اپلخودرو الکتریکی

آیا این تصویر متعلق به اولین خودروی الکتریکی اپل است؟

وب‌سایت انگلیسی Vanarama، تصاویری را از طراحی ظاهری خودروی الکتریکی اپل موسوم به اپل کار –Apple Car- منتشر و اعلام کرده که این طراحی با توجه به پیش‌بینی‌ها و اطلاعاتی است که تاکنون از این محصول به بیرون درز کرده است.

چند سالی است اخبار و شایعات زیادی پیرامون تصمیم اپل برای ورود به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی به چشم می‌خورد؛ محصولی که اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده، اما طراحان وب‌سایت Vanarama، تصاویری را از این خودرو منتشر کرده‌اند که به گفته آنها، این خودرو با توجه به پتنت‌های متعلق به اپل کار طراحی شده است.

این تصاویر، یک خودروی مدرن را نشان می‌دهند که از بدنه‌ای کشیده اما با سقفی با ارتفاع پایین بهره می‌برد. طراحی این اپل کار، تقریبا با خودروی الکتریکی موستانگ Mach-E شبیه است و به نظر می‌رسد که اپل قصد ندارد تا از یک طراحی عجیب و متفاوت با دیگر نمونه‌های موجود استفاده کند. با این حال، سعی می‌کند تا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی را به محصول خود اضافه کند.

طراحی درهای عقب این خودرو نیز به گونه‌ای است که به جای قرارگیری لولا در ستون جلو، در ستون عقب خودرو جای گرفته و از آن به عنوان درهای خودکشی نیز یاد می‌شود. تصاویر نشان می‌دهند که ستون میانی در این خودرو حذف شده است. البته پیشتر نیز از این طراحی در برخی خودروهای لوکس استفاده می‌شد، اما به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی خودرو در هنگام تصادف، دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

با این حال، شواهد حاکی از آن است که اپل به این موضوع آگاهی داشته و برای رفع این نگرانی، از طراحی خاصی برای درها و همچنین سقف خودرو استفاده کرده که منجر به افزایش یکپارچکی بدنه و جذب فشار ناشی از بروز تصادف خواهد شد.

در فضای داخل کابین نیز از یک نمایشگر بزرگ استفاده شده که کل داشبورد را در برگرفته است. درواقع، این طراحی نیز بی‌شباهت با آنچه پیشتر در خودروهای مفهومی‌همچون Byton M-Byte و مرسدس بنز EQS دیده‌ایم، نیست.

گفته می‌شود که این نمایشگر از قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی و همچنین یکپارچه شدن با دستیار صوتی اپل سیری بهره می‌برد. در حال حاضر، پروژه ساخت خودروی الکتریکی اپل عنوان «Project Titan» دنبال می‌شود و تقریبا ۱۰ سالی است که اخبار مرتبط با آن در فضای وب به چشم می‌خورد.

در اخبار و شایعات منتشرشده، بر تمرکز این شرکت برای استفاده از قابلیت رانندگی خودران و همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌جدید در این خودرو اشاره شده که گفته می‌شود این سیستم با توجه به تخصص اپل در تولید گوشی‌های هوشمند توسعه خواهد یافت.

با این حال، برخی از منابع خبری از فناوری باتری اپل کار به عنوان وجه متمایزکننده این خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی یاد می‌کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل در حال مذاکره با شرکت‌هایی همانند هیوندای و کیا است تا بتواند تولید خودروهای خود را به آنها بسپارد.

پیشتر در خبرها آمده بود که احتمالا این خودرو در کارخانه West Point شرکت کیا در ویرجینیا تولید خواهد شد که البته طولی نکشید که شرکت کیا و البته هیوندای هرگونه مذاکره با اپل را تکذیب کردند.

انتشار تصاویری از اولین خودروی الکتریکی اپل

با این حال، در آوریل امسال شنیده‌هایی مبنی بر مذاکرات اپل با شرکت ال‌جی و خودروساز کانادایی Magna برای تولید این خودروی الکتریکی به گوش رسید. شرکت Magna سابقه تولید خودروی الکتریکی جگوار I-Pace را در کارنامه دارد و قرار است مدل الکتریکی Fisker Ocean را نیز تولید کند.

ال‌جی نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری برای خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. اما گزارش ماه اکتبر نشان داد که اپل به دنبال عقد قراردادی با شرکت‌های چینی CATL و BYD برای تامین باتری خودروی الکتریکی خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا