدم به قدم، این مراحل را توضیح می‌‍دهد. در این ویدیو می‌بینیم که پیلونل یک مدار اضافی را نیز روی شاسی دستگاه نصب کرده است

حراج این گوشی آیفون با قیمت پایه یک دلار آغاز شد و در روز نخست به رقم ۳۰۰۰ هزار دلا نیزرسید. البته چند پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلاری نیز برای این گوشی ارائه شد که تا قبل از پایان حراج، پس گرفته شد. در نهایت آخری قیمت پیشنهادی برای این گوشی، ۸۶ هزار و یک دلار بود که تا پایان بدون تغییر باقی ماند.

اگرچه این گوشی آیفون فروخته شد، اما پیلونل عنوان کرد که سعی خواهد کرد تا تغییراتی را به منظور اضافه کردن قابلیت‌های ضدآب بودن، شارژ سریع و پشتیبانی از لوازم جانبی مجهز به USB-C در آیفون مجهز به این درگاه، اعمال خواهد کرد.

اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا